خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آشنایی با گران ترین و زیباترین گل های جهان

آشنایی با گران ترین و زیباترین گل های جهان

بدون تردید، گل های زیبا و خوشرنگ و خوشبو همواره یکی از گزینه های در دسترس برای هدیه دادن به یکدیگر می باشد. اغلب قریب به اتفاق انسان ها فارغ از هر موقعیت، سن، نژاد و مذهبی به گل های مختلف علاقه دارند. هدیه دادن گل به دیگران علاوه بر سرازیر ساختن موجی از شادی در وجود آنها، در شادابی و نشاط روحیه افراد تاثیر مطلوب و بسزایی از خود برجای می گذارد. در این میان، برخی از انواع گل های موجود در اقصی نقاط دنیا، ضمن زیبا بودن، در زمره گل های گران قیمت و با ارزش به حساب می آیند. در ادامه با 10 مدل از گل های زیبا و در عین حال گران قیمت دنیا بیشتر آشنا می شویم.

ملکه شب

ملکه شب به نوبه خود یکی از گل های زیبا و جذاب موجود در سرتاسر دنیا محسوب می شود. این گل به عنوان یکی از گل های گران قیمت یک مرتبه در سال گل داده و از عمر بسیار کوتاهی برخوردار می باشد. جالب است بدانید که گل ملکه شب در شب ها شکوفه داشته و به محض طلوع آفتاب برگ هایش پژمرده می شوند. بر همین اساس، چیدن گلبرگ های این گل بدون آسیب و صدمه دیدن آن عملا ممکن نمی باشد. همچنین، فروش شاخه به شاخه گل ملکه شب به علت حساس بودن این نوع گل به هیچ وجه مقدور نمی باشد.

رز ژولیت

رز ژولیت به عنوان یک گل خاص و بی بدیل، برای اولین بار در نمایشگاه گل شهر چلسی انگلستان و در سال 2006 در معرض دید افراد قرار گرفت. قیمت بالا و زیبایی ذاتی این گل در سطح دنیا زبانزد عام و خاص می باشد. زیبایی فوق العاده و منحصر به فرد گل رز ژولیت هر بیننده ای را به خود مجذوب می سازد. بر اساس بررسی های صورت گرفته ارزش مادی این گل رقمی برابر با 15/8 میلیون دلار برآورد شده است. با تبدیل این رقم به تومان ارزش بالای این گل بیش از پیش جلوه می نماید.

ارکیده شن ژن

این نمونه گل ارکیده پس از تلاش های بی وقفه دانشمندان شرکت شن ژن پا به عرصه وجود گذاشت. محققان چینی برای به ثمر رساندن این نوع گل ارکیده بیش از هشت سال وقت صرف کردند. قیمت این گل واقعی و خاص رقمی در حدود 202 هزار دلار عنوان شده است.

ارکیده طلایی کینا بالو

یکی از گل های زیبا، نادر و در عین حال گران قیمت دنیا به گل ارکیده طلایی کینا بالو اختصاص پیدا می کند. این گل جذاب و متمایز، در کشور مالزی و در پارک ملی کینا بالو موجود می باشد. برخورداری از برگ های شفاف و بزرگ، از ویژگی های قابل توجه ارکیده طلایی کینا بالو به شمار می رود. قیمت خرید و فروش این گل زیبا و نادر در حدود 5 هزار دلار اعلام شده است.

گل زعفران

از دیگر گل های گران قیمت و منحصر به فرد موجود در سطح دنیا، میتوان به گل زعفران اشاره نمود. برخورداری از برگ های ظریف و بنفش و زرد رنگ، زیبایی و جذابیت این گل را دو چندان ساخته است. تلفیق رنگ زرد و بنفش جلوه ای بی بدیل و مثال زدنی را در ظاهر بصری گل زعفران پدید آورده است. در کشور ما گل زعفران به عنوان ادویه و چاشنی کاربردی و مؤثر مورد استفاده واقع می شود. در برخی نقاط دنیا، به عنوان دسته گل و برای هدیه دادن استفاده می گردد. 400 گرم از گل زعفران با قیمتی برابر با 1500 دلار به فروش می رسد.

لاله های هلندی

لاله های هلندی از دیگر گل های زیبای دنیا بوده که در دوره ای از قرن هفدهم در رده گران قیمت ترین گل ها قرار داشتند. این گل در آن دوران با قیمتی برابر با 5 هزار و 700 دلار فروخته میشد. در هر دسته از لاله هلندی 8 الی 19 شاخه وجود دارد. قیمت هر دسته از این گل در حال حاضر در حدود 10 دلار می باشد.

گلوریوسا

گل گلوریوسا که از نظر شکل و شمایل ظاهری همانند زنبق سرخ به نظر می آید، در آفریقا جنوبی و آسیا یافت می شود. منحصر به فرد بودن، زیبای ظاهری و گران قیمت بودن از ویژگی های ذاتی این گل محسوب می گردد. قیمت هر شاخه از گل زیبا و دیدنی گلوریوسا 5 الی 10 دلار در نوسان می باشد.

ادریسی

گل ادریسی به عنوان یکی از گل های زیبای و چشم نواز دنیا، دارای 75 نوع و گونه می باشد. این گل جذاب و دیدنی در بخش های شرقی و جنوبی آسیا و همینطور آمریکا به چشم می خورد. تنوع رنگی بالای شکوفه ها، از ویژگی های شاخص این گل تلقی می گردد. در بیشتر مواقع شکوفه های گل ادریسی به رنگ سفید بوده که با طیف رنگی بنفش، صورتی و آبی کم و پر رنگ نیز یافت می شود. قیمت هر شاخه از این گل متناسب با رنگ شکوفه ها 2 الی 7 دلار می باشد.

موگه

یکی از گل های بسیار زیبا و در عین حال ظریف سطح جهان، گل موگه می باشد. شکل مینیاتوری، بوی شیرین و رنگ سفید و جذاب، از مشخصات ظاهری این گل به حساب می آید. گل موگه در اروپا و آسیا و در شرایط آب و هوایی سرد و خنک می روید. قیمت یک شاخه از این گل رقمی در حدود 143 دلار می باشد.

لیسیانتوس

ترکیب رنگی بنفش و سفید گل لیسیانتوس زیبایی خارق العاده ای را برای این گل به ارمغان آورده است. این گل زیبا و در عین حال گران قیمت، به صورت سالیانه شکوفه می دهد. بر این اساس، دیدن گل های زیبای آن یک بار در طول سال امکان پذیر می باشد. گل زیبای لیسیانتوس در بخش های شمالی آمریکا، کارائیب، مکزیک و نواحی جنوبی آمریکا یافت می شود. طیف رنگی سفید و بنفش و ترکیب رنگی چشم نواز و منحصر به فرد این گل با استقبال ویژه ای در میان علاقمندان و دوستداران گل های زیبا همراه شده است. همچنین، این گل در طیف رنگی صورتی کم رنگ، یاسی و بنفش روشن و تیره موجود می باشد. در کشور آمریکا قیمت هر دسته از گل لیسیانتوس برابر با 35 دلار است. 


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده