خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» جاذبه های گردشگری کشور پرتغال

جاذبه های گردشگری کشور پرتغال

پرتغال از قدیمی‌ترین کشورهای اروپایی بوده که با دیوارهای بلند و شگفت انگیز و قلعه‌ها احاطه شده است. در این کشور اروپایی، کوه‌ها و سواحل وسیع بسیار زیبایی به چشم می خورد. غذاهای محلی خوش‌ طعم و خوشمزه کشور پرتغال نیز شهرتی جهانی و بین المللی دارند.

آشنایی با فرهنگ و مردم کشور پرتغال

کشور پرتغال در امتداد ساحل اقیانوس اطلس در جنوب غربی اروپا قرار گرفته است. سواحل سرد و صخره‌ای موجود در شمال و کوهستان ‌های مرکزی پرتغال به ‌ندرت برای گردش یا اقامت در نظر گرفته می شوند، اما بخش‌های جنوبی و منطقه آلگاروه این کشور گرم و حاصل‌خیز می باشند. کوهستان ناهموار استرلا، مرتفع‌ترین نقطه این کشور اروپایی به شمار می رود.

کشور پرتغال در قسمت های شمال و شرق با اسپانیا مرز مشترک دارد. این کشور در غرب و جنوب به اقیانوس اطلس می ‌رسد. همچنین، در قسمت های غرب و جنوب غربی این کشور، مجمع‌الجزایر مادیرا و آزور قرار گرفته است. اگرچه پرتغال کشور بزرگی نیست، اما تنوع جغرافیایی بسیار زیادی را در دل خود جای داده است.

بیشتر از ۹۰ درصد جمعیت این کشور را پرتغالی‌ها در بر می گیرند. تعداد کمی نیز شامل افراد برزیلی‌، چینی و آفریقایی می شوند. ضمنا، بیشتر مردم کشور پرتغال به زبان پرتغالی صحبت می‌کنند. همچنین، پایتخت این کشور شهر لیسبون است.

شهر دانشگاهی کویمبرا

شهر کویمبرا، از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان بوده که در کشور پرتغال قرار گرفته است. در این شهر یک کتابخانه قدیمی بسیار معروف و زیبا وجود داشته که از مقاصد گردشگری شهر کویمبرا محسوب می شود. در این شهر خیابان‌های تاریخی متعدد، کلیساها و باغ‌های زیادی به چشم می خورد که برای قدم‌زدن و آشنایی با تاریخ این منطقه فوق العاده است.

معبد تومار

قلعه معبد، از جاذبه های اصلی شهر تومار به شمار می رود. این معبد در قرن دوازدهم به عنوان مقر اصلی شوالیه‌هایی بود که در جنگ‌های صلیبی شرکت داشتند. همچنین، قلعه معبد از جمله آثار تاریخی است که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

شهر سینترا

لرد بایرون، شاعر انگلیسی قرن هجدهم، اعتقاد داشت که سینترا از دل‌پذیرترین مکان های گردشگری اروپا می باشد. موزه های مختلف، کاخ‌ها و مناظر چشم‌ نواز، از جاذبه های گردشگری جذاب و زیبای این شهر محسوب می شوند.

بناهای تاریخی براگا

شهر بسیار زیبای براگا در ۱ساعتی شمال بندر پورتو قرار دارد. در این شهر بناهای تاریخی متعددی به چشم می خورد. اغلب بناهای تاریخی این شهر به‌ سبک باروک ساخته شده‌‌اند. کلیسای جامع براگا، از مشهورترین بناهای تاریخی این شهر به شمار می رود. همچنین، کلیسای جامع براگا به ‌عنوان قدیمی‌ترین کلیسای کشور پرتغال شناخته می شود.

سفر به اوورا

شهر اوورا، از دیگر مناطق کشور پرتغال بوده که در فهرست میراث جهانی یونسکو جای‌ گرفته است. در این شهر کوچک مجموعه‌ای از ساختمان‌های تاریخی و در عین حال زیبا وجود دارد. معبد دیانا را می توان از مشهورترین بناهای دیدنی این شهر دانست که قدمت آن به قرن اول میلادی بر می گردد.

شهر بندری پورتو

شهر پورتو، از رنگارنگ‌ترین شهرهای پرتغال تلقی می گردد. کوچه‌ پس‌کوچه‌های پیچ‌درپیچ و باریک و پلکان‌های پرشیب این شهر بندری به رودخانه‌ای خوش‌منظره و زیبا منتهی می گردد. وجود کشتی های تفریحی در رودخانه، جلوه جذابی به این شهر بخشیده است.

کتابفروشی للو و ایرمائو، از دیگر جاذبه های گردشگری پورتو می باشد. این کتابفروشی به عنوان سومین کتابفروشی زیبای جهان شناخته می شود. موزه‌های پورتو، دره دورو و تاکستان‌های این دره، دیگر جاذبه های این شهر ساحلی و زیبا را شامل می شود.

مجمع ‌الجزایر آزور

مجمع الجزایر آزور در ۱۵۰۰ کیلومتری شهر لیسبون و در مجاورت اقیانوس اطلس واقع گردیده است. این مجمع الجزایر از 9 جزیره مختلف تشکیل شده است. در هر کدام از جزیره‌ها سواحل جذاب و شگفت انگیز و حیات وحش منحصربه‌فردی وجود دارد. این جزایر بسیار زیبا برای پیاده‌روی و سفرهای جاده‌ای فوق العاده هستند.

صومعه باتالها

این صومعه در سال ۱۳۸۸ میلادی ساخته شده است. صومعه باتالها از شاهکارهای معماری گوتیک اروپا به شمار می رود. ساخت این بنا حدود ۱۳۱ سال به طول انجامیده است. در حال‌ حاضر، نام این بنای تاریخی در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

گشت و گذار در لیسبون

لیسبون به عنوان پایتخت کشور پرتغال، شهری منحصر به فرد و بسیار زیبا است. غذاهای خوشمزه و خوش طعم این شهر تاریخی، زبانزد عام و خاص می باشد. برج بلم، قلعه سنت‌ جورج و کلیساهای مختلف، از جاذبه های گردشگری این شهر زیبا و تاریخی به شمار می روند. 


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده