دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» نگاهی به عجیب ترین حیوانات دنیا

نگاهی به عجیب ترین حیوانات دنیا

عجیب و غریب ترین حیوانات

بدون تردید، دیدن حیوانات از نزدیک میتواند برای بسیاری از افراد تجربه ای هیجان انگیز و به یاد ماندنی باشد. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که در اقصی نقاط جهان گونه های متفاوت و متنوعی از حیوانات زندگی می کنند. در این میان و در برخی از نقاط دنیا، حیواناتی وجود داشته که از شکل ظاهری عجیب و غریبی برخوردار می باشند. از سوی دیگر، بسیاری از مردم از وجود چنین حیوانات عجیبی خبر نداشته و آگاهی در مورد این موجودات میتواند به نوبه خود بسیار جالب باشد. در ادامه و به منظور آشنایی بیشتر مخاطبان، فهرستی از حیوانات عجیب و غریب دنیا را به صورت مختصر و مفید مورد بررسی قرار می دهیم.

خفاش ماهی لب قرمز (Red lipped bat fish)

به طور کلی، یکی از حیوانات عجیب دنیا، به خفاش ماهی لب قرمز اختصاص پیدا می کند. ظاهر این موجود به گونه ای می باشد که در اولین نگاه به نظر می آید که آرایش نموده است. از ویژگی های این موجود عجیب غریب میتوان به راه رفتن در کف اقیانوس ها به جای شنا کردن، اشاره نمود. همچنین داشتن شاخ و چروک های روشن از ویژگی های ظاهری این موجود محسوب می شود. ناگفته نماند که خفاش ماهی لب قرمز در حوالی جزایر گالاپاگوس زندگی می نماید.

گریال (Gharial)

از دیگر حیوانات عجیب جهان میتوان گریال یا تمساح پوزه باریک را عنوان نمود. برخورداری این موجود از 110 دندان، در شکار ماهی ها نقش بسزایی ایفا می کند. بنابه گفته دانشمندان، در حال حاضر حدود 235 گریال در طبیعت وجود دارد. آب های هند محل اصلی زندگی این نوع از تمساح ها می باشد.

عنکبوت گِردباف شاخ دراز (Long horned orb weaver spider)

عنکبوت گردباف شاخ دراز، از ستون فقراتی به شکل شاخ و هشت چشم برخوردار می باشد. شاخ های این نوع عنکبوت از شکمش به سمت بیرون زده است. ردپای این گونه از عنکبوت در مزارع و جنگل های آسیا به صورت محسوس به چشم می خورد.

کَل ساکایی (Saiga antelope)

زیستگاه اصلی کل ساکایی در کشورهای ازبکستان، قزاقستان و روسیه می باشد. به طور کلی، این حیوان با وجود بینی انعطاف پذیر و بزرگش شناخته می شود. در پرتو وجود این بینی بزرگ، از ورود گرد و غبار به بدن حیوان جلوگیری به عمل می آید. در اوایل اردیبهشت سال 1394 بالغ بر 120 هزار کل ساکایی از بین رفتند. دانشمندان اعتقاد دارند دلیل اصلی مرگ و میر بالای این حیوانات وجود یک بیماری واگیردار و ناشناخته می باشد.

خورشید ماهی (Sun fish)

لازم به ذکر است که خورشید ماهی از وزنی سنگین و در حدود 2 تن برخوردار می باشد. محل اصلی زندگی این موجود در آب های گرمسیری و معتدل اقصی نقاط دنیا است. گوشت این ماهی در میان مردم کشورهای تایوان، کره و ژاپن بسیار طرفدار دارد. ناگفته نماند که خورشید ماهی به علت وزن سنگینش، در ردیف سنگین ترین ماهی های استخوانی دنیا به حساب می آید.

اکسولوتل (Axolotl)

اکسولوتل با نام های ماهی راه رونده مکزیکی و سمندر مکزیکی نیز شناخته می شود. این موجود دارای جثه بسیار کوچکی بوده و در دریاچه های اطراف مکزیکوسیتی بسیار دیده شده است. این موجود دوزیست به رنگ سیاه یا زال بوده و چشم هایش هیچگونه پلکی ندارند. بازسازی اندام ها، از ویژگی های منحصر به فرد و ویژه سمندر مکزیکی تلقی می گردد. ناگفته نماند که در حال حاضر این موجود عجیب و غریب از زمره گونه های در معرض انقراض قرار گرفته است.

قورباغه شیشه ای دایان (Diane bare hearted glass frog)

قورباغه شیشه ای دایان برای نخستین بار در کشور کاستاریکا و در سال 1973 کشف شد. در نگاه اول رنگ سبز این نوع قورباغه به خوبی جلب توجه می کند. نکته جالب توجه این موجود برخورداری از پوست بدنی شفاف می باشد. بر این اساس، میتوان اندام های داخلی این قورباغه مانند قلبش را به خوبی مشاهده نمود. همچنین طول قورباغه شیشه ای در حدود 2/5 سانتیمتر می باشد.

پانگولین (Pangolin)

پولک پوست یا پانگولین به عنوان یک حیوان عجیب و غریب در قسمت هایی از آفریقا و آسیا زیست می کند. زبان دراز این حیوان برای خوردن موریانه ها و مورچه ها کمک شایانی می کند. همچنین پانگولین برای محافظت از خود، از یک پوسته کراتینی برخوردار است. برخورداری این موجود عجیب و غریب از ویژگی های منحصر به فرد، سبب قاچاق بی حد و مرز آن شده است. به طوریکه بالاترین میزان قاچاق حیوانات پستاندار دنیا، به پانگولین تعلق می گیرد. پوسته محافظ و گوشت این حیوان، از عمده ترین دلایل قاچاق آن به شمار می رود. لازم به ذکر است که پانگولین نیز در فهرست موجودات در حال انقراض جای گرفته است.

لاک پشت دریایی درخشان (Glowing sea turtle)

لاک پشت دریایی درخشان از دیگر موجودات عجیب و غریب دنیا به شمار می رود. کشف این موجود به وسیله غواصانی که در جزایر آرام و در حوالی جزایر سلیمان غواصی می کردند، صورت گرفت. لاک پشت دریایی درخشان عنوان نخستین خزنده درخشان موجود در حیات وحش را به خود اختصاص داده است. از ویژگی های منحصر به فرد این موجود میتوان به درخشش پوسته آن در دو طیف رنگی سبز و قرمز، اشاره نمود. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که ساطع شدن نور از بدن چنین موجوداتی به علت واکنش های شیمیایی ایجاد شده در بدن آنها انجام می گیرد. همچنین از این دسته موجودات زنده با عنوان زیست تاب ها نام برده می شود.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده