خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» نیم نگاهی به برخی از نقاشی های مشهور جهان

نیم نگاهی به برخی از نقاشی های مشهور جهان

در حال حاضر، میلیون‌ها نفر در دنیا با استفاده از ابزارهای مختلف و به صورت حرفه ای یا تفریحی نقاشی های زیبا و جذاب می‌کشند. در این میان، برخی از نقاشی ها از محدودیت‌های مربوط به زمان و مکان فراتر رفته‌ و ماندگار و به یاد ماندنی شده‌اند. اگرچه تعداد نقاشی های معروف دنیا بسیار زیاد است، اما در این مقاله تعدادی از‌ آنها را مورد بررسی قرار می دهیم.

قایق مدوسا

در سال ۱۸۱۸، کشتی فرانسوی مدوسا در نزدیک سواحل مربوط به آفریقا غرق شد. حدود ۱۴۷ نفر از خدمه کشتی بر روی پاره ای شناور از کشتی قرار گرفتند. از این تعداد تنها ۱۵ نفر بعد از گذشت ۱۳ روز سرگردانی در دریا زنده پیدا شدند. تئودور جریکو، نقاش این اثر، برای کشیدن یکی از معروف ترین نقاشی های دنیا، ده‌ها طرحواره را آماده و اجرا نمود. جریکو مانند خبرنگاران توانست چندین مصاحبه مختلف با بازماندگان این کشتی انجام دهد تا از همه جزئیات و سختی هایی که ملوانان کشتی مدوسا از سر گذرانده بودند، آگاهی پیدا کند. این نقاشی معروف در موزه لوور پاریس نگهداری می شود.

سرگردان بر فراز دریای مه

الهامی که هنرمند از آن دریافت می‌کند و ستایش طبیعت، از‌ بارزترین مشخصات سبک رمانتیسم در هنر می باشد. «سرگردان بر فراز دریای مه»، اثر گاسپر دیوید فردریخ، مشهورترین نمونه از این سبک به شمار می آید. در این اثر مردی بر بلندای صخره‌ای ایستاده و به کوهستان مه‌آلود خیره شده است. این اثر ما را دعوت می‌کند تا زیبایی و جذابیت طبیعت را از چشمان این فرد تماشا کنیم. تابلوی نقاشی سرگردان بر فراز دریای مه، در موزه هنر واقع در شهر هامبورگ آلمان نگهداری می شود.

گرنیکا

بدون تردید، گرنیکا از مشهورترین نقاشی های پابلو پیکاسو محسوب می شود. این اثر ضد جنگ برای نخستین بار در نمایشگاه جهانی پاریس در معرض نمایش قرار گرفت. سپس، نقاشی گرنیکا به موزه هنرهای معاصر نیویورک انتقال پیدا کرد. در حال حاضر، این اثر در موزه ملی هنرهای قرن بیستم اسپانیا نگهداری می گردد.

دروگرها

علاقه وافر پیتر بروگل، به زندگی مردم عادی سبب خلق اثر شاهکار «دروگرها» شد. این اثر یکی از ۶ نقاشی معروف جهان درباره فصل‌ها می باشد. به احتمال زیاد، این نقاشی در اوایل ماه سپتامبر تولید گردیده است. در این نقاشی، بروگل گروهی از کشاورزان را به تصویر کشیده که تعدادی از‌ آنها زیر درختی مشغول خوردن ناهار بوده و دسته ای دیگر در حال درو کردن گندم‌های طلایی می باشند. پرداختن به ریزترین جزئیات و چشم اندازهای جدید در تمام نقاشی، این اثر را در ردیف مشهورترین نقاشی‌ های جهان قرار داده است.

مادر ویسلر

نقاشی مادر ویسلر که به اثر چیدمان خاکستری و مشکی شماره یک نیز شناخته می‌شود، تلاش نقاش برای به تصویر کشیدن اثری مبتنی بر فرم را نشان می دهد. جیمز آبوت مک‌نیل ویسلر، به عنوان نقاش این اثر، تمام تلاش خود را به کار گرفته تا صرفا نقاشی هنری بدون هیچ پیام یا برداشتی را به تصویر بکشد. اگرچه اثر او در پایان به نمادی از یک مادر تبدیل گردید. ضمنا، اثر مادر ویسلر در موزه اورسی پاریس واقع در فرانسه نگهداری می شود.

شب پرستاره

شب پر ستاره از مشهورترین نقاشی های وینسنت ونگوگ محسوب می شود. این اثر زمانی کشیده شد که ونگوگ در تیمارستان سنت رمی بستری شده بود. «شب پرستاره» به نوعی نمایانگر ذهن پریشان نقاش اثر می باشد. چرخش‌ها و پیچش‌های ستارگان و آسمان در این اثر به نوعی می‌تواند انعکاسی از ذهن وینسنت ونگوگ بوده باشد. در ضمن، محل نگهداری این اثر موزه هنرهای معاصر نیویورک است.

دختری با گوشواره مروارید

دختری با گوشواره مروارید، اثر یوهانس ورمیر، از دیگر نقاشی های مشهور دنیا به شمار می رود. در این اثر تصویر یک زنی نقاشی شده که او را نمی‌شناسیم. از زاویه دید فنی، اثر دختری با گوشواره مروارید پرتره نبوده،‌ بلکه یک سبک از نقاشی هلندی با ‌نام ترونی می باشد. ترونی یک سبکی از نقاشی بوده که در اواسط قرن هفدهم رواج پیدا کرد. در این دوران کشیدن پرتره مردم در کشور هلند به یک امر معمول و رایج تبدیل شده بود. همچنین، در سبک ترونی، احساسات خاص و طبیعی افراد در قالب نقاشی بازتاب داده می شد. تحت تاثیر این فضا، ورمیر توانست این اثر نقاشی جاودانه و زیبا را خلق نماید. ضمنا، محل نگهداری این اثر ماندگار موزه موریتشویتس هلند می باشد.

مونالیزا

بدون اغراق، مونالیزا را باید از نقاشی های مشهور و معروف جهان دانست. این اثر از زمان کشیده شدن تا به امروز، ذهن مخاطب را با 2 پرسش، حسابی درگیر کرده است؛ اول اینکه مونالیزا که بوده و دوم اینکه چرا لبخند زده است؟

در طی قرون گذشته، نظریات متفاوتی برای پاسخگویی به این پرسش‌ها مطرح گردیده است. بر این اساس، عده ای از مونالیزا به عنوان همسر تاجری فلورانسی با ‌نام فرانچسکو دی بارتولومئو دل جیاکوندو یاد می کنند. بر همین مبنا، نام دیگر اثر را لاجیاکوندو نام گذاری کرده اند. عده ای دیگر این زن را مادر داوینچی دانسته و می‌گویند او مبتنی بر تصاویری که از مادر خود در ذهن داشته، این اثر را کشیده کرده است.

با این وجود، پاسخ این پرسش‌ها هرچه که باشد،‌ نگاه آرام و خاص و در عین حال لبخند اسرار آمیز مونالیزا، میلیون‌ها نفر را به بازدید از این اثر مشهور و جذاب سوق داده است. موزه لوور پاریس، میزبان این اثر مشهور لئوناردو داوینچی می باشد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


کالای خاصی لازم داری ولی پیداش نمیکنی؟؟ بسپرش به ما کالای خاصی لازم داری ولی پیداش نمیکنی؟؟ بسپرش به ما مشاهده