دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» آشنایی با بلندترین برج های دنیا

آشنایی با بلندترین برج های دنیا

در برخی از شهرهای دنیا برج ها و آسمان خراش های بزرگی ساخته شده که هدف از ساخت این برج های مرتفع جذب توریست و کاربردهای تجاری می باشد. بدون تردید، ساختن یک برج مرتفع در هر کشوری، میتواند بستر مناسب برای جذب توریست ها و گردشگران و متعاقب آن درآمد کلانی را با خود به همراه داشته باشد.

در سال های نه چندان دور 75 درصد از سازه های بلند و مرتفع جهان در آمریکای شمالی واقع شده بود. اما با گذشت زمان و در طی سال های اخیر بیشترین ساختمان ها و آسمان خراش های بلند دنیا در قاره آسیا و منطقه خاورمیانه به چشم می خورند. بر همین اساس، در این مقاله بلندترین برج های جهان را مورد بررسی قرار می دهیم.

برج خلیفه

برج خلیفه واقع در کشور امارت متحده عربی و شهر دبی، بلندترین برج دنیا به حساب می آید. ارتفاع این برج منحصر به فرد 828 متر و متریال استفاده شده برای ساخت آن بتن و فولاد است. عملیات ساخت برج خلیفه دبی در سال 2010 به پایان رسید. ساخت این برج به منظور محقق ساختن اهداف گردشگری دولت امارات صورت گرفت. بالغ بر 30 هزار واحد مسکونی، 19 مجموعه مسکونی، یک دریاچه مصنوعی، 9 هتل و یک مرکز خرید بزرگ در این برج تعبیه شده است. همچنین طراحی برج خلیفه هنر معماران مشهوری بوده که برج های معروف دیگری مانند برج تجارت جهانی در نیویورک و برج ویلیس شیکاگو را ساخته بودند.

برج شانگهای

برج شانگهای چین با ارتفاع 632 متر، دومین برج بلند دنیا به شمار می آید. همچنین برج شانگهای با 121 طبقه بلندترین برج کشور چین محسوب می شود. ساخت این برج از سال 2006 آغاز شد و بیش از 8 سال به طول انجامید. این برج را یک معمار آمریکایی طراحی و ساخته است. استفاده از این برج به عنوان ساختمان اداری و هتل، از مهمترین اهداف ساخت آن تلقی می گردد. پارکینگ این برج ظرفیت نگهداری 1100 خودرو و هتل آن 320 اتاق را شامل می شود.

ابراج البیت

برج ابراج البیت یا ساعت مکه با ارتفاع 601 متر در عربستان سعودی واقع شده و در رده سومین برج بلند دنیا قرار دارد. این مجموعه دولتی دارای یک نمازخانه با ظرفیت 10 هزار نفر، موزه اسلامی، مرکز کنفرانس و یک هتل 102 طبقه و یک مرکز خرید پنج طبقه است. در این برج رصد خانه لونار به منظور رصد ماه در ماه مبارک رمضان نیز قرار دارد. طراحی این برج به دست یکی از شرکت های بزرگ ساخت و ساز کشور عربستان سعودی انجام گرفت. همچنین ساعت ابراج البیت، بزرگترین ساعت دنیا محسوب می شود.

مرکز تجارت جهانی پینگ ان

این مرکز مالی بین المللی با ارتفاع 555 متر در شنژن چین قرار گرفته است. چهارمین برج دنیا به مرکز مالی پینگ ان اختصاص دارد. عملیات احداث این برج در سال 2017 به پایان رسید. در این مرکز مالی دفتر مرکزی بیمه پینگ ان، دفاتر تجاری، هتل و یک مرکز کنفرانس قرار دارد. 33 بالابر برای دسترسی به 115 طبقه برج تجارت جهانی پینگ ان در نظر گرفته شده است.

برج جهانی لوته

این برج دارای ارتفاع 554 متر در شهر سئول کره جنوبی احداث شده است. عملیات ساخت این برج به عنوان پنجمین برج بلند جهان در سال 2016 خاتمه پیدا کرد. عملیات ساخت برج جهانی لوته در سال 2011 آغاز گردید. برای آماده سازی و تکمیل این برج، 13 سال طراحی و برنامه ریزی صورت گرفته است. برای این برج 123 طبقه در نظر گرفته شده که 6 طبقه آن در زیر زمین ساخته شده است. برج جهانی لوته از سازه های مستحکم و قدرتمند دنیا به حساب می آید. بر این اساس، این برج در برابر زلزله های 9 ریشتری بسیار مقاوم و مستحکم است.

مرکز تجارت جهانی یک

ششمین برج بلند دنیا با نام مرکز تجارت جهانی یک و ارتفاع 541 متر در شهر نیویورک آمریکا واقع شده است. این برج در زمره بلندترین برج ها در ایالت متحده آمریکا تلقی می گردد. عملیات ساخت این برج در سال 2014 خاتمه یافت. برج مرکز تجارت جهانی یک، به عنوان یادبودی از برج های تجارت جهانی فرو ریخته در 11 سپتامبر قلمداد می گردد. استفاده از انرژی های تجدید پذیر مانند باران و آب، از ویژگی های منحصر به فرد این برج محسوب می شود.

مرکز مالی CTF گوانگجو

هفتمین برج بلند دنیا نیز در کشور چین و شهر گوانگجو قرار دارد. عملیات ساخت این آسمان خراش با کاربری چند منظوره در سال 2016 به پایان رسید. ارتفاع این برج 530 متر بوده و دارای یک مرکز خرید، دفاتر اداری و تجاری و هتل می باشد. شایان ذکر است که مرکز مالی CTF گوانگجو از پر سرعت ترین آسانسورهای دنیا بهره می برد. 71 کیلومتر بر ساعت سرعت آسانسور این برج مرتفع برآورد شده است.

مرکز مالی CTF تیانجین

برج مرکز مالی CTF تیانجین واقع در کشور چین و با ارتفاع 530 متر، در رده هشتمین برج بلند دنیا قرار دارد. عملیات ساخت این برج شهر تیانجین در سال 2013 شروع گردید و در سال 2018 خاتمه پیدا کرد. برج مرکز مالی CTF تیانجین دارای 97 طبقه با کاربری های مختلف و متنوع می باشد.

برج چاینا زون

نهمین برج بلند و مرتفع دنیا نیز به کشور چین تعلق دارد. برج چاینا زون با ارتفاع 515 متر در شهر پکن قرار دارد. عملیات ساخت این سازه مرتفع در سال 2018 به پایان رسید. توسعه دهندگان این برج گروه CITIC می باشد. برج چاینا زون به عنوان یک قطب تجاری مهم در منطقه پکن به حساب می آید.

تایپه 101

ارتفاع برج تایپه 101 واقع در کشور تایوان برابر با 509 متر می باشد. این برج 101 طبقه دارد. هنگام تکمیل عملیات این برج در سال 2004 نظرهای بسیاری به سمت این برج خاص و منحصر به فرد معطوف گردید. تا قبل از ساخت دیگر برج ها، برج تایپه 101 برای 6 سال در ردیف بلندترین برج دنیا قرار داشت. رنگ سبز و آبی این برج از ویژگی های متمایز و خاص آن به شمار می رود. برج تایپه 101 از جاذبه ها و مقاصد گردشگری مهم کشور تایوان تلقی می گردد.

مرکز مالی جهانی شانگهای

از دیگر برج های بلند مرتبه جهان، برج مرکز مالی جهانی شانگهای با ارتفاع 492 متر واقع در منطقه پودنگ شهر شانگهای می باشد. ساخت این برج در سال 2008 خاتمه یافته و دارای 101 طبقه است. برج مرکز مالی جهانی شانگهای به عنوان یک مرکز مالی و تجاری بین المللی مورد استفاده واقع می شود.   


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده