خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آشنایی با شهرهای مخوف و متروک جهان

آشنایی با شهرهای مخوف و متروک جهان

به طور کلی، برخورد با یک شهر متروک در هر نقطه ای از دنیا، سوالات و ابهامات زیادی را در ذهن افراد ایجاد می سازد. بدون تردید، نخستین سوالی که در این زمینه به ذهن افراد خطور می کند، این است که برای این شهر چه اتفاقی رخ داده است. از سوی دیگر، شایعات و رمز و رازهایی که پشت سر چنین شهرهایی گفته می شود، حس کنجکاوی را در وجود انسان بیش از پیش بر می انگیزد. اگرچه در گوشه و کنار دنیا شهرهای متروک بسیاری برای بازدید عموم وجود دارد، اما برخی از شهرهای متروک هستند که به علت وهم انگیز و وحشت آور بودن، بسیار خطرناک و مخوف به نظر می رسند. در این بخش تصمیم گرفتیم مروری بر شهرهای متروک و در عین حال مخوف در اقصی نقاط دنیا داشته باشیم.

Isla De Las Munecas

این منطقه که در کشور مکزیک واقع شده به نوبه خود یکی از مناطق مخوف و وهم آور در دنیا محسوب می شود. گفته می شود که دون جولیا سانتانا، پس از ترک کردن خانواده اش به جزیره ای رهسپار شده و در این جزیره دختری را دیده که در دریاچه Teshuilo غرق شده است. دون جولیان برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره دختر غرق شده، تصمیم می گیرد که در سرتاسر جزیره عروسک هایی را آویزان کند. بر همین اساس، در حال حاضر در تمام بخش های این منطقه تعداد بسیار زیادی عروسک کهنه به چشم می خورد. در اثر گذشت زمان، چهره این عروسک ها به تدریج تغییر کرده و به موجوداتی ترسناک و وحشتناک تبدیل شده اند. به همین جهت، این شهر در کشور مکزیک یکی از مناطق متروک و وحشتناک دنیا تلقی می گردد.

Virginia City

شهر ویرجینیا به عنوان یکی دیگر از شهرهای متروک دنیا در مونتانا واقع شده است. لازم به ذکر است که در مقایسه با سایر شهرهای متروک، شهر ویرجینیا کمتر وهم آور و وحشتناک به نظر می رسد. به همین جهت، این منطقه به یکی از جاذبه های گردشگری مشهور تبدیل شده است. در گذشته در این شهر معدنی وجود داشته که پس از رونق افتادن، به تدریج این شهر متروک و خالی از سکنه می شود.

Rhyolite

شهر ریولیت به عنوان یکی از شهرهای نوادا، در گذشته به علت کشف سنگ کوارتز از رونق بسیار زیادی برخوردار بوده است. به همین جهت، در این شهر هتل ها، مدارس و کلیساهای زیادی ساخته شد. در سال 1907 به علت درگیر شدن این شهر با یک بحران مالی بسیار شدید، به تدریج شهر ریولیت رونق خود را از دست داد و ساکنان آن تصمیم به ترک شهر گرفتند. به همین جهت، این شهر به علت ورشکستگی کامل، خالی از سکنه گردید.

Kennicott

شهر کنیکوت به عنوان یکی از شهرهای معدنی در آلاسکا قرار دارد. در گذشته این شهر به علت کشف فلز مس از رونق بسیار بالایی برخوردار شد. از آنجایی که این شهر در موقعیت جغرافیایی بسیار بدی واقع شده بود، صاحبان معادن برای راضی نگه داشتن کارگران، به ناچار حقوق های بالایی را در نظر می گرفتند. کارگران نیز حقوق خود را برای خانواده هایشان در سایر شهرها ارسال می نمودند. به تدریج با تمام شدن مس معادن، کارگران شهر کنیکوت را ترک کردند. بر همین اساس، این شهر به حالت یک شهر متروک و ترسناک درآمد.

Terlingua

شهر متروک ترلینگوا هم به علت وجود معدن رونق و شهرت پیدا کرده بود. این شهر که در تگزاس قرار دارد به علت فرو ریزی معدن به تدریج خالی از سکنه شد و به حالت یک شهر متروک درآمد. ظاهر ترسناک و مخوف این شهر آن را در ردیف شهرهای ترسناک و متروک دنیا قرار داده است.

Oradour sur Glane

از دیگر شهرهای متروک موجود در سطح جهان میتوان به شهر اورادور سور گلین در کشور فرانسه اشاره کرد. در سال 1944 سربازان یگان نازی با یورش بردن و محاصره این شهر بسیاری از ساکنان آن را قتل عام کرده و این شهر را به آتش کشیدند. به همین جهت، امروزه این شهر به علت ظاهر مخوف و ترسناکش در زمره شهرهای ترسناک دنیا به حساب می آید.

Thurmond

شهر تورموند واقع در ویرجینیای غربی، به علت رونق اقتصادی و برخورداری از ساکنان فعال و شاداب مشهور بود. برای زمان های بسیار زیادی تنها مسیر وارد شدن به این شهر تنها از طریق راه آهن امکان پذیر بود. آتش زدن یکی از هتل های این شهر سبب شد که ساکنان از این شهر نقل مکان کنند. به همین جهت، شهر تورموند به تدریج خالی از سکنه و به صورت یک شهر متروک درآمد. در حال حاضر تنها 5 نفر از محیط بانان پارک ملی در این شهر ساکن هستند.

Dallol

شهر دالول یکی از شهرهای کشور اتیوپی بوده که به علت برخورداری از معدن پتاسیم در مجاورت یکی از گرم ترین نقاط دنیا واقع شده است. شهر دالول به علت بعد مسافت و دور بودن از همه جا و نداشتن جاده، به یک شهر متروک و خالی از سکنه تبدیل شده است. لازم به ذکر است که تنها راه رسیدن به این شهر از طریق شتر سواری می باشد. همچنین مردم کمی، آن هم برای استخراج نمک از معدن به این شهر تردد می کنند.

Ross Island

جزیره راس در کشور هندوستان در سال 1788 احداث گردید. این جزیره در ابتدا یکی از مستعمره های بریتانیا محسوب می گشت. در ابتدا در جزیره راس بسیاری از اهالی هند و مردم انگلیسی سکونت داشتند، اما به علت شرایط بد و سخت آب و هوایی، به تدریج این منطقه خالی از سکنه شد. همچنین در جنگ جهانی دوم این جزیره به اشغال ژاپن درآمد. در حال حاضر هیچکس در این جزیره متروک و مخوف زندگی نمی کند.

Tawergha

از دیگر شهرهای بسیار مخوف و متروک دنیا میتوان شهر تاورقا واقع در کشور لیبی را عنوان کرد. در گذشته در این شهر حدود 30000 نفر زندگی می کردند. اما به یکباره مردم از این شهر خارج شدند و آن را به یک شهر متروک و ترسناک مبدل ساختند. چراکه بسیاری از مردم لیبی، ساکنان شهر تاورقا، مردمی شکنجه گر، زور گو و قاتل به حساب می آوردند.

North Brother Island

جزیره برادر شمالی واقع در شهر نیویورک از سال 1885 به عنوان یک شهر متروک و خالی از سکنه محسوب می شود. دلیل این امر قرنطینه کردن یک زن مبتلا به بیمار خطرناک و واگیردار، در این شهر بوده است. شایان ذکر است که جزیره برادر شمالی، در بسیاری مواقع محل قرنطینه کردن بیماران دارای بیماری های عفونی بوده است. اگرچه جزیره برادر شمالی پس از مدتی دوباره فعالیت خود را از سر گرفت، اما در حال حاضر این جزیره بسته شده و عموم مردم هیچگونه دسترسی به آن ندارند. همچنین این جزیره به یکی از مکان های مناسب برای لانه سازی پرندگانی مانند حواصیل ماهی خوار تبدیل شده است.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده