دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» 10 شهر جذاب و تاریخی خاورمیانه

10 شهر جذاب و تاریخی خاورمیانه

خاورمیانه از خاستگاه های اصلی تمدن بشری محسوب می شود. شهرهای کوچک و بزرگ خاورمیانه جذابیت ها و جاذبه های فرهنگی و تاریخی گسترده ای را در دل خود جای داده اند. وجود جاذبه های گردشگری متنوع و یادگارهای بی نظیر، بسیاری از گردشگران را به سمت این منطقه رهنمون ساخته است. به منظور آشنایی بیشتر، در این مقاله به بررسی برخی از شهرهای جذاب و در عین زیبای خاورمیانه می پردازیم.

1- اصفهان

بر پایه یکی از ضرب المثل های ایرانی، اصفهان، نصف جهان خوانده شده است. بسیاری از ابنیه ها و آثار تاریخی موجود در اصفهان شهره جهانی و بین المللی دارند. در این شهر آثار تاریخی، هنری و فرهنگی ایران کاملا ملموس و مشهود می باشد. وجود مجموعه ای بی نظیر از آثار تاریخی، مساجد کاشی کاری شده، کاروانسراها، صنایع دستی، بازارها و مدارس قدیمی، به خوبی بر این موضوع صحه می گذارد. همچنین، میدان نقش جهان، به عنوان جذاب ترین میدان جهان، در قلب این شهر واقع شده است.

2- بیروت

شهر بیروت به عنوان پایتخت لبنان، از دیگر شهرهای جذاب و دیدنی خاورمیانه تلقی می گردد. وجود بناهای تاریخی منحصر به فرد، صنایع دستی، غذاهای متنوع و معماری باشکوه، بیروت را در ردیف شهرهای متمایز خاورمیانه قرار داده است. فصل بهار و پاییز، بهترین زمان برای سفر و بازدید از جاذبه های تاریخی این شهر زیبا است. گشت و گذار در خلیج زیتونه، خیابان حمرا، میدان شهدا و بازار بیروت، یک تجربه بی نظیر و لذت بخش برای هر گردشگری محسوب می شود.

3- بعلبک

شهر بعلبک در دره بقاع لبنان و در مجاورت رودخانه لیتانی واقع شده است. بعلبک از مکان های مقدس دوران باستان می باشد. سازه های دوران روم و یونان باستان مانند مساجد، معابر و بازارها به خوبی در این مکان جلب توجه می نماید. معبد باخوس، سنگ زن باردار و معبد ژوپیتر، از دیگر جاذبه های گردشگری شهر پر رمز و راز بعلبک لبنان است.

4- ابوظبی

ابوظبی به عنوان یکی دیگر از شهرهای زیبای خاورمیانه، ترکیبی از جذابیت دنیای مدرن و قدیم را در دل خود جای داده است. مراکز خرید بزرگ، کمپ های صحرایی، تورهای گشت و گذار روستایی و سافاری، فقط بخشی از جذابیت های این شهر برای گردشگران به شمار می رود. بهترین زمان برای سفر به شهر زیبای ابوظبی، بهار و زمستان است. ساحل سعدیات، مسجد بزرگ شیخ زاید، دهکده میراث، پارک مرکزی مشرف و مارینا مال، دیگر جاذبه های گردشگری این شهر را شامل می شود.

5- منامه

شهر منامه به عنوان پایتخت بحرین در مجاورت خلیج فارس قرار گرفته است. این شهر مملو از بناهای فرهنگی و تاریخی بسیار زیبا و جذاب می باشد. وجود بازارهای محلی، میادین عمومی، موزه ها و مساجد مختلف، گردشگران زیادی را به سوی این شهر رهنمون ساخته است. فصول زمستان و پاییز، از بهترین زمان های سال برای سفر و بازدید از بناها و جاذبه های گردشگری و تاریخی منامه قلمداد می گردد. پارک آبی بهشت گمشده، باب البحرین، مسجد بزرگ فاتح و موزه ملی بحرین، از مکان های گردشگری و تاریخی این شهر به شمار می رود.

6- دوحه

پایتخت قطر به داشتن مراکز تفریحی و خرید متعدد، بازارهای سنتی، موزه های زیبا، بناهای تاریخی و ساختمان های بلند و دیدنی مشهور است. شهر دوحه از جمله مکان های دیدنی و جذاب در خاورمیانه شناخته می شود. همچنین، از این شهر به عنوان یکی از هفت شهر شگفت انگیز جدید جهان نام برده می شود. از جاذبه های گردشگری جذاب دوحه قطر می توان به بازار سوق واقف، موزه ملی، دهکده فرهنگی کتارا و موزه هنرهای اسلامی، اشاره نمود.

7- دبی

مراکز خرید بزرگ و فوق مدرن، آسمان خراش ها و هتل های مجلل و جاذبه های تفریحی متنوع، دبی را به یک شهر خاص و ویژه در منطقه خاورمیانه مبدل نموده است. ساختمان های لوکس و خیره کننده، در کنار اقامتگاه های منحصر به فرد و سواحل شلوغ، افق جذاب و دیدنی را برای شهر دبی به ارمغان آورده است. این شهر مقصد گردشگری بسیاری از توریست ها در اقصی نقاط دنیا به شمار می آید.

8- جبیل

شهر جبیل لبنان را می توان از دیگر شهرهای جذاب و زیبای واقع شده در منطقه خاورمیانه دانست. بندر بیبلوس یا جبیل از شهرهای قدیمی جهان می باشد. این شهر زیبا و متمایز، بسیاری از وقایع تاریخی را از نزدیک مشاهده نموده است. خانه های روستایی مربوط به قرون وسطا، مساجد قدیمی، قلعه های مسیحی، بقایای معابد فنیقی و کلیساهای رومی، از مقاصد گردشگری جذاب شهر جبیل لبنان می باشند.

9- استانبول

شهر استانبول ترکیه در محل تلاقی دو قاره آسیا و اروپا قرار گرفته است. برخورداری از مراکز خرید بزرگ و مدرن، کوچه های باریک و خیابان های سنگ فرش شده را می توان از ویژگی های جالب این شهر برشمرد. مسجد ایاصوفیه از بناهای تاریخی قدیمی و زیبای استانبول به حساب می آید. از مشخصات برجسته مسجد ایاصوفیه می توان به معماری شگفت انگیز و بی نظیر، قرارگیری در مرکز شهر و سادگی دسترسی، اشاره کرد. مسجد آبی، پارک مینیاتور، خیابان استقلال، مسجد سلطان احمد و برج گالاتا، دیگر مقاصد گردشگری استانبول را در بر می گیرد.

10- کاپادوکیا

کاپادوکیا از مناطق کهن و قدیمی کشور ترکیه است. گستره وسیعی از سنگ های آتشفشانی نرم، چشم انداز این منطقه را رقم زده است. این سنگ ها به واسطه فرسایش، به غارها، دره ها، مخروط ها و برج های حیرت انگیزی تبدیل شده اند. پارک ملی گوریمه، شهر زیر زمینی کایماکلی و شهر زیر زمینی درینکویو، از جاذبه های گردشگری پربازدید این منطقه می باشند.  


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده