دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» نگاهی به برندگان جشنواره فیلم فجر 98

نگاهی به برندگان جشنواره فیلم فجر 98

جشنواره فیلم فجر 98

آیین اختتامیه جشنواره فیلم فجر 98 در برج میلاد تهران برگزار گردید. اجرای این مراسم را شهیدی فر بر عهده داشت. بیشترین جایزه های این دوره به فیلم های «روز صفر» و «شنای پروانه» رسید. در ادامه به بررسی فهرست برندگان جشنواره فیلم فجر 98 می پردازیم.

عنوان بهترین فیلم جشنواره به خورشید، با کارگردانی مجید مجیدی و امیر بنان اختصاص پیدا کرد. دیگر نامزدهای این بخش فیلم های شنای پروانه، روز صفر، درخت گردو و آتابای بودند.

سیمرغ بلورین بهترین کارگردان به محمد حسین مهدویان برای فیلم درخت گردو تعلق گرفت. محمد کارت برای فیلم شنای پروانه، سعید ملکان برای فیلم روز صفر، مجید مجیدی برای فیلم خورشید، مرتضی فرشباف برای فیلم تومان و نیکی کریمی برای فیلم آتابای، دیگر نامزدهای این بخش از جشنواره بودند.

خورشید، جایزه بهترین فیلمنامه این دوره را به خود اختصاص داد. نیما جاویدی و مجید مجیدی نویسندگان فیلمنامه خورشید بودند. دیگر نامزدهای این بخش را بهرام توکلی و سعید ملکان برای فیلم روز صفر، سحر سخایی و بهنام بهزادی برای فیلم من می ترسم، علی زرنگار برای فیلم مغز استخوان، بهتاش صناعی ها، مهرداد کورش نیا و مریم مقدم برای فیلم قصیده گاو سفید، پدرام پور امیری، حسین دوماری و محمد کارت برای فیلم شنای پروانه تشکیل می دادند.

سیمرغ بلورین بازیگر نقش اول زن جشنواره فیلم فجر 98 به نازنین احمدی برای فیلم «ابر بارانش گرفته» تعلق پیدا کرد. نامزدهای دیگر بازیگر نقش اول زن این بخش الناز شاکر دوست برای فیلم من می ترسم، ندا جبرئیلی برای فیلم مردن در آب مطهر، مریم مقدم برای فیلم قصیده گاو سفید و پریناز ایزدیار برای فیلم سه کام حبس بودند.

پیمان معادی، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای فیلم درخت گردو کسب نمود. علی شادمان برای فیلم مردن در آب مطهر، امیر جدیدی برای فیلم روز صفر، فرامرز قریبیان برای فیلم خروج و میر سعید مولویان برای فیلم تومان، دیگر نامزدهای بازیگر نقش اول مرد در این دوره از جشنواره فیلم فجر بودند.

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به امیر آقایی برای بازی در فیلم شنای پروانه رسید. نوید پور فرج برای فیلم مغز استخوان، بابک کریمی برای فیلم سینما شهر قصه، مجتبی پیرزاده برای فیلم تومان، ارشیا نیک بین برای فیلم ابر بارانش گرفته و جواد عزتی برای فیلم آتابای، دیگر نامزدهای این بخش از جشنواره بودند.

طناز طباطبایی برای بازی در فیلم شنای پروانه، موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد. دیگر نامزدهای این بخش را ستاره پسیانی برای فیلم من می ترسم، باران کوثری برای فیلم عامه پسند، سمیرا حسن پور برای فیلم سه کام حبس، مینو شریفی پور برای فیلم درخت گردو و لیلا زارع برای فیلم خون شد، شامل می شدند.

جایزه بهترین فیلمبرداری به مرتضی نجفی برای فیلم تومان، بهترین موسیقی متن به بامداد افشار برای فیلم پوست، سیمرغ بلورین بهترین تدوین به اسماعیل علیزاده برای فیلم شنای پروانه، بهترین صداگذاری آرش قاسمی و مهدی صالح کرمانی برای فیلم شنای پروانه، عنوان بهترین طراحی صحنه به کیوان مقدم برای فیلم خورشید، بهترین طراحی لباس به فیلم روز صفر و سیمرغ بلورین بهترین چهره پردازی به مهرداد میرکیانی برای فیلم خروج تعلق گرفت.

جایزه بهترین جلوه های ویژه بصری به فیلم خروج و بهترین جلوه های ویژه میدانی به فیلم روز صفر رسید. همچنین فیلم روز صفر سیمرغ زرین بهترین فیلم از نگاه ملی و بهترین فیلم نگاه نو را به خود اختصاص داد. جایزه سردار قاسم سلیمانی به آبادان یازده 60 به کارگردانی مهرداد خوشبخت اختصاص یافت. بهترین فیلم مستند جشنواره سی و هشتم را سام کلانتری برای مستند جایی برای فرشته ها نیست، از آن خود کرد. جایزه بهترین فیلم کوتاه نیز به فیلم دابر سعید نجاتی رسید.

جایزه هنر و تجربه این دوره به برادران ارک برای فیلم پوست اختصاص پیدا کرد. سعید ملکان برای فیلم روز صفر جایزه ویژه هیات داوران را نیز کسب نمود.

داوران بخش سودای سیمرغ جشنواره سی و هشتم را مازیار میری کارگردان سینما، طهماسب صلح جو منتقد سینما، محمدمهدی عسگرپور تهیه کننده و کارگردان سینما، سعید راد بازیگر سینما، فریدون جیرانی نویسنده و کارگردان سینما، رضا پورحسین مدیر فرهنگی، عباس بلوندی طراح صحنه و لباس، تورج اصلانی مدیر فیلمبرداری و کارگردان و نرگس آبیار نویسنده و کارگردان سینما تشکیل می دادند.

اعضای هیات داوران جشنواره فیلم فجر 98 در بخش نگاه نو، فیلم کوتاه و مستند را هادی مقدم دوست فیلمنامه نویس، فرشته طائر پور تهیه کننده، مصطفی رزاق پور مستندساز و کارگردان، روح الله حجازی کارگردان و تهیه کننده و مهدی جعفری مدیر فیلمبرداری و کارگردان بر عهده داشتند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده