بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» بررسی فواید و خواص مهم گیاه بابونه

بررسی فواید و خواص مهم گیاه بابونه

گیاه بابونه

از آنجایی که استفاده از داروهای شیمیایی با عوارض منفی و نامطلوبی همراه می باشد، استفاده از گیاهان دارویی در دستور کار بسیاری از افراد قرار گرفته است. گیاه بابونه هم از این قاعده مستثنا نبوده و به علت برخورداری از خواص و فواید دارویی بالا، بسیار مورد استفاده واقع می شود.

به طور کلی، گیاه بابونه از گونه گیاهان خودرو بوده که در کنار زمین های کشاورزی و جاده ها رشد پیدا می کند. این گیاه داری طبعی خشک و گرم بوده و ارتفاعی در حدود 30 سانتیمتر دارد. بابونه به علت برخورداری از خواص درمانی بسیار زیاد، به صورت اسانس، روغن یا دم کرده مصرف می شود. این گیاه علاوه بر مفید بودن برای جسم، در رفع مشکلات روحی مانند افسردگی و اضطراب و تقویت قوای ذهنی بسیار تاثیرگذار و مؤثر می باشد.

فواید برجسته گیاه بابونه بر جسم و روان

مصرف گیاه بابونه، راهکار مفید و مطلوبی برای رفع و برطرف ساختن بسیاری از مشکلات جسمی محسوب می گردد. بر این اساس، کاهش سردرد و کمک به بهبود نشانه های سردرد میگرنی، کاهش تب، بهبود سرماخوردگی و افزایش عملکرد سیستم ایمنی، کاهش سرفه و عفونت های گلو و برطرف کردن مشکلات گوارشی مانند زخم معده، بخشی از خواص تاثیرگذار این گیاه تلقی می شود. علاوه بر این، مصرف گیاه بابونه در کاهش مشکلات پوستی مانند آکنه، کهیر و جوش، بهبود کم خونی، کاهش شدت درد و تسکین دردهای عضلانی، بسیار تاثیرگذار و مؤثر می باشد.

از سوی دیگر، عده بسیاری از متخصصان طب سنتی، تاکید ویژه ای بر خواص گیاه بابونه بر روی سلامت روان افراد دارند. بر این اساس، رفع مشکلات بی خوابی، بهبود اختلالات خلقی و کاهش اضطراب و افسردگی، از تاثیرات مهم این گیاه بر روی سلامت روح و روان افراد به شمار می آید. لازم به ذکر است که مصرف دم کرده این گیاه برای تسکین و بهبود علائم اضطراب در کوتاه مدت مؤثر می باشد. 


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده