خرید از سراسر دنیا


» رستوران رفتن در شرایط کرونا و توصیه های بهداشتی مهم

رستوران رفتن در شرایط کرونا و توصیه های بهداشتی مهم

با توجه به اینکه فعالیت رستوران ها و سالن های غذایی بر حسب مجوز مراجع ذیربط از سر گرفته شده است، رعایت توصیه های بهداشتی به ویژه در بحبوحه شیوع ویروس کرونا از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. رعایت پروتکل های بهداشتی در چنین شرایطی برای حفظ سلامتی خود و دیگران میتواند یک گام مؤثر و مفید برای مقابله با این ویروس شیوع یافته محسوب شود.

از سوی دیگر، محیط رستوران به علت رفت و آمد افراد مختلف، زمینه مناسب برای انتقال کرونا ویروس را به دیگران فراهم می سازد. به همین جهت، با رعایت نکات و اصول بهداشتی، میتوان از ابتلای خود و دیگران به این بیماری جلوگیری به عمل آورد. در ادامه به بررسی برخی از اصول و نکات مهم در هنگام رفتن به رستوران می پردازیم.

توصیه های مهم و کاربردی

در هنگام رستوران رفتن توصیه می گردد افراد بالای 65 سال و اشخاصی که از بیماری های زمینه ای رنج می برند، بیشترین احتیاطات و ملاحظات بهداشتی و پزشکی را به عمل آورند. بر اساس تحقیقات به عمل آمده ویروس کرونا برای این دسته از افراد به عنوان یک تهدید جدی و بزرگ به شمار می رود.

مناسب است که کارکنان و کلیه خدمه رستوران کلیه پروتکل ها و نکات بهداشتی را رعایت کنند. بر این اساس، کارکنان حتما باید از تجهیزات بهداشتی مانند ماسک و دستکش استفاده نمایند. در صورتی که فاصله صندلی های رستوران کمتر از دو متر باشد یا اطراف صندوق و ورودی سالن غذاخوری ازدحام شود، از ورود به رستوران جدا باید اجتناب کرد. شلوغی و ازدحام سرعت انتقال ویروس کرونا را افزایش می دهد.

چنانچه فرد احساس بیماری یا کسالتی داشت لازم است که جهت بهبود وضعیت جسمانی خود از رفتن به اماکن عمومی و رستوران ها خودداری نماید.

قبل از خوردن غذا حتما باید دست های خود را به مدت 30 ثانیه با آب و صابون بشویید.

به منظور حفظ سلامتی خود مناسب است که در ساعت های خلوت به رستوران و سالن غذاخوری مراجعه کرد. مکان های شلوغ و پر ازدحام مستعد انتقال ویروس کرونا می باشد.

به محض صرف و اتمام غذا باید بلافاصله رستوران را ترک کرد.

استفاده از رستوران های روباز به علت رد و بدل شدن کامل جریان هوا انتخاب بهتری در مقایسه با رستوران های و سالن های غذاخوری بسته می باشد. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که بر اساس نظر پزشکان گردش و تهویه هوا یکی از اصول مهم برای مقابله و پیشگیری از این بیماری عنوان شده است.

استفاده از تجهیزات بهداشتی مانند ماسک و دستکش در هنگام رفتن به رستوران فراموش نشود. تنها برای خوردن و آشامیدن مجاز هستید که ماسک خود را بردارید.

از آنجایی که ممکن است بر روی سطوح مختلف رستوران بسیاری از ویروس ها و آلودگی ها وجود داشته باشند، از دست زدن و تماس با این سطوح جلوگیری کنید.

به منظور ضد عفونی کردن مرتب دست ها، لازم است که همراه خود یک ضد عفونی کننده داشته باشد. بدون تردید، خط اول درمان و مقابله با کرونا ویروس، شستشوی مرتب و ضد عفونی کردن دست ها می باشد. به همین جهت، با ضد عفونی کردن دست ها میتوان به میزان قابل توجهی از انتقال این بیماری جلوگیری به عمل آورد.

در صورتی که در محل کار یا در خانه از رستوران ها غذا سفارش می دهید، مناسب است که در ابتدا غذا را گرم کرده و سپس صرف نمود. این کار ضمن حفظ سلامتی خود و اطرافیان، هرگونه ویروس موجود بر روی سطح غذا را از بین می برد. بر همین اساس، با خیال راحت و بدون دغدغه میتوان از خوردن غذا لذت برد.

با توجه به همه گیر شدن ویروس کرونا در تمام کشورهای دنیا، رعایت پروتکل های بهداشتی، بهداشت فردی و عدم حضور در مکان های شلوغ و پر جمعیت میتواند در جهت از بین بردن سیکل انتقال این بیماری بسیار تاثیرگذار و مؤثر باشد. همچنین در صورت حضور در چنین مکان هایی استفاده از ماسک، دستکش و یک ضد عفونی کننده میتواند از انتقال ویروس به فرد جلوگیری نماید.

با رعایت موارد عنوان شده و جدی گرفتن این ویروس سلامتی و تندرستی خود و اطرافیان خود را در معرض خطر قرار ندهیم. 


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده