دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» واکاوی شیوه زندگی افراد موفق

واکاوی شیوه زندگی افراد موفق

افراد موفق

بدون تردید، رسیدن به موفقیت و کامیابی، با وجود بسیاری از افراد گره خورده است. به طوری که میل دستیابی به موفقیت و خوشبختی در بسیاری از جوامع به یک میل همگانی و عمومی مبدل شده است. از سوی دیگر، بسیاری از افراد عزم خود را جزم نموده تا با کار و تلاش و پشتکار زیاد، ضمن تثبیت کردن موفقیت خود، قدم در مسیر افراد موفق بگذارند.

به طور کلی، برای موفقیت نمیتوان یک تعریف واحد و مشخصی را عنوان نمود. چراکه موفقیت از شخصی به شخصی دیگر در مفهوم های متفاوتی تعبیر می گردد. بسیاری از افراد موفق، ثروتمندان، فلاسفه و دانشمندان تعاریف مختلفی را از موفقیت ارائه داده اند. در یک نگاه کلی باید ابراز نمود که در دنیای حاضر مفهوم موفقیت با برخورداری از مواهب زیاد و خوشبختی عجین شده است. از منظر عده زیادی از مردم، کسی که به آرزوهایش رسیده، به عنوان یک فرد موفق و پیروز تلقی می شود. حال سوال اینجاست که، داشتن چیزهای بیشتر، لزوما معنا و مفهوم موفقیت را به ذهن متبادر می سازد؟

در نگاه عامه مردم موفقیت با مؤلفه های مختلفی مانند اکتسابی بودن، ذاتی بودن و شانسی بودن همراه می باشد. اغلب قریب به اتفاق افراد به خانواده های ثروتمند غبطه خورده و معتقدند که خوشبختی و موفقیت آنها کاملا موروثی و بدون زحمت به دست آمده است. در سوی مقابل، افرادی عادی وجود دارند که با استفاده از مهارت های اکتسابی خود و با گذشت زمان موفقیت و خوشبختی را در آغوش کشیده اند. با این تفاسیر می توان اذعان نمود که موفقیت به سخت کار کردن، داشتن پشتکار و استقامت و برخورداری از اراده و عزمی راسخ، برای به وجود آوردن تفاوت ها اطلاق می گردد.

شیوه زندگی افراد موفق

به طور کلی، افراد موفق در زندگی خود کار خاص و منحصر به فردی را انجام نمی دهند. این دسته از افراد فقط کارهای خود را به صورت منظم و منسجم و جدی پیگیری می کنند. افراد موفق متناسب با اقدامات مشخص و منظم خود، نتایج مشخصی را به دست آورده اند. آنها در وهله اول معنا و مفهوم موفقیت را برای خود تعریف نموده اند. همچنین این دسته افراد تکلیف خود را مشخص کرده و دقیقا می دانند که چه می خواهند و قرار است به چه جایگاهی دست پیدا کنند. علاوه بر این، افراد موفق به دنبال کسب رضایت و خشنودی دیگران نبوده و تنها خودشان را در الویت قرار می دهند.

عادات مهم افراد موفق

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

افراد موفق همواره دید مثبتی به زندگی دارند. این دسته افراد از تغییر کردن استقبال قابل توجهی به عمل می آورند. برای آنها اصل کار از داشتن پست و مقام مهم تر می باشد. از موفقیت و خوشبختی دیگران، خوشحال شده و در زندگی دیدگاه معامله گرانه ندارند. افراد موفق ضمن قدرشناس و بخشنده بودن، به دیگران کمک می نمایند. در مورد اهداف خود، برنامه مکتوب و مشخص دارند. افراد موفق روزانه در حدود 16 ساعت کار و تلاش می کنند. این دسته افراد از شکست هراسی نداشته و از نه شنیدن نگران نمی شوند. همواره در حال آموزش و افزایش علم و دانش خود بوده و گله و شکایت نمی کنند. همچنین افراد موفق علاوه بر مطرح ساختن ایده ها و احساسات خود، تعاملات گسترده و مؤثری با افراد زیادی دارند.

روش زندگی افراد ناموفق

برخلاف افراد موفق، افراد ناموفق هیچگونه طرح و برنامه و هدف مشخصی برای زندگی خود ندارند. با این حال بسیاری از این افراد انتظار دارند که در جاده موفقیت و خوشبختی قرار گیرند. ناهنجاری در خانواده، عدم انضباط مالی، عدم رشد فردی، تنبلی و نداشتن جدیت و انسجام در کارها، ازدواج نامناسب و بی هدفی و بی انگیزگی، از دلایل مهم عدم موفقیت این دسته از افراد محسوب می شود. به طور کلی، افراد ناموفق برنامه ای برای یادگیری بیشتر نداشته، بیشتر وقت خود را به تماشای تلویزیون اختصاص داده، حقیقت را درک نکرده و به سرزنش دیگران اقدام می کنند. بدون برنامه ریزی خاصی به دنبال انجام کارهای خود هستند. همواره حق به جانب و طلبکار بوده و در نهان خود به شکست دیگران فکر می کنند. افراد ناموفق به پست و مقام علاقه وافری نشان داده و خوشبختی و موفقیت را یک امر شانسی و تصادفی قلمداد می نمایند.

طریقه پیش گرفتن زندگی افراد موفق

بدون تردید، همه افراد به دنبال موفقیت و خوشبختی در زندگی می باشند. یکی از روش های رسیدن به موفقیت و کامیابی همنشین شدن با افراد با اراده و هدفمند می باشد. برای وارد شدن به جاده خوشبختی، خودشناسی و شناخت کامل از خود، از پارامترهای مهم و حائز اهمیت به شمار می آید. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که برداشتن قدم های کوچک می تواند به موفقیتی بزرگ و قابل توجه تبدیل شود. برای موفق شدن در وهله اول باید یک طرح و برنامه درست و اصولی برای خود در نظر گرفت. سپس با اراده و پشتکار و عزم راسخ باید در راستای رسیدن به اهداف مدنظر خود اقدام نمود. همچنین مشورت و مشاوره گرفتن از افراد موفق نیز می تواند در طول مسیر بسیار کمک کننده و تاثیرگذار باشد.  

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده