خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز تهیه چند دسر ساده و خوشمزه

طرز تهیه چند دسر ساده و خوشمزه

دسرها از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند. از سوی دیگر، تهیه دسر زمان و حوصله زیادی را می طلبد. در این مقاله قصد داریم طرز تهیه چند دسر خوشمزه و در عین حال ساده و سریع را آموزش دهیم. این دسرها بدون دردسر خاصی و در سریع ترین بازه زمانی تهیه و آماده می شوند.

دسر سریع توت

مواد لازم برای تعداد 4 نفر

یک قاشق غذاخوری عسل

250 گرم ماست یونانی بدون چربی

250 گرم توت یخ زده

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

برای تهیه این دسر خوشمزه ابتدا ماست و توت ها را برای مدت 20 ثانیه با غذا ساز مخلوط کرده تا کاملا له شوند. پس از مخلوط کردن مواد به دست آمده باید بافتی شبیه به بستنی پیدا کند. در این مرحله دسر شما آماده شده و می توانید به همراه خانواده نوش جان کنید.

تهیه دسر ساده با شیر

مواد لازم برای تعداد 6 نفر

وانیل به میزان یک قاشق چای خوری

3 عدد تخم مرغ

30 گرم ژلاتین

شکر به میزان 150 گرم

شیر به میزان 500 میلی لیتر

ابتدا شیر را حرارت داده و سپس تخم مرغ ها را هم زده و به شیر اضافه کنید. در ادامه ترکیب به دست آمده را داخل ماهیتابه ریخته و بر روی حرارت گذاشته تا بجوشد. سپس شعله را کم کرده و بگذارید حدود 2 دقیقه بپزد. ژلاتین را در یک ظرف دیگر با آب جوش حل کرده و سپس آن را به مخلوط تخم مرغ و شیر اضافه نموده و کاملا هم زده و پس از آن شعله گاز را خاموش نمایید.

در مرحله بعد شکر و وانیل را به ترکیب اضافه کرده و کاملا بهم بزنید. اجازه دهید تا ترکیب خنک شده و سپس آن را متناسب با تعداد افراد در کاسه ریخته و به مدت 4 ساعت در یخچال قرار دهید. پس از گذشت این زمان دسر شما آماده شده و می توانید با سس کارامل نوش جان کنید.

دسر سریع با بستنی

مواد لازم برای تعداد 4 نفر

چهار عدد ویفر کاراملی

چهار قاشق غذاخوری بستنی قهوه نرم شده

دانه قهوه با روکش شکلات خرد شده به میزان یک قاشق غذاخوری

در مرحله اول بستنی نرم شده را با دانه های قهوه شکلاتی مخلوط کرده و سپس ترکیب آماده شده را در قالب کوچکی ریخته و به مدت چند ساعت در فریزر گذاشته تا سفت شود. سپس قالب ها را درآورده و با استفاده از کاتر بستنی ها را خرد کرده و داخل نان بستنی قرار دهید. دسر شما به همین راحتی حاضر و آماده میل کردن است.

دسر ساده و سریع شکلاتی

موارد لازم برای تعداد چهار نفر

خامه ترش به میزان 4 قاشق غذاخوری

شکر 2 قاشق غذاخوری

شش عدد سفیده تخم مرغ

شکلات تلخ حدود 150 گرم

شکلات را ابتدا در مایکروویو گذاشته و ذوب کنید. شکلات را هر 30 ثانیه، یک بار هم زده تا به صورت یکنواخت ذوب شود. در ادامه سفیده های تخم مرغ را هم زده تا پف کنند. سپس شکر را بر روی آن ریخته و سفیده را به مدت 30 ثانیه دیگر کاملا هم بزنید.

در مرحله بعد یک قاشق غذاخوری از سفیده تخم مرغ را بر روی شکلات ذوب شده ریخته و قبل از سرد شدن هم بزنید. پس از آن بقیه سفیده های تخم مرغ را اضافه کرده و سریع هم بزنید. مواد آماده شده را در 4 لیوان مختلف ریخته و به مدت 2 تا 3 ساعت در یخچال قرار دهید. همچنین، می توانید در هنگام سرو دسر، بر روی لیوان ها کمی شکلات خرد شده و خامه ترش بریزید.

تهیه تیرامیسو ساده

مواد لازم برای تعداد 2 نفر

پودر کاکائو یک قاشق غذاخوری

4 تا 6 عدد بیسکویت

عصاره وانیل یک قاشق غذاخوری

شیر غلیظ شده 85 گرم

پنیر نرم ایتالیایی (ماسکارپونه) 250 گرم

اسانس قهوه سه قاشق غذاخوری

پودر قهوه فوری سه قاشق غذاخوری

پودر قهوه را در یک ظرف بزرگ آب جوش ریخته و هم زده تا کاملا در آب حل شود. اسانس قهوه را باید با حدود 75 میلی لیتر آب سرد ترکیب کرده و در ظرف کم عمقی بریزید. عصاره وانیل، شیر غلیظ شده و پنیر ماسکارپونه را با همزن برقی هم زده تا یک ترکیب صاف و یکنواخت به دست آید. بیسکویت ها را به 2 یا 3 تکه تقسیم کرده و در مخلوط قهوه برای چند ثانیه قرار دهید.

چند تکه دیگر از بیسکویت ها را در لیوان بزرگی قرار داده و بر روی آنها لایه ای از پنیر زده شده را بکشید. کمی پودر کاکائو نیز بر روی مواد بپاشید. سپس به مدت یک ساعت دسر را در یخچال قرار دهید. شیر غلیظ شده در خوش طعم و خوشمزه بودن این دسر ایتالیایی، تاثیر بسزایی دارد.

دسر سریع کره بادام زمینی

مواد لازم

کمی شکر و یک قاشق چای خوری عصاره وانیل

یک فنجان شکر قهوه ای

یک فنجان کره بادام زمینی

یک عدد تخم مرغ بزرگ

برای تهیه این دسر خوشمزه و خوش طعم، ابتدا می بایست درجه فر را بر روی دمای 175 درجه تنظیم کنید. سپس دو عدد کاغذ شیرینی پزی را آماده نمایید. تخم مرغ را کاملا هم زده و پس از آن شکر قهوه ای و کره بادام زمینی را اضافه کرده و هم بزنید. سپس حدود 15 دقیقه ترکیب به دست آمده را در یخچال نگهداری کنید.

در ادامه به میزان 5/1 قاشق غذاخوری از مواد را برداشته و به شکل کلوچه حالت دهید. سعی کنید روی هر ورق کاغذ شیرینی 5 عدد کلوچه قرار گیرد. همچنین، بهتر است که کلوچه ها از یکدیگر حدود 5 سانتیمتر فاصله داشته باشند. می توانید با استفاده از یک چنگال بر روی کلوچه ها خطوط متقاطع بکشید. به منظور جلوگیری از چسبیدن مواد به چنگال، قبل از استفاده چنگال را کمی خیس کنید.

کلوچه را در فر قرار داده و حدود 8 تا 10 دقیقه بپزید. در صورت قهوه ای شدن زیر کلوچه ها، آنها را از فر خارج کرده تا خشک نشوند. کلوچه پخته شده را می توانید در دمای اتاق حدود یک هفته و در فریزر حدود سه ماه نگهداری کنید.  

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده