دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» آموزش تهیه گوش فیل خوشمزه

آموزش تهیه گوش فیل خوشمزه

گوش فیل از خوش طعم ترین و محبوب ترین شیرینی های ایرانی بوده که معمولا در ایام ماه مبارک رمضان زینت بخش سفره های افطاری و سحری روزه داران است. شیرینی گوش فیل برای مردم شهر اصفهان یک حس نوستالژی را به همراه دارد. شیرینی گوش فیل در سفره خانه های سنتی و بازار این شهر با دوغ ترش محلی به فروش می رسد.

برخی معتقدند قدمت این شیرینی خوشمزه به زمان شاه عباس برمی گردد. همچنین، بزرگانی مانند شیخ بهایی و ابوعلی سینا بر این باور بودند که طعم شور دوغ و شیرینی گوش فیل باعث تنظیم و متعادل شدن فشار خون در بدن شده و در اکثر مواقع به شکل سرم قندی و نمکی عمل می کند. در ادامه نحوه تهیه این شیرینی خوشمزه را آموزش می دهیم.

مواد لازم

نصف لیوان شیر

2.5 لیوان آرد

2 قاشق غذاخوری روغن مایع

یک عدد تخم مرغ

نصف قاشق چای خوری وانیل

1 قاشق غذا خوری بکینگ پودر

مواد لازم برای تهیه شربت یا شهد

1 لیوان شکر

نصف لیوان آب

1 قاشق چای خوری آب لیمو

زعفران دم کرده به میزان کافی

برای تهیه گوش فیل ترد و خوشمزه ابتدا باید شربت یا شهد را آماده کنید. بر این اساس، شکر را به همراه آب داخل یک ظرف یا قابلمه مناسب بریزید و آب لیمو تازه یا جوهر لیمو را به همراه زعفران دم کرده به شربت اضافه کنید.

در ادامه، قابلمه یا ظرف حاوی شربت راروی حرارت متوسط قرار دهید. در این مرحله نیازی به هم زدن شربت نیست. اجازه دهید ذرات شکر با بالا رفتن حرارت خودشان حل شوند. سپس شعله را کم کنید و اجازه دهید شربت به مدت ۵ دقیقه به جوش برسد.

پس از گذشت چند دقیقه شعله را خاموش کرده و اجازه دهید که شربت کاملا سرد و خنک شود. پس از تهیه شربت یا شهد، تخم مرغ را درون یک ظرف مناسب ریخته و با همزن دستی یا چنگال کاملا به هم بزنید.

سپس وانیل را با شیر و روغن مایع به تخم مرغ اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا مواد حالت کاملا یکدست پیدا کنند. پس از این مرحله، آرد رو الک کرده و کم کم به همراه بکینگ پودر به مواد اضافه کرده و سپس ورز دهید.

هنگامی که خمیری نرم و لطیف به دست آمد، اضافه کردن آرد را متوقف کنید. سپس خمیر را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ورز داده و سپس روی خمیر را بپوشانید. خمیر به دست آمده را برای مدت زمان حدود 2 ساعت در یخچال قرار دهید.

در مرحله بعد، خمیر را روی سطح کار قرار داده و به صورت لایه های نازک و صاف پهن کنید. در ادامه خمیر را در اشکال مربعی یا مانند گوش فیل برش زده و یک طرف خمیر را کمی جمع کنید.

سپس درون یک ظرف گود و کوچک و به اندازه ای که گوش فیل ها در آن شناور بمانند، روغن ریخته و ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید. اجازه دهید روغن به خوبی گرم شود. در ادامه، گوش فیل ها را در روغن سرخ کنید تا کاملا طلایی شوند.

سپس گوش فیل داغ را درون شربت سرد شده قرار داده و فرصت دهید گوش فیل ها به مدت ۳ تا ۴ دقیقه درون شربت باقی بمانند.

پس از گذشت مدت زمان لازم، گوش فیل ها را از شربت خارج کرده و سپس درون ظرف مورد نظر خود سرو کنید. همچنین، می توانید این شیرینی خوشمزه را با دوغ شور یا چای نوش جان کنید.



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده