دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» آشنایی با جاذبه های گردشگری کشور نپال

آشنایی با جاذبه های گردشگری کشور نپال

کشور نپال سرزمین معبدهای زیبا و کوه‌های بلند است. اگر تمایل دارید مقصد گردشگری بسیار متفاوتی را تجربه کنید، کشور نپال از جمله مقاصد گردشگری است که خاطرات سفر به آن برای سال ها در خاطر شما باقی خواهد ماند. برای آشنایی بیشتر با کشور نپال و جاذبه‌های گردشگری آن با ما همراه باشید.

معرفی کشور نپال

نپال از جمله کشورهای آسیایی است که در امتداد دامنه‌های جنوبی رشته‌ کوه‌های هیمالیا قرار گرفته است. این کشور میزبان تعدادی از صعب ‌العبورترین مناطق کوهستانی جهان است. حدود ۷۵درصد از وسعت این کشور را کوه‌ها پوشانده‌اند. نپال با هیچ دریایی ارتباط ندارد. همچنین، کاتماندو پایتخت کشور نپال است.

آب‌وهوای کشور نپال متاثر از ارتفاع و موقعیت آن در عرض جغرافیایی، نیمه‌ گرمسیری می باشد. در بخش‌هایی که ارتفاع آن بیشتر از ۱۶هزار پا برآورد می شود، دمای هوا همیشه زیر صفر و زمین همواره پوشیده از برف و یخ است. بارندگی در بخش شرقی، به ویژه در کوه‌ها زیاد است، اما بخش غربی کشور نپال بسیار خشک است.

صنعت گردشگری در کشور نپال، در حال گسترش است. در حال حاضر، گردشگری خارجی این کشور عمدتا به دره کاتماندو محدود می‌شود که تنها منطقه برخوردار از جاده‌ها و خدمات حمل‌و‌نقل بین‌المللی، مواد غذایی مناسب و هتل، متناسب با نیازهای گردشگران است. با این وجود، مناطق بسیار زیادی خارج از دره کاتماندو برای توسعه صنعت گردشگری وجود داشته که در ادامه با آنها آشنا می شویم.

اورست و کوه‌پیمایی تا بیس ‌کمپ

قله اورست با ارتفاع ۸۸۴۸ متر، از بلندترین قله های جهان محسوب می شود. کوه‌پیمایی در این منطقه از زمان نخستین صعود به قله اورست در سال ۱۹۵۳، به یکی از فعالیت‌های محبوب برای دوستداران به کوهنوردی مبدل شده است. ضمنا، کسانی که از آمادگی جسمی لازم برخوردار نبوده تا به قله صعود کنند، معمولا کوه‌پیمایی خود را تا بیس‌ کمپ ادامه داده و از آنجا می توانند قله اورست را بر فراز منطقه تماشا کنند.

اگرچه منطقه اورست تنها منطقه مخصوص برای کوهپیمایی در کشور نپال نمی باشد، اما به ‌خاطر شهرت این قله، از محبوبیت بیشتری برخوردار است. مسیرهای مختلفی برای رسیدن به بیس‌ کمپ وجود دارد. همچنین، شرکت‌های مختلف توریستی، تورهای مختلفی را برای پیاده‌گردی و کوه‌پیمایی به گردشگران ارائه می‌کنند.

پارک ملی چیتوان

شما می توانید در پارک ملی چیتوان حیات وحش کشور نپال را از نزدیک مشاهده کنید. پارک ملی چیتوان حدود ۱۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع داشته و با کاتماندوی ۱۴۰۰متری بسیار تفاوت دارد. اقلیم این پارک ملی غالبا گرمسیری و بارانی بوده و کاملا متفاوت از آن چیزی است که در بیشتر مناطق نپال مشاهده می شود. در این پارک ملی بیش از ۵۰۰ گونه مختلف پرنده و انواع جانوران یافت می شوند.

بهترین زمان برای بازدید از پارک ملی چیتوان در ماه اکتبر تا فوریه است. در طی این ماه ها میانگین دمای هوا به ۲۵ درجه می‌رسد. همچنین، از ژوئن تا سپتامبر بارندگی‌ در این پارک زیاد و بسیار شدید است.

منطقه آناپورنا

منطقه آناپورنا، از محبوب‌ترین مناطق کوهنوردی در نپال به حساب می آید. در این منطقه مسیرهایی از چند روز تا چند هفته برای پیاده‌گردی و کوه‌پیمایی وجود دارد. ۳ مسیر اصلی در این منطقه با هم تلاقی کرده و کوهنوردان به راحتی می‌توانند مسیر خود را تغییر دهند. مسیرهای این منطقه به‌خوبی مشخص شده‌ و به‌راحتی قابل دنبال‌کردن می باشند. در این مسیرها تنوع مناظر طبیعی و آب‌وهوا در منطقه به نحو مطلوب قابل مشاهده است.

پوکارا

منطقه کوهستانی پوکارا، با تعدادی از بلندترین کوه‌های جهان احاطه شده و یکی از دیدنی‌ترین مناطق کشور نپال می باشد. برای کوهنوردان، این منطقه به نوعی دروازه هیمالیا و نقطه شروع سفر به جومسوم و منطقه آناپورنا است. همچنین، منطقه پوکارا مکانی فوق‌العاده برای استراحت قبل یا بعد از پیاده‌روی است.

پوکارا از لحاظ جمعیت دومین شهر بزرگ نپال، پس از کاتماندو به شمار می رود. هنگامی که از کاتماندو به این شهر حرکت می‌کنید، بلافاصله متوجه هوای پاک‌تر و آب‌و‌هوای مطبوع این منطقه خواهید شد. ضمنا، دریاچه Phewa با مجموعه‌ای از هتل‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های مختلف، برای افرادی که دنبال آرامش هستند از مقاصد ایده آل است.

استوپا

منطقه استوپا خارج از کاتماندو قرار گرفته است. این منطقه از بزرگ‌ترین استوپاها در جهان است و قدمت آن به حدود قرن ششم و حتی پیش از آن می‌رسد. استوپا نوعی سازه‌ نیم‌ کره‌ای است که از آن معمولا برای مراقبه و مدیتیشن استفاده می‌کنند. این استوپا به علت قرار گرفتن در مسیر تجاری قدیمی تبت، در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است.

باکتاپور

باکتاپور، سومین شهر کشور نپال است که در مسیر تجاری به‌ سمت تبت قرار گرفته است. بهترین مکان برای شروع بازدید از جاذبه‌های گردشگری این شهر، میدان دوربار است. در این میدان علاوه بر کاخ سلطنتی، چندین معبد قدیمی نیز وجود دارد. منطقه تاریخی باکتاپور هم از آثار ثبت ‌شده در فهرست میراث جهانی یونسکو می باشد.

 کاتماندو

کاتماندو، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر نپال می باشد. در این شهر آثار تاریخی قدیمی، در کنار زندگی شهری مدرن به خوبی دیده می شود. میدان دوربار، از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کاتماندو بوده که بزرگ‌ترین میدان این شهر و از آثار ثبت‌شده در فهرست میراث جهانی یونسکو می باشد. در اطراف میدان دوربار معبدهای قدیمی بزرگ و کوچک به چشم می خورد.

میدان دوربار در زلزله‌ شدید سال ۲۰۱۵ آسیب زیادی دید. به طوری که بعضی از ساختمان‌های تخریب‌شده قابل ‌مرمت و بازسازی نبودند. با این حال، هنوز هم یکی از جاذبه های گردشگری مهم سفر به کاتماندو می باشد.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده