دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» ویروس کرونا و توصیه های جدید سازمان بهداشت جهانی

ویروس کرونا و توصیه های جدید سازمان بهداشت جهانی

سازمان بهداشت جهانی (WHO) با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در اقصی نقاط جهان، توصیه های بهداشتی جدیدی را در جهت جلوگیری از ابتلا به این بیماری عنوان نموده است. در ادامه این توصیه ها را به صورت فهرست ذکر می کنیم.

1) پس از شستشوی دست ها و در صورتی که به بیرون از خانه نمی روید، دست های خود را با استفاده از وازلین یا کرم مرطوب نمایید. این امر از ایجاد حساسیت و اگزما جلوگیری به عمل می آورد.

2) شستن همه لباس ها لزومی نداشته بلکه قرار دادن البسه در معرض نور خورشید یا شوفاژ به پاک کردنشان از آلودگی کمک شایانی می کند.

3) از آنجایی که ویروس کرونا در ردیف ویروس های بزرگ قرار می گیرد، برای حفاظت و پیشگیری از ابتلا به این ویروس استفاده از هر نوع ماسک در محیط های آلوده مؤثر و تاثیرگذار است. ناگفته نماند که ماسک ها خشک بوده و مرتبا باید نسبت به تعویض آن اقدام نمود.

4) لازم است که در هنگام عطسه کردن از دیگران فاصله گرفته و با استفاده از هر وسیله ای که در دسترس قرار دارد، برای چند ثانیه جلوی دهان و بینی خود را گرفته تا مانع از پراکنده شدن ترشحات گردد.

5) در صورتی که در مقام مغازه دار، کارگر و کارمند و یا به هر دلیلی در بیرون از خانه حضور پیدا می کنید، در مکان های عمومی حدود 1/5 متر فاصله از دیگران داشته باشید. همچنین در اثر سنگین بودن این ویروس و به زمین افتادن آن، کفش ها منبع آلودگی این ویروس محسوب می شوند. به همین جهت، از بردن کفش ها به فضای داخل خانه جدا اجتناب کنید.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

6) در طول روز و برای مدت زمانی در حدود 10 الی 15 ثانیه نفس خود را نگه داشته و سپس بازدم انجام دهید. در این حالت اگر تنگی نفس یا سرفه داشتید در اسرع وقت به مراکز درمانی مراجعه نمایید.

7) حتما در محیط کاری و محل زندگی تهویه هوای مناسب داشته و در طول روز به تهویه هوا اقدام کنید.

8) استفاده از آدامس برای شستشو و مرطوب کردن دهان با آب بسیار کمک می کند.

9) لازم به ذکر است که کانون و محل تجمع اصلی ویروس کرونا در بینی بوده، به همین جهت شستشوی این ناحیه با آب گرم بسیار مؤثر و تاثیرگذار است.

10) از خوردن غذا و آب سرد اجتناب کنید. به جای آن از دمنوش های گرم، قهوه گرم و چای گرم استفاده نمایید.

11) در هنگام استحمام و شستشوی بدن از آب گرم استفاده به عمل آورید.

12) لباس های خود را بر روی شوفاژ یا زیر نور مستقیم آفتاب خشک کنید.

13) با استفاده از مواد شوینده خانگی و آب گرم، ویروس کرونا از بین می رود.

14) کرونا ویروس تا دمای منفی 60 سانتیگراد زنده می ماند، اما در دمای بالای 30 درجه سانتیگراد از بین خواهد رفت. به همین جهت، استفاده از آب گرم برای نظافت و شستشو در این زمینه کمک شایانی می کند.  

15) این ویروس قابلیت رد شدن از پوست سالم را ندارد. با این حال بر روی پوست زنده تا ده دقیقه زنده می ماند. بر این اساس، در صورت عدم استفاده از دستکش نباید دست های خود را به دهان یا بینی بزنید.

16) شایان ذکر است که ویروس کرونا در سطوح فلزی 12 الی 20 ساعت و در سطوح پارچه ای 6 الی 12 ساعت زنده می ماند. با این وجود، این ویروس در سطوح استیل تا 20 روز به حیات خود ادامه می دهد.      


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده