دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» نگاهی به کوچکترین کشورهای دنیا

نگاهی به کوچکترین کشورهای دنیا

جالب است بدانید که در اقصی نقاط دنیا در حدود 200 کشور وجود داشته که نام و شهرت این کشورها برای بسیاری نا آشنا و غریب می باشد. از سوی دیگر، بر روی این کره خاکی کشورهایی وجود دارند که از نظر وسعت و اندازه بسیار کوچک و در عین حال گمنام می باشند. بعضی از این کشورها علاوه بر اشغال فضای بسیار کم بر روی کره زمین، از ساکنانی در حدود دو خانواده برخوردار هستند. در ادامه با مهمترین کشورهای کوچک و گمنام موجود در دنیا آشنا می شویم.

شاهزاده نشین سیلند (The principality of Sealand)

کشور شاهزاده نشین سیلند از جمله کشورهایی کوچکی بوده که به رسمیت شناخته نشده است. این کشور در 10 کیلومتری ساحل بریتانیا و بر روی یک سکوی دریایی قرار دارد. اداره این کشور بر عهده فردی با نام پرنس ریجنت می باشد. در این کشور هر فردی میتواند برای خود القابی نظیر دوک، بارون یا کنت را داشته باشد. علاوه بر این، هر فردی میتواند با پرداخت چند پوند، در درگاه اینترنتی کشور شاهزاده نشین سیلند، عنوان اشرافی و یک مقام عالی را از آن خود کند. لازم به ذکر است که جمعیت این کشور در حدود 27 نفر بوده و مساحت آن 0/004 کیلومتر مربع می باشد.

حکومت خودمختار فرقه مالت (Sovereign Military Order of Malta)

حکومت خودمختار فرقه مالت در محدود شهر رم ایتالیا قرار داشته که از سه ساختمان تشکیل شده است. دو عدد از این ساختمان ها در شهر رم و دیگری در جزیره مالت واقع شده اند. جالب است که این کشور پاسپورت اختصاصی، پلاک ماشین، وبسایت، تمبر و واحد پول مختص به خود را دارا می باشد. زبان رسمی حکومت خودمختار فرقه مالت لاتین بوده و برای ورود به خاک این کشور نیازی به ویزا نمی باشد. همچنین مساحت این کشور 0/012 کیلومتر مربع و جمعیت آن 113500 نفر برآورد شده است.

جمهوری مولوسیا (Republic of Molossia)

پایه گذار جمهوری مولوسیا، شخصی به نام کوین باو بوده است. این کشور در ایالت نوادا آمریکا واقع شده و جمعیت آن شامل یک خرگوش، یک گربه، سه سگ، آقای باو به عنوان پایه گذار و خانواده او می باشند. گفتنی است که جمهوری مولوسیا، پرچم ملی، پاسپورت، نشان ملی و سرود ملی مختص به خود را داشته و برنامه هایی نیز برای فضانوردی و سفر به فضا را در نظر گرفته است. این کشور در سال 2017 چهل سالگی خود را جشن گرفت. همچنین باغ جلوی خانه آقای باو، به همراه حیاط پشتی و خانه او، کل این کشور را در بر می گیرد. ناگفته نماند که در زبان اسپانیایی کلمه مورو در معنای تپه کوچک صخره ای است. علاوه بر این، جمهوری مولوسیا، نیروی هوایی، دریایی، واحد پول و نظام پستی اختصاصی خود را دارد. برای وارد شدن به خاک این کشور نیاز به ویزا بوده که به وسیله رئیس جمهور آن صادر می گردد. در ضمن، جمعیت این کشور هفت نفر و مساحت کلی آن 0/055 کیلومتر مربع است.

شاهزاده نشین سبورگا (The Principality of Seborga)

کشور شاهزاده نشین سبورگا در کشور ایتالیا واقع شده و فرمانروایی آن را مارسلوی اول عهده دار است. با این حال کشور شاهزاده نشین سبورگا به رسمیت شناخته نشده است. همچنین این کشور از یک ارتش سه نفره شامل دو مرزبان و یک وزیر دفاع برخوردار می باشد. جمعیت این کشور در حدود 312 نفر بوده و 4/91 کیلومتر مربع مساحت کلی آن است.

نائورو (Nauru)

لازم به ذکر است که کشور نائورو به عنوان کوچکترین کشور جزیره ای در کره زمین، نه سرویس حمل و نقل عمومی و نه پایتخت رسمی دارد. بر این اساس، ساکنان و اهالی این کشور باید به وسیله ماشین های شخصی خود جاده ها و مسیرهای آن را طی نمایند. یکی از ویژگی های قابل توجه این کشور وجود افراد چاق فراوان است. به همین جهت، نرخ چاقی در نائورو بالغ بر 70 درصد می باشد. از سوی دیگر، 21 کیلومتر مربع مساحت و 9591 نفر جمعیت این کشور را تشکیل می دهند.

تووالو (Tuvalu)

یکی از فقیرترین و کوچک ترین کشورهای موجود در جهان، به کشور تووالو اختصاص پیدا می کند. به همین جهت، در صورتی که دامنه اینترنتی ویژه به این کشور تعلق نمی گرفت، اوضاع اقتصادی آن بسیار بحرانی و بغرنج تر میشد. در پرتو وجود این دامنه میلیون ها دلار به صورت سالانه به بودجه کشور تووالو افزوده می شود. پایتخت این کشور فونافوتی بوده و در جزیره ای در اقیانوس آرام واقع شده است. جمعیت کشور تووالو 10959 نفر و 26 کیلومتر مربع مساحت دارد.

شاهزاده نشین هات ریور (The Principality of Hutt River)

کشور شاهزاده نشین هات ریور در ایالتی در کشور استرالیا واقع شده و پایه گذار آن لئوناردو کسلی می باشد. اگرچه این کشور از سوی سایر کشورها به رسمیت شناخته نشده است، اما پاسپورت، تمبر و واحد پول مختص و انحصاری خود را دارد. مساحت کشور شاهزاده نشین هات ریور 75 کیلومتر مربع و تعداد جمعیت آن 30 نفر است.

سنت کیتس و نویس (Saint Kitts and Nevis)

کشور سنت کیتس و نویس متشکل از دو جزیره بوده که برخورداری از یک برنامه اقتصادی شهروندی از منابع درآمد اصلی و مهم آن محسوب می شود. بر اساس این برنامه اقتصادی هر شخصی که در صنعت شکر این کشور سرمایه گذاری نماید، خواهد توانست شهروندی کشور سنت کیتس را اخذ کند. خرید ملک در یکی از جزیره های این کشور که دارای ارزشی بالغ بر 400 هزار دلار بوده، از دیگر روش های اخذ شهروندی این کشور می باشد. همچنین جمعیت کشور سنت کیتس و نویس 52329 نفر بوده و مساحت آن 261 کیلومتر مربع است.

نیووی (Niue)

کشور نیووی از مناظر طبیعی بسیار زیبا و دیدنی برخوردار است، اما با این وجود این کشور گردشگران زیادی را به خود ندیده است. کمک های اعطا شده از طرف کشور نیوزیلند، در رشد اقتصاد نیووی تاثیر بسزایی داشته است. لازم به ذکر است که کشور نیووی در اقیانوس آرام جنوبی واقع شده و از مساحتی برابر با 261/46 کیلومتر مربع و جمعیتی در حدود 1190 نفر برخوردار می باشد.

جمهوری پالائو

بدون تردید، جمهوری پالائو از جمله مکان های شگفت انگیز بر روی این کره خاکی به حساب می آید. چراکه این کشور متشکل شده از 300 جزیره مختلف و گوناگون می باشد. برخورداری از جنگل های بارانی، گونه های گیاهی منحصر به فرد و پرندگان مختلف، جذابیت های دیدنی بی نظیری را برای این کشور به ارمغان آورده است. همچنین در آب های پیرامون این کشور 130 نوع از کوسه های مختلف زندگی می نمایند. برخورداری از دریاچه ای افزون بر 2 میلیون عروس دریایی، از جاذبه های دیدنی و مثال زدنی جمهوری پالائو محسوب می گردد. مساحت این کشور بیش از 459 کیلومتر مربع است. همچنین جمعیت کلی این کشور رقمی در حدود 21347 نفر می باشد.   


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده