دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» دیدنی ترین جاذبه های گردشگری اصفهان

دیدنی ترین جاذبه های گردشگری اصفهان

بدون تردید، کشور ما در اغلب استان های خود از جاذبه ها و مقاصد گردشگری بی نظیر و دیدنی برخوردار است. در برخی از شهرهای کشور وجود ابنیه تاریخی و آثار باستانی، در کنار جلوه هنر معماری اسلامی، بسیاری از گردشگران را به سمت و سوی خود جذب می کند. استان اصفهان با داشتن انبوهی از پل ها و میدان های تاریخی و مساجدی زیبا، همواره یکی از مقاصد گردشگری بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی به شمار می آید. بدون اغراق، اصفهان در ردیف یکی از نقاط زیبا و دیدنی کشور ما به حساب می آید. بر همین اساس، در این مقاله برخی از مکان های دیدنی دیار نصف جهان را مورد بررسی قرار می دهیم.

کلیسای وانک

یکی از مکان های دیدنی و زیبای اصفهان به کلیسای وانک واقع در محله جلفا اختصاص پیدا می کند. نقاشی های دیواری کلیسای وانک بسیار شگفت انگیز و مجذوب کننده می باشند. نمای داخلی این کلیسا بسیار منحصر به فرد و خیره کننده به نظر می رسد. طرح ها و تصاویر موجود در کلیسای وانک چشم هر بیننده ای را برای ساعت ها به خود مجذوب می کند.

محله جلفا

محله زیبای جلفا در سمت میدان نقش جهان و در کنار رودخانه زاینده رود واقع شده است. این محله ارمنی نشین در سال 1606 به وسیله شاه عباس احداث شده است. تنوع فرهنگ و دین در این محله به خوبی نمایان است. خانه های قدیمی، کافه ها و کلیساهای محله جلفا از جاذبه های گردشگری شهر اصفهان تلقی می گردند.

آتشگاه

از دیگر جاذبه ها و مقاصد گردشگری معروف اصفهان، آتشگاه است. این منطقه در غرب اصفهان واقع شده و مربوط به زرتشتیان این شهر بوده است. ساختار دایره ای در کنار دیوارهای خشتی از ویژگی های این بنای تاریخی به شمار می آید. تماشای غروب دل انگیز نصف جهان بر فراز آتشگاه یک تجربه به یادماندنی و فراموش نشدنی محسوب می شود. همچنین بنای آتشگاه از نظر تاریخی و معماری نیز از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

کافه ها و سفره خانه های سنتی

کافه های و سفره خانه های سنتی اصفهان، از دیگر جاذبه های زیبای گردشگری این شهر به حساب می آیند. این مکان ها محیط مناسبی برای خوردن یک چای تازه دم با خانواده و اطرافیان را فراهم آورده است. فضای دلنشین در کنار کیک های خوشمزه این کافه ها، گردشگران داخلی و خارجی زیادی را رهسپار این مکان ها کرده است. پیشنهاد می شود در سفر به دیار زنده رود حتما به چای خانه های سنتی این شهر هم سر بزنید. حضور در این فضاها یک تجربه متمایز و منحصر به فرد را برای افراد رقم می زند.

غذاهای سنتی

غیر ممکن است گردشگری به اصفهان سفر کند و طعم غذاهای سنتی و خوشمزه این شهر را نچشیده باشد. امتحان کردن قیمه و قورمه سبزی معروف اصفهان برای هر گردشگری یک تجربه خوشایند و ماندگار تلقی می گردد. یکی از غذاهای سنتی این شهر بریانی بوده که به نوبه خود از طرفداران زیادی برخوردار است. رستوران های معتبری در شهر اصفهان وجود داشته که بریانی خوشمزه و اصیل را به مشتریان خود ارائه می دهند. لازم به ذکر است که بریانی از گوشت گوسفند تهیه شده و به همراه نان سنگک تاره یکی از بخش های دوست داشتنی و خوشمزه سفر به اصفهان محسوب می شود.

رستوران های سنتی

خوردن غذا در رستوران های سنتی و تاریخی اصفهان تجربه و خاطره به یاد ماندنی را برای گردشگران خلق می نماید. سقف های آینه کاری شده، پنجره های شیشه ای و کاشی های رنگارنگ، لذت خوردن غذا در این مکان ها را دو چندان می سازد. از رستوران سنتی و زیبای شهر اصفهان میتوان به هتل عباسی، خانه تاریخی ملک سلطان جارچی باشی، کافه رستوران هوگر، رستوران های مجتمع ترنج و رستوران شهرزاد اشاره نمود.

پل خواجو

بدون تردید، پل خواجو از جمله بناهای تاریخی و از مهمترین مقاصد گردشگری اصفهان به شمار می آید. این اثر تاریخی که در دوران شاه عباس دوم ساخته و پرداخته شده بر روی رودخانه زاینده رود و در شرق سی و سه پل قرار دارد. در میانه پل بنایی ساخته شده که مختص به استراحت شاه بوده است. پل خواجو دو طبقه بوده و در بخش هایی از آن همواره خواندن اشعار زیبای فارسی و آواز برخی از اصفهانی های با صفا به گوش می رسد.

سی و سه پل

سی و سه پل نیز به عنوان یک بنای تاریخی بر روی رودخانه زاینده رود بنا شده است. این مکان دیدنی هر ساله پذیرای گردشگران زیادی از اقصی نقاط ایران و جهان می باشد. سی و سه پل دارای 33 طاق بوده و قدم زدن بر روی این پل تاریخی تجربه ای خاطره انگیز و بی نظیر را برای افراد به دنبال خواهد داشت.

چهل ستون

چهل ستون نیز یکی از جاهای دیدنی و زیبای اصفهان بوده که در غرب میدان نقش جهان واقع شده است. تاسیس این بنا به دهه 1600 میلادی بر می گردد و از کاخ های سلطنتی دوره صفوی به شمار می آید. تکمیل شدن این بنا به دستور شاه عباس دوم صورت گرفت. شاه عباس دوم چهل ستون را به عنوان یک مکان ویژه برای پذیرایی از مهمانان خود در نظر گرفت. بنای چهل ستون از 20 ستون تشکیل شده است که انعکاس این ستون ها در آب، این بنا را به عمارت چهل ستون تبدیل می سازد.

مسجد جامع

مسجد جامه به عنوان یکی از مکان های دیدنی اصفهان، دارای 4 ایوان بوده که با سبکی متفاوت و منحصر به فرد ساخته شده است. با قدم زدن در این مسجد، فضای تاریخی این بنا به خوبی در وجود گردشگران متبلور می شود. این مسجد از قرون 8 الی 20 میلادی تغییر و تحولات گسترده ای را به خود دیده است.

بازار بزرگ اصفهان

بازار بزرگ اصفهان با معماری خاص و متمایز خود، یکی از مکان های بسیار دیدنی اصفهان می باشد. این بازار در قرن 11 ساخته شده و به مسجد جامع اصفهان منتهی می شود. در این بازار مغازه های متنوع لباس فروشی و حجره های ادویه فروشی و فرش فروشی به خوبی جلوه نمایی می کنند. قدم زدن در زیر گنبدها و طاق های بازار بزرگ اصفهان حس خوشایند و خاطره انگیزی را با خود به همراه دارد.

میدان نقش جهان

بدون اغراق، یکی از مصداق های شگفت انگیز و بی نظیر هنر معماری در دوران صفوی در میدان نقش جهان اصفهان تجلی پیدا کرده است. میدان نقش جهان به عنوان یکی از مقاصد گردشگری ویژه و منحصر به فرد دیار نصف جهان در سازمان یونسکو ثبت جهانی شده است. هر گوشه از این بنای تاریخی نمایانگر هنر و شاهکاری از معماری اسلامی محسوب می شود. این بنای دیدنی همواره یکی از مقاصد اصلی بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی به شمار می رود.   


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده