دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» نگاهی به برترین فیلم های ترسناک جهان (بخش اول)

نگاهی به برترین فیلم های ترسناک جهان (بخش اول)

برترین فیلم های ترسناک

به طور کلی، ژانر وحشت از طرفدارانی بیشماری در دنیای سینما برخوردار می باشد. هر ساله فیلم های مختلفی در این ژانر به مرحله تولید می رسند که برخی از آنها در ردیف فیلم های خاطره انگیز و به یادماندنی قرار می گیرند. برخی از این فیلم ها به علت برخورداری از سکانس های ترسناک، برای همیشه در ذهن مخاطب باقی می ماند. در ادامه به بررسی بخش اول فهرستی از برترین فیلم های ترسناک جهان می پردازیم.

جن گیر

فیلم جن گیر (The Exorcist) ساخته شده در سال 1973 از جمله فیلم های برتر ترسناک محسوب می شود. این فیلم به کارگردانی ویلیام فریدکین، بی تردید در ردیف فیلم های موفق ژانر وحشت قرار دارد. داستان این فیلم از جرج تاون واقع در حومه واشینگتن آغاز می گردد. در این فیلم کریس مک نیل نگران سلامتی دختر خود، رگن بوده که به تشنج های بسیار شدیدی دچار است. رگن در اثر این مسئله رفتارهای بسیار عجیب و غیر عادی بروز می دهد. پزشکان که چاره ای برای درمان دخترک پیدا نکرده اند، به کریس توصیه می کنند تا برای درمان دخترش از یک جن گیر استفاده کند.

فیلم جن گیر، از فضایی بسیار شیطانی و وحشت انگیز برخوردار بوده که به خوبی این فضا را به مخاطب منتقل می سازد. از طرف دیگر، این فیلم بسیار هوشمندانه ساخته شده است. به طوریکه بیننده برای درک همه جزئیات باید تمام توجه خود را به لحظه به لحظه فیلم معطوف سازد.

سوسپیریا

فیلم سوسپریا، ساخته داریو آرجنتو و محصول سال 1977 می باشد. داستان این فیلم روایت زندگی سوزی به عنوان یک هنرجوی باله بوده که در ادامه به آکادمی معتبری در کشور آلمان انتقال پیدا می کند. با ورود سوزی به این مؤسسه حوادثی غیر طبیعی و قتل های بسیاری در اطراف آن رخ می دهد.

نورپردازی غیر طبیعی، در کنار طراحی صحنه قابل توجه، تاثیر بسزایی بر روی جذابیت این فیلم از خود برجای گذاشته است. همچنین تاثیر موسیقی فیلم سوسپریا برای انتقال حس وحشت به مخاطب را نمیتوان نادیده گرفت.

بیگانه

بدون تردید، فیلم بیگانه (Alien) یکی از برترین فیلم های ترسناک جهان به حساب می آید. این فیلم به کارگردانی ریدلی اسکات در سال 1979 ساخته شده است. ماجرای این فیلم از جایی شروع می شود که یک فضاپیمای تجاری دارای هفت سرنشین، در مسیر بازگشت به زمین، از سوی سیاره ای ناشناس پیام کمک دریافت می کند. وجود یک موجود بیگانه در این فیلم به نوبه خود فضایی ترسناک و وحشت آور ایجاد می سازد. این هیولای ترسناک به خوبی وحشت و وهم آوری را به مخاطب انتقال می دهد.

موجود

فیلم ترسناک و علمی تخیلی موجود (The Thing)، موجودی فضایی را به تصویر می کشد که قادر است به شکل قربانیان خود تغییر پیدا کند. این موجود به دنبال تعقیب کارمندان یکی از پایگاه های تحقیقاتی آمریکا در قطب، برای حمله به آنها، خود را به شکل یکی از کارکنان آنجا در می آورد. جان کارپنتر، کارگردانی این فیلم را عهده دار بوده است. فضای مخوف و وهم آور موجود در این فیلم، ترسناک بودن آن را به خوبی منعکس می سازد. برخورداری از جلوه های ویژه فوق العاده، در کنار نقش آفرینی مثال زدنی بازیگران این فیلم، تاثیرگذاری و جذابیت آن را بیش از پیش افزایش داده است.

مرد حصیری

فیلم مرد حصیری (The Wicker Man) محصول سال 1973 روایت دختر بچه ای می باشد که در حوالی جزیره ای دورافتاده در سواحل اسکاتلند به صورت ناگهانی گم می شود. برای بررسی این موضوع، ادوارد وودوارد به جزیره رفته تا از صحت و سقم ماجرا اطلاعاتی به دست آورد. در ادامه اهالی جزیره رغبتی برای همکاری با وودوارد نشان نداده و از سوی دیگر، آنها در حال تهیه و تدارک برای انجام یک مراسم محلی می باشند. این فیلم تجربه ژانرهای مختلفی مانند وحشت مطلق، موزیکال، فرا واقع گرایی و کمدی را در اختیار مخاطب قرار می دهد. این ترکیب های بی نقص، جذابیت خیره کننده ای را برای فیلم با خود به ارمغان آورده است. علاقمندانی که فیلم هایی با موضوعات حضور یک غریبه در مکانی عجیب و غریب را دنبال می کنند، میتوانند بر روی تماشای این فیلم حساب ویژه ای باز نمایند.

کشتار با اره برقی در تگزاس

بدون اغراق، فیلم کشتار با اره برقی در تگزاس (The Texas Chain Saw Massacre) محصول سال 1974 در زمره برترین فیلم های ترسناک قرار دارد. روایت این فیلم گروهی تشکیل شده از چند نوجوان و کودک بوده که ناخواسته خود را در دام یک خانواده تگزاسی آدم خوار می بینند. این فیلم به نوبه خود بسیار وحشت انگیز و دلهره آور می باشد. برخورداری این فیلم از فضاهای ترسناک و وهم آور، بیننده را در سر جایش میخکوب می کند. نوع تدوین و فیلم برداری این فیلم در انتقال حس اضطراب و وحشت به مخاطب نقش بسزایی ایفا می کند.

هالووین

فیلم هالووین (Halloween 1978) به کارگردانی جان کارپنتر نیز در ردیف برترین فیلم های ترسناک دنیا محسوب می گردد. کارپنتر با ساخت این فیلم موفق به ایجاد یک انقلاب در سبک فیلم های اسشلر گردید. جالب است بدانید که علاوه بر کارگردانی، کارپنتر وظیفه آهنگ سازی و نویسندگی این فیلم را نیز عهده دار بوده است. همچنین فیلم هالووین توانست به عنوان سودآورترین و پرفروش ترین فیلم های مستقل تاریخ را به دست آورد.

او تعقیب می کند

فیلم او تعقیب می کند (It Follows) روایت دختر جوانی بوده که درمی یابد یک موجود شیطانی او را تعقیب می کند. این موجود شیطانی همواره در تعقیب دختر جوان بوده و در برخی مواقع به شکل انسان های مختلف تغییر پیدا می نماید. این طور به نظر می رسد که این نیروی شیطانی، درصدد آسیب و صدمه رساندن به دختر برآمده است. صحنه های جذاب، ترسناک و جلوه های تصویری خیره کننده این فیلم، مخاطب را بشدت درگیر می سازد.

برو بیرون

فیلم (Get Out) یا برو بیرون، داستان یک عکاس جوان بوده که در حال حرکت به دهکده ای در نیویورک می باشد. هدف عکاس جوان از این سفر ملاقات با خانواده نامزدش برای اولین بار است. عکاس جوان به علت سیاه پوست بودن نگران نوع برخورد خانواده سفید پوست نامزدش می باشد. اگرچه در ابتدا به نظر می رسد خانواده نامزدش یک مهمانی دوستانه و صمیمی را برای کریس تدارک دیده اند، اما ماجرای دیگری انتظار کریس را می کشد. کارگردانی این فیلم را جردن پیل بر عهده داشته است. حقایق واقعی و ترسناک پنهان جامعه امروزی امریکا، به خوبی در این فیلم به تصویر درآمده است.

درخشش

فیلم درخشش (The Shining) ساخته استنلی کوبریک و محصول سال 1980 می باشد. بازی بی نظیر و مثال زدنی جک نیکلسون، این فیلم را به یکی از فیلم های ترسناک جهان مبدل ساخته است. حساسیت و دقت بالای کوبریک برای ساخت این فیلم در نوع خود جالب توجه می باشد. گفته می شود که عوامل این فیلم برای ضبط برخی از صحنه ها بیش از 127 بار تلاش و کوشش به خرج داده اند. سکانس هایی مانند دوقلوهای ترسناک، آسانسورهای مملو از خون و مهمانان عجیب و غریب، صحنه هایی نفس گیر و ترسناک را در این فیلم ایجاد نموده است.      


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده