دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز تهیه سبز شامی خوشمزه و لذیذ

طرز تهیه سبز شامی خوشمزه و لذیذ

سبز شامی، از غذاهای بسیار خوشمزه منطقه شمال کشور است که با دستور پخت های مختلفی تهیه می شود. این غذا شباهت بسیار زیادی به کوکو سبزی دارد. اما از لحاظ مواد استفاده شده، کاملا متفاوت با کوکو سبزی می باشد. در این مقاله طرز تهیه این غذای خوشمزه شمالی را به شما آموزش می دهیم.

مواد لازم برای تهیه شامی سبز

300 گرم گوشت چرخ کرده

یک پیمانه سبزیجات معطر تازه

یک عدد پیاز متوسط

2 حبه سیر

2 عدد تخم مرغ

نمک و فلفل سیاه به میزان کافی

روغن مایع و زردچوبه به میزان کافی

برای تهیه سبز شامی در اولین مرحله می بایست سبزیجات معطر تازه شامل تره، جعفری و گشنیز را کاملا شسته و سپس داخل آبکش قرار دهید. با این کار آب اضافی شان کاملا خارج می شود. در ادامه، سبزیجات را بر روی تخته، به صورت ریز خرد کنید.

سپس پیاز را با کمک دندانه های ریز رنده، رنده زده و از صافی رد کنید تا آب اضافی آن کاملا گرفته شود. پس از انجام این کار، حبه های سیر را به صورت ریز رنده کرده و سپس به همراه پیاز، گوشت چرخ کرده و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه داخل یک کاسه بریزید.

چنانچه سبزیجات معطر آبدار باشند، آن را با دست فشار دهید تا آب اضافی اش کاملا خارج گردد. سپس سبزیجات را به سایر محتویات داخل کاسه اضافه کنید. در مرحله بعد تخم مرغ ها را به کاسه اضافه کرده و به خوبی ورز دهید تا کاملا با دیگر مواد ترکیب شوند.

ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که شما می توانید به جای گوشت چرخ کرده از سنگدان مرغ نیز برای تهیه این غذا استفاده نمایید. پس از مخلوط شدن یکدست مواد با یکدیگر، باید روی کاسه را با سلفون بپوشانید و اجازه دهید ترکیب به دست آمده حدود ۱ ساعت درون یخچال استراحت کند. این کار در ترکیب شدن مزه ها با هم بسیار تاثیرگذار است.

پس از گذشت یک ساعت، مایه شامی را از یخچال خارج کنید. سپس یک ماهیتابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار دهید. در این مرحله مقداری روغن مایع به ماهیتابه اضافه کنید و اجازه دهید تا روغن به خوبی داغ شود.

در ادامه، به اندازه یک گردو بزرگ از مایه شامی را بردارید و به شکل مورد دلخواه خود فرم دهید. سپس شامی ها را درون روغن انداخته و اجازه دهید تا دو طرف آن کاملا سرخ شوند. پس از اطمینان حاصل کردن از سرخ شدن، شامی ها را روی دستمال مخصوص روغن گیری بگذارید.  

در نهایت، به همین ترتیب ادامه دهید تا دو طرف همه شامی ها کاملا سرخ و یکدست شوند. سپس، شامی ها را درون ظرف مورد نظرتان قرار دهید. همچنین، می توانید این غذای خوشمزه را به همراه سیب زمینی سرخ کرده و گوجه فرنگی سرو کرده و سپس نوش جان کنید. 

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده