خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» معرفی جاذبه های گردشگری کشور مصر

معرفی جاذبه های گردشگری کشور مصر

کشور مصر از جمله کشورهای بسیار زیبا و تاریخی در قاره آفریقا می باشد. این کشور در شمال شرقی قاره آفریقا قرار گرفته است. مصر حدود 102 میلیون نفر جمعیت داشته و قاهره پایتخت آن است. ضمنا، این کشور به علت قرار گرفتن در کمربند صحرای شمال آفریقا بسیار کم‌بارش است. در صحرای مصر، طوفان‌های شن یا گرد‌وغبار ایجاد می‌شود. این طوفان ها در میان ساکنان مصر با عنوان خمسین شناخته می شود. چرا که ۵۰ روز در سال رخ می‌ دهند.

کشور تاریخی مصر دارای 2 فصل است. زمستان که در این کشور از نوامبر شروع شده و تا مارس طول می‌کشد، معمولا خنک و معتدل است. اما فصل تابستان که از مه آغاز شده و تا سپتامبر طول می‌کشد، غالبا بسیار گرم است. دین رسمی مصر اسلام است. این کشور اسلامی از دیرباز به عنوان مرکز تحقیقات اسلامی شناخته می شده است. دانشگاه الازهرِ قاهره را می توان از معروف‌ترین موسسات آموزش اسلامی در سطح جهان قلمداد نمود.

با توجه به باستانی بودن کشور مصر، بیشتر جاذبه‌های گردشگری این کشور شامل بناهای تاریخی و قدیمی می شود. همچنین، این کشور به‌جز جاذبه‌های تاریخی و باستانی، تفریحاتی مانند گشت‌وگذار در شهرهای ساحلی و تورهای کروز را نیز دارد.

موزه مصر

موزه قاهره به عنوان گنجینه‌ای گسترده از اشیای به‌جامانده از فراعنه، از بزرگ ترین موزه های سطح جهان به شمار می رود. این عمارت بزرگ و تاریخی، همواره میزبان نمایشگاه‌های متعدد داخلی و خارجی است. مجموعه اصلی و شگفت انگیز موزه مصر شامل گنجینه‌های طلایی بوده که از مقبره توت‌عَنخ‌آمون در دره پادشاهان کشف گردیده است.

محوطه باستانی سقاره

سقاره حدود یک‌ روز با قاهره فاصله دارد. در این منطقه گورستانی وسیع از مقبره‌ها و اهرام وجود داشته که هر کدام در دوره‌های مختلف حکومت فراعنه ساخته شده‌اند.

محوطه باستانی سقاره بیشتر به علت وجود هرم پله‌ای‌اش مشهور است. این بنا به خوبی نشان می‌دهد که معماران مصر باستان چگونه دانش مهندسی خود را جهت ساخت هرم های واقعی ارتقا داده‌اند.

منطقه ساحلی سینای جنوبی

از دیگر جاذبه های گردشگری کشور مصر می توان به منطقه سینای جنوبی واقع در شبه‌جزیره سینا، اشاره نمود. این منطقه زیبا و ساحلی مملو از هتل‌های مجلل، رستوران‌های بین‌المللی و مجموعه‌ای از جاذبه‌های تفریحی می باشد. بسیاری از استراحتگاه‌های این منطقه در میان اروپایی‌ها بسیار محبوب و پرطرفدار است.

دهاب از دیگر شهرهای ساحلی این منطقه است. این شهر برای گردشگرانی که می‌خواهند سفر ارزان‌تری را داشته باشند، بسیار مناسب است. شهر دهاب، بیشتر‌ به‌ علت وجود امکانات غواصی ارزان و منطقه ساحلی جذابش مشهور است. همچنین، در این منطقه موج‌سواری و کایت‌سواری نیز انجام می‌شود.

گشت‌وگذار در قاهره اسلامی

منطقه اسلامی قاهره، مملو از بناهای تاریخی، مساجد و مدارس اسلامی است. در این شهر بازار هزارتوی خان‌الخلیلی قرار گرفته است. در این بازار مسگران و صنعتگران مصری هنوز کارگاه‌های کوچک خود را داشته و غرفه‌ها مملو از عطر، ادویه، سرامیک و منسوجات هستند.

ضمنا، خیابان‌های اطراف بازار خان الخلیلی، زیباترین و جذاب ترین آثار معماری حفظ‌شده از دوران حکومت مسلمانان را در خود جای داده‌ است. علاوه بر این، در منطقه اسلامی قاهره جاذبه های تاریخی مانند سقف دروازه قرون وسطایی باب زوویلا، مسجد زیبای سلطان حسن و مسجد الازهر به چشم می‌خورد.

سایت تاریخی ابو سِمبِل

معبد بزرگ رامسس دوم با تندیس‌های عظیم، از دیگر جاذبه های گردشگری کشور مصر است. فضای داخلی مجلل این معبد با نقاشی‌های دیواری به خوبی تزئین شده است. ابو سمبل به جز ابعاد بسیار بزرگ و سنگی‌بودنش، به علت عملیات بی‌نظیر مهندسی در دهه ۱۹۶۰ مشهور گردیده است. در این تاریخ یونسکو به منظور جلوگیری از غرق شدن این بنا، کل معبد را از مکان اصلی خود جابه‌جا کرد.

شهر اسوان

اسوان از آرام‌ترین شهرهای مصر محسوب می شود. این شهر آرام در کنار مسیر پرپیچ‌وخم رود نیل قرار گرفته است. شهر اسوان با پس‌زمینه‌ تپه‌های شنی نارنجی، مکان مناسبی برای توقف و استراحت در یک فضای آرام و بی هیاهو به شمار می رود. گردشگران می توانند با کشتی‌هایی که در رودخانه تردد دارند، وارد جزیره الفانتین شده و در خیابان‌های رنگارنگ و زیبای روستاهای آن قدم بزنند.

همچنین، سوار بر شتر می توان به صومعه صحرایی سنت سیمون، واقع در ساحل شرقی اسوان بروند. سپس، در یکی از رستوران‌های قایقی توقف و استراحت کرده و در حال مشاهده فلوکاها با بادبان‌های قدیمی، غذای مورد دلخواه خود را میل کنند. علاوه بر این، هنگام غروب آفتاب سوار فلوکا شده تا در اطراف جزایر اسوان گشت و گذار کنند.

تورهای کروز در رود نیل

کشور تاریخی مصر با رود نیل تعریف و تفسیر می‌شود. برای بسیاری از گردشگران، سفر دریایی چند روزه بر روی رود نیل، از جاذبه های گردشگری و تفریحی جذاب تلقی می گردد. همچنین، سیاحت بر روی رود نیل و تماشای طلوع و غروب خورشید، از آرامش‌بخش‌ترین راه ها برای مشاهده معابد قرار گرفته در کناره‌های رودخانه و مسیر بین اقصر و اسوان می باشد.

برای حس تجربه‌ای آرام‌تر، متفاوت تر و به دور از هیاهوی گردشگران، می توان با فلوکا (قایق‌های چوبی سنتی مصری با بادبان‌های قدیمی) بر روی رود نیل به گشت و گذار پرداخت.

معبد الاقصر

شهر اقصر در مجاورت رود نیل، به علت وجود جاذبه‌های تاریخی مانند دره پادشاهان و معبد کرنک بسیار مشهور است. وجود جاذبه های تاریخی دیدنی‌ و متعدد، شهر اقصر را به بزرگ‌ترین موزه روباز جهان تبدیل نموده است. به همین علت، این شهر همواره مورد توجه مورخان و باستان‌شناسان قرار داشته است.

اهرام بزرگ جیزه

اهرام جیزه، به عنوان یکی از عجایب هفتگانه، از شهرتی جهانی برخوردار است. مقبره‌های ساخته شده در این بنا متعلق به فرعون‌ها بوده که توسط مجسمه‌ مرموز ابوالهول محافظت می شوند.

این اهرام بزرگ همواره شگفتی گردشگران و مسافران را در پی داشته است. ضمنا، بازدید از این بنای بی نظیر تاریخی، در صدر فهرست محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور مصر قرار دارد. بسیاری از گردشگران پس از ورود به مصر، ترجیح می دهند در اولین فرصت به این بنای شگفت انگیز سر بزنند.

وجود این بناهای یادبود فراعنه واقع در حاشیه صحرای قاهره، هنوز هم منظره‌ای شگفت‌انگیز و بی نظیر را پدید می آورد. به همین جهت، هیچ گردشگری، مصر را بدون دیدن این اهرام عجیب و جذاب ترک نمی‌کند.


ویدیو - مصر



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده