خرید از سراسر دنیا


» مکان های شگفت انگیز و عجیب جهان (بخش اول)

مکان های شگفت انگیز و عجیب جهان (بخش اول)

به طور کلی، در اقصی نقاط جهان مکان های بسیار عجیب و در عین حال شگفت انگیزی وجود دارد. این مکان های عجیب را بشر یا طبیعت ایجاد نموده اند. برخی از این مکان ها به اندازه ای عجیب جلوه می نمایند که تا انسان آنها را با چشم خود نبیند، مسلما وجود چنین مکان هایی را باور نخواهد کرد. این مکان ها به نوبه خود بسیار بی نظیر و عجیب می باشند. حتی دیدن این مناظر و مکان ها از عکس نیز میتواند موجبات شگفت زدگی انسان را فراهم آورد. در ادامه به معرفی این مکان های عجیب جهان می پردازیم.

جزیره گربه ها

جزیره گربه ها (Cat Island) یکی از مکان های عجیب واقع شده در کشور ژاپن می باشد. در بخش کرانه شرقی ژاپن و در منطقه تاشیروجیما جمعیت عظیمی از گربه ها قرار دارند. حتی جمعیت گربه ها بسیار بیشتر از انسان های ساکن در این منطقه می باشد. گفتنی است که در این جزیره و در گذشته تولید ابریشم رونق زیادی داشته است. به طور کلی، موش ها دشمن و قاتل اصلی کرم های ابریشم محسوب می شوند. بر همین اساس و برای مبارزه با موش ها، تعداد زیادی گربه به این منطقه آورده شد. در نظر ماهیگیران بومی این منطقه، گربه ها مظهر شانس و اقبال می باشند. به همین جهت، یک زیارتگاه گربه در این منطقه بنا گردیده است. همچنین برای اقامت توریست ها، کابین های گربه ای شکلی ساخته و پرداخته شده است. ناگفته نماند که حیواناتی نظیر سگ، هرگز اجازه ورود به این منطقه را نخواهند داشت.

آب فشان فلای

آب فشان فلای (Fly Geyser) در ایالت نوادا آمریکا و در حاشیه صحرای سیاه سنگ و در زمینی خصوصی واقع شده است. در سال 1964 یک شرکت انرژی در این منطقه در جستجوی آب های زمین گرمایی به حفاری این منطقه پرداخت که به طور تصادفی این آب فشان به وجود آمد. حدود 1/5 متر ارتفاع فوران آب فشان فلای بوده که هر سال در اثر رسوب املاح معدنی، مخروط آب فشان به نسبت قبل اندکی افزایش پیدا می کند. وجود جلبک های گرما زا بر روی این آب افشان سبب ایجاد رنگ سبز و قرمز آن شده است.

دخمه مردگان

دخمه مردگان (The Catacombs) به عنوان یکی از مکان های عجیب و شگفت انگیز، در پاریس فرانسه قرار دارد. این مکان به عنوان نوعی شبکه از تونل های زیر زمینی بوده که در آن آثار و بقایای شش میلیون پاریسی به چشم می خورد. این اسکلت های بی نام و نشان از قبرستان ها پر جمعیت شهر و در طی قرون هجدهم تا نوزدهم به این مکان انتقال پیدا کرده اند. هر ساله گردشگران زیادی دیدن از این مکان عجیب را در دستور کار قرار می دهند.

ساحل شیشه ای

ساحل شیشه ای (Glass Beach) در ایالت کالیفرنیا آمریکا واقع شده است. این ساحل برای سال های زیادی یکی از محل های تخلیه زباله ها بوده است. تخلیه زباله ها در این منطقه در دهه 1960 متوقف گردید، با این وجود انبوهی از زباله ها نظیر قوطی، بطری و لوازم الکتریکی وارد دریای این ایالت شده بود. زباله های راه یافته به دریا با گذشت سال ها و در اثر فرسایش امواج، به قطعات رنگی تراش خورده و ریز تغییر شکل دادند که جلوه و زیبایی بی نظیری را در ساحل این منطقه ایجاد نموده است. بر همین اساس، ساحل شیشه ای به یکی از جاذبه های گردشگری ایالت کالیفرنیا تبدیل شده است.

باریک راه استخوان نهنگ

یکی از مکان های عجیب و شگفت انگیز سیبری به منطقه باریک راه استخوان نهنگ (Whale Bone Alley) اختصاص پیدا می کند. وجود مهره ها، دنده ها و استخوان های آرواره نهنگ عظیم الجثه ای در زمین، حس و حال هولناکی را در این منطقه به وجود آورده است. لازم به ذکر است که قدمت این منطقه به قرن چهاردهم و پانزدهم بر می گردد. همچنین در اینکه اینجا منطقه ای برای کشتارگاه موجودات دریایی بوده یا بومیان این بخش را مکان مقدسی در نظر داشته اند، هیچگونه اطلاعاتی در دسترس نمی باشد.

پارک ایالتی دره اجنه

پارک ایالتی دره اجنه (Goblin Valley State Park) در ایالت یوتا آمریکا واقع شده است. به عبارت دیگر، در جنوب شرقی دریاچه نمک موجود در یوتا، این دره خالی از سکنه قرار دارد. در طی سالیان طولانی و در اثر فرسایش باد و آب باران، ماسه سنگ ها نرم این دره به صورت قله هایی تغییر شکل داده اند. به اعتقاد برخی از مردم این منطقه این قله ها همانند اجنه هستند. همچنین وسعت این منطقه 1/5 در سه متر می باشد.

دشت خمره ها

بدون تردید، از جاذبه های گردشگری عجیب و شگفت انگیز لائوس میتوان دشت خمره ها (Plain of Jars) را عنوان نمود. در استان ژینگ خوآنگ این کشور خمره های سنگی عجیبی قرار دارند. بر اساس اطلاعات موجود، از این خمره ها در مراسم تدفین و در دوران باستان استفاده به عمل می آمده است. در این منطقه دسته های یک الی صدتایی خمره های از نوع سنگی به وفور دیده می شوند.

ساحل سرخ

ساحل سرخ (Red Beach) در کشور چین و منطقه پانجین قرار دارد. نوعی جلبک دریایی با نان سوئدا سطح ساحل این منطقه را پوشانده است. به همین جهت و در فصل پاییز این ساحل به رنگ قرمز روشن به نظر می رسد. این تالاب ها به عنوان یکی از مقاصد اصلی پرندگان مهاجر در جنوب غربی پانجین واقع شده است. لازم به ذکر است که برای بازدید عموم، بخش کوچکی از ساحل سرخ آزاد می باشد.

تپه های شکلاتی جزیره بوهول

 در جزیره بوهول در فیلیپین 1700 تپه مخروطی سر به فلک کشیده اند. ارتفاع این تپه ها بسیار متفاوت بوده، اما از شکل منظم و مرتبی برخوردار می باشند. این تپه ها به تپه های شکلاتی جزیره بوهول (Chocolate Hills of Bohol Island) شناخته می شوند. بر اساس نظر یونسکو، این تپه ها در اثر فرسایش آب باران و رسوبات مرجانی به وجود آمده اند. در فصل خشک سال و به علت تغییر رنگ پوشش گیاهی از سبز به قهوه ای، این تپه ها به تپه های شکلاتی شهرت دارند.

دست صحرا

اثر هنری دست صحرا (The Hand in the Desert) در وسط صحرای آتاکامای شیلی ایجاد شده است. این اثر عجیب و غریب را مجسمه ساز اهل کشور شیلی با نام ماریو ایرارازابال ساخته و پرداخته است. وجود این مجسمه عجیب و غول پیکر در یک صحرای متروکه، احساس تنهایی را به خوبی انتقال می دهد. 


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده