بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» آشنایی با اسباب بازی های ضد استرس

آشنایی با اسباب بازی های ضد استرس

اسباب بازی های ضد استرس

امروزه اسباب بازی هایی تولید می شود که در کاهش استرس روزمره می توانند کمک شایانی نمایند. این اسباب بازی ها به علت این ویژگی قابل توجه، مورد استفاده کودکان و بزرگسالان واقع می شوند. در ادامه چند نمونه از اسباب بازی های ضد استرس را مورد بررسی قرار می دهیم.

اسپینر

بدون تردید، یکی از اسباب بازی های معروف و پرفروش در این زمینه، به اسپینرها تعلق پیدا می کند. اسپینرها، به علت برخورداری از یک بلبرینگ کوچک، میان انگشتان دست فرد قرار گرفته و امکان نگه داشتن و چرخاندن آن وجود دارد. استفاده از این اسباب بازی در طیف وسیعی صورت می گیرد. از سوی دیگر، تولید کنندگان این نوع اسباب بازی ابراز می دارند که این محصول در کاهش استرس و مشکلاتی نظیر اوتیسم و بیش فعالی تاثیرگذار می باشد. اگرچه به علت عدم انجام تحقیقات در این زمینه، صحت و سقم این مسئله هنوز تایید نشده است.

خمیر بازی اسلایم

از دیگر محصولات تاثیرگذار در کاهش اضطراب و استرس، می توان به خمیر بازی اسلایم اشاره نمود. به طور کلی، خمیرهای بازی مورد علاقه و دلخواه کودکان و بزرگسالان به شمار می آیند. این محصولات به علت برخورداری از خاصیت کشسانی، نرمی و انعطاف پذیری، مورد استقبال بسیاری از افراد قرار دارند. لازم به ذکر است که خمیرهای بازی به سبب شکل پذیری مناسب، در پرورش و تقویت خلاقیت کودکان تاثیرات مطلوب و بسزایی برجای می گذارند. همچنین بزرگسالان نیز هنگام استفاده از این محصول، احساس خاصی نظیر تسکین یا آرامش را در وجود خود حس می کنند.

انواع لگوها

کپشن های خاص در مورد حسادت برای پست اینستاگرام مطلب مرتبط کپشن های خاص در مورد حسادت برای پست اینستاگرام

لگوها نیز در ردیف اسباب بازی های ضد استرس قرار دارند. بدون تردید، لگوها از اسباب بازی های بسیار محبوب و پرطرفدار برای کودکان به شمار می روند. امروزه در طراحی و ساخت این مدل از اسباب بازی ها، پیشرفت های قابل توجهی صورت گرفته است. استفاده از لگو در افزایش توان مغز، توجه و تمرکز بسیار تاثیرگذار و مؤثر می باشد. همچنین این محصول در افزایش عملکرد ذهن و کاهش اضطراب نقش بسزایی ایفا می نماید.

توپ های ضد استرس

توپ های ضد استرس به علت برخورداری از لایه انعطاف پذیر بیرونی، از دیگر اسباب بازی ها در این زمینه محسوب می شوند. بازی با این توپ ها، برای افراد بسیار هیجان انگیز و مهیج می باشد. به ویژه افرادی که در هنگام بروز اضطراب و استرس شروع به جویدن ناخن های خود می کنند، با استفاده از توپ های ضد استرس می توانند به کنار گذاشتن این عادت خود مبادرت ورزند.

مکعب کیوب

لازم به ذکر است که یکی از ابزارهای مخصوص و منحصر به فرد برای کاهش اضطراب، به مکعب های کیوب اختصاص پیدا می کند. با استفاده از این ابزار فرد می تواند به صورت همزمان از انگشتان خود برای کامل کردن این مکعب اقدام کند. برخورداری از یک گوی، صفحه چرخان، چرخ دنده، یک اهرم و چند دکمه برای فشار دادن، از اجزای تشکیل دهنده این مکعب تلقی می شوند.

کتاب های رنگ آمیزی

بدون اغراق، رنگ آمیزی خصوصا با استفاده از مدادهای رنگی، برای هر فردی تجربه ای بسیار لذت بخش و خاطره انگیز می باشد. رنگ آمیزی علاوه بر ایجاد حس آرامش، افراد را به عالم کودکی خود می برد. با استفاده از دفترهای رنگ آمیزی و بکار بردن رنگ های متنوع، می توان زمینه مناسب برای افزایش آرامش خود را فراهم نمود.

به طور کلی، از لحاظ تحقیقات علمی، تاثیرات و اثرات اسباب بازی های ضد استرس هنوز اثبات نشده است. با این وجود می توان اذعان نمود که این اسباب بازی ها تنها در مدیریت استرس های روزانه تاثیرگذار هستند. به عبارت دیگر، این محصولات با درگیر کردن و پرت کردن حواس انسان، به عنوان مسکن و راه حلی فوری می توانند مورد استفاده واقع شوند.   


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده