دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آشنایی با غذاهای لذیذ و خوشمزه جهان

آشنایی با غذاهای لذیذ و خوشمزه جهان

در کنار جاذبه های گردشگری هر کشور، غذاهای دوست داشتنی و خوشمزه کشورها از طرفداران ویژه ای برخوردار است. طعم غذاهای خوشمزه کشورهای مختلف دنیا برای مدت های طولانی زیر زبان گردشگران احساس خواهد شد. جهت آشنایی بهتر و بیشتر گردشگران، در این بخش غذاهای لذیذ و خوشمزه برخی از کشورهای دنیا را مورد بررسی قرار می دهیم.

غذای فو

غذای فو از غذاهای خوشمزه و برجسته کشور و فرهنگ ویتنام است. در هر گوشه از ویتنام فروشگاه های مختلفی غذاهای متنوع و مختلف را به افراد ارائه می کنند. فو نوعی سوپ بوده که با استفاده از گوشت خام و رشته فرنگی تهیه می شود. این سوپ خوشمزه را در هر وعده غذایی میتوان مورد استفاده قرار داد.

سوپ تام یام

تام یام سوپ، از سوپ های خوشمزه و بسیار محبوب کشور تایلند است. معمولا این نوع سوپ با شیر نارگیل یا بدون شیر نارگیل تهیه و آماده می شود. ناگفته نماند که تام یام سوپ در معنای سوپ تند و ترش است.

پائلا

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

پائلا از غذاهای خوشمزه و محبوب مردم اسپانیا محسوب می شود. در تهیه این غذا از مواد غذایی مانند سیب زمینی، زعفران، میگو، سوسیس، مرغ و برنج استفاده می گردد. تهیه و طبخ پائلا برای نخستین بار در شهر والنسیا اسپانیا صورت گرفت. در این ناحیه زعفران و برنج به وفور یافت می شود.

بولگوگی

بولگوگی از غذاهای سنتی و پرطرفدار کره جنوبی بوده که در زبان کره ای در معنای گوشت آتش است. این غذای خوشمزه طعم شیرینی داشته که از سویا، شکر و سس ماریناد تهیه می شود. در رستوران های کره جنوبی این غذا را میتوان امتحان کرد. همچنین در فروشگاه های این کشور بسته های آماده بولگوگی به وفور به چشم می خورد.

بیلتانگ

بیلتانگ از غذاهای برجسته و لذیذ آفریقای جنوبی بوده که از گوشت شتر مرغ و گوشت گاو ادویه زده آماده می شود. مردم محلی آفریقای جنوبی این غذا را به صورت تکه و در غذاهای دیگر مورد استفاده قرار می دهند. به عبارت بهتر، بیلتانگ نوعی اسنک است.

کلودنیک

کلودنیک به عنوان نوعی سوپ سرد با چغندر تهیه می شود. این غذای تابستانی از غذاهای محبوب مردم کشور لهستان بوده که از ماست، تربچه و خیار آماده می گردد. معمولا سرو غذای کلودنیک با یک تخم مرغ پخته صورت می گیرد. همچنین این غذا بسیار سالم و خوشمزه است.

پاستیلا

پاستیلا از شیرینی های محبوب و پر طرفدار مراکش بوده که از گوشت بلدرچین، مرغ و جوجه تهیه می شود. به این غذای لذیذ مراکشی دارچین و شکر هم اضافه می کنند. طعم این غذا تند، شور و شیرین می باشد.

رامن

غذای ژاپنی رامن نوعی سوپ بوده که با سس سویا، برنج و گوشت تهیه می شود. این غذا متشکل شده از رشته فرنگی چینی است که مردم ژاپن علاقه بسیار زیادی به آن دارند. برای تهیه چاشنی غذای رامن از ذرت یا تخم مرغ پخته استفاده می شود.

زیتون سوخاری

اگرچه از معروف ترین غذاهای ایتالیایی پاستا و پیتزا می باشد، اما زیتون سوخاری نیز در این کشور از طرفداران بسیار زیادی برخوردار است. در رستوران های ایتالیا، این غذا در انواع مختلفی سرو می شود. معمولا این غذا را با گوشت گاو سفارش می دهند.

گولاش

گولاش یکی از غذاهای محبوب و لذیذ کشور مجارستان است. در زبان مجاری گولاش به معنی چوپان می باشد. چراکه این غذا در دوره گله داری برای نخستین بار آماده شده بود. هر ساله در ماه های پایانی تابستان، جشنواره گولاش در کشور مجارستان برگزار شده و مورد توجه بسیاری از افراد قرار می گیرد.

اسپاناکوپیتا

اسپاناکوپیتا با پنیر فتا و اسفناج آماده می شود و از غذاهای محبوب و پرطرفدار یونانی ها به شمار می آید. قدمت این غذا به 400 سال پیش بر می گردد. غذای اسپاناکوپیتا در همه غذاخوری ها و رستوران های کشور یونان موجود است.

ماکارون

یکی از شیرینی های پرفروش و خوشمزه کشور فرانسه به ماکارون اختصاص پیدا می کند. این شیرینی در طعم های مختلفی آماده می شود و از دستور تهیه سختی در مقایسه با سایر خوارکی ها برخوردار است.

نان پنیر

نان پنیر به عنوان یکی از غذاهای خوشمزه کشور فنلاند محسوب می شود. برای تهیه این غذا مقداری پنیر ملایم را در ماهیتابه تفت داده و سپس با مربای تمشک صرف می کنند. نان پنیر فنلاندی به عنوان دسر سرد مورد استفاده قرار می گیرد.

پوتین

یکی از غذاهای خوشمزه و معروف کشور کانادا، پوتین بوده که مواد تشکیل دهنده آن تکه های پنیر، سیب زمینی سرخ شده و سس گریوی است. در رستوران های کانادا این غذا در انواع مختلفی سرو می شود.

پودیم

پودیم یکی از دسرهای خوشمزه و دلنشین برزیل محسوب می شود. این دسر نرم و خوش عطر و طعم در خانه ها، کافه ها و رستوران های برزیل تهیه می گردد.

اشترودل سیب

اشترودل سیب به عنوان یکی از خوراکی های بسیار خوشمزه و دلچسب کشور اتریش به حساب می آید. این خوراکی با پای سیب آمریکایی ها شباهت زیادی دارد، اما از نظر ترکیبات و طعم با آن متفاوت است. در ترکیب اشترودل سیب از خمیر شیرینی پزی با تارت سیب استفاده می شود. به طور معمول، مردم کشور اتریش اشترودل سیب را با قهوه استفاده می کنند.

پای گوشت

پای گوشت از غذاهای پرطرفدار و محبوب مردم کشور استرالیا است. هر ساله میلون ها پای سیب به وسیله مردم این کشور استفاده می شود. استرالیایی ها در کافه ها و رستوران ها این خوراکی خوشمزه را میل می کنند. همچنین بسیاری از افراد این خوراکی را با سس گوجه فرنگی سرد و گرم امتحان می کنند.  


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده