دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» بررسی بهترین فیلم های وسترن سینمای جهان

بررسی بهترین فیلم های وسترن سینمای جهان

دوستداران فیلم و سینما همواره توجه زیادی به فیلم های وسترن دارند. ژانر وسترن در دهه ۸۰ میلادی کمی کم‌ رنگ شد، ولی در دهه‌های بعد دوباره مورد توجه قرار گرفت. هنوز هم فیلم‌های متعددی در این ژانر جذاب تهیه می‌شوند. در ادامه، تعدادی از بهترین فیلم‌های وسترن سینمای دنیا را مورد بررسی قرار می دهیم.

به‌خاطر چند دلار بیشتر

فیلم به خاطر چند دلار بیشتر، دومین قسمت از سه‌گانه «دلار» است. این قسمت گاهی اوقات توسط دوستداران سینما نادیده گرفته می‌شود و کمتر به آن می‌پردازند و معمولا قسمت‌های اول و آخر این سه‌گانه بیشتر مورد توجه قرار می گیرند. این فیلم از نظر عاطفی غنی‌ترین فیلم این سه گانه است. کلینت ایستوود دوباره در این قسمت برمی‌گردد و در نقش «جایزه‌بگیر» بازی می‌کند.

به‌خاطر یک مشت دلار

فیلم به خاطر یک مشت دلار، کلینت ایستوود را به ستاره سینما تبدیل کرد. همچنین، کارگردان فیلم، سرجیو لئونه را به عنوان پیشرویی بی‌همتا در زمینه‌ ساخت فیلم های وسترن معرفی کرد. لئونه با این فیلم به هزاران نفر الهام بخشید تا فیلم‌های مشابهی بسازند. «به‌خاطر یک مشت دلار» اقتباسی از فیلم Yojimbo اثر کوروساوا است. موسیقی این فیلم را آهنگساز معروف انیو موریکونه ساخته‌ است.

تفنگدار

در این فیلم، گریگوری پک در نقش تفنگدار بازی می‌کند. تفنگداری که مهارت هفت‌تیرکشی‌اش، از او یک اسطوره ساخته است.

هفت دلاور

هفت دلاور با بازسازی فیلم «هفت سامورایی» کوروساوا، به عنوان یکی از بهترین فیلم های ژاپنی، به این اثر فراموش‌ نشدنی ادای احترام کرد. فیلم جان استرجز اگرچه به دور از شگفتی‌ها و عمق فیلم کوروساواست، اما به همان اندازه که فیلم های وسترن‌های بزرگ هالیوود سرگرم‌کننده هستند، مورد توجه مخاطب قرار می گیرد. یول براینر در فیلم هفت دلاور، رهبر گروهی از تفنگچیان است که از دهکده‌ای در مکزیک دفاع می‌کنند. این دهکده‌ توسط راهزنان محاصره شده است.

شهامت واقعی

فیلم شهامت واقعی، اقتباسی از رمان چارلز پورتیس است. این فیلم نامزد ۱۰ جایزه اسکار شد، اما نتوانست هیچ‌کدام از جوایز را به دست آورد.

تیرانداز

این فیلم ماجرای تیراندازی را روایت می کند که با مرگ روبه‌رو می‌شود. فیلم تیرانداز آخرین نقش سینمایی جان وین بود که به کارنامه ۵۰ ساله بازیگری او پایان داد. کارنامه‌ای بازیگری وین از دوران فیلم صامت در سال ۱۹۲۶ آغاز شده بود.

بزرگ‌ مرد کوچک

ماجرای فیلم بزرگ مرد کوچک از زبان جک کرب ۱۲۱ساله با بازی داستین هافمن روایت می‌شود. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام ساخته شده است. جک کرب زندگی پرفرازونشیبی داشته که آن را برای تاریخ‌ دانی روایت می‌کند. بزرگ‌مرد کوچک نیز لقب همین پیرمرد ۱۲۱ساله می باشد.

قتل جسی جیمز به‌دست رابرت فورد 

برد پیت در این فیلم ایفاگر نقش جیمز است. در مقابل او، کیسی افلک نقش رابرت فورد را بازی می‌کند. جذابیت فیلم اندرو دومینیک به‌لطف فیلمبرداری خیره‌کننده راجر دیکینز و موسیقی جذاب نیک کیو و وارن الیس دو چندان شده است. فیلم قتل جسی جیمز در سینماها چندان مورد استقبال مخاطبان واقع نشد. همچنین، این فیلم در زمان خودش آن‌قدر که لیاقت داشت، مورد تحسین قرار نگرفت.

هفت مرد از حالا

اولین تجربه همکاری باد بتیکر، برت کندی و راندولف اسکات، به الگویی برای همکاری‌های بعدی آنها تبدیل گردید. کلانترِ سیلور اسپرینگز، دنبال ۷ مرد است که به علت انجام سرقتی موجب کشته‌شدن همسر او شده اند. این تعقیب ‌و گریز، کلانتر را با شخصیتی سرسخت و زوجی جوان آشنا می‌کند که در نتیجه این آشنایی، ماجراهایی در فیلم شکل می‌گیرد.

خم رودخانه

در فیلم خم رودخانه، جیمز استوارت و آرتور کندی هر دو نقش مهاجمان مرزی را بازی می‌کنند. این دو شخصیت در سال‌های پس از جنگ داخلی قصد دارند زندگی جدیدی برای خود بسازند. برای شخصیت استوارت، این زندگی جدید با کمک کردن به پروژه ورود راه‌آهن به شهر اورگان معنا پیدا می‌کند. اما برای کندی این زندگی جدید معنای دیگری در پی دارد.

فیلم خم رودخانه تأثیر اقدامات ناشایست افراد در گذشته را بررسی کرده و در‌ عین‌ حال تأثیر مخرب ثروت را به تصویر می‌کشد. همچنین، فیلم نشان می‌دهد که کشف طلا چطور می‌تواند همه را به هیولاهایی حریص و طمع‌کار مبدل کند. این فیلم درامی پیچیده و بسیار جذاب است که از فرستادن شخصیت‌های دوست‌داشتنی‌اش به مسیرهای تاریک زندگی هیچ هراسی ندارد.

پیکان شکسته

دلمر دیوز به عنوان کارگردان، در فیلم «پیکان شکسته» از بازیگران سفید پوست برای بیشتر نقش‌های بومی آمریکا استفاده کرده است. این فیلم به علت درهم ‌آمیختن پیام تساهل با داستانی ماجراجویانه، اهمیت بسیار زیادی در سینمای وسترن داشته و از واقعیت الهام گرفته شده است.

در فیلم پیکان شکسته، جیمز استوارت، در نقش تام جفوردز، پیشاهنگ سابق ارتش ظاهر می شود. استوارت با رئیس گروه آپاچی، با بازی جف چندلر، آشنا شده و برای کاهش تنش در منطقه تلاش می‌کند. این فیلم تصویری دلسوزانه‌تر از بومیان آمریکا را به تصویر می کشد. فیلم «پیکان شکسته»، در کنار فیلم «وینچستر ۷۳» که در سال 1950 اکران شدند، استوارت را به ‌عنوان یکی از ستاره‌های جدید سینما به مخاطبان معرفی کرد.

قدرت سگ

اگر دوست ندارید فیلمهای وسترن قدیمی مشاهده کنید، فیلم وسترن جدید «قدرت سگ» انتخاب جذابی می باشد. این فیلم اقتباسی از رمان توماس سویج است. همچنین، از تماشای بازی بندیکت کامبربچ به عنوان شخصیت اصلی فیلم لذت می‌برید. نقشی که نامزدی اسکار را برای کامبریچ به دنبال داشت. ضمنا، خود فیلم برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی شد.

برادران سیسترز

در فیلم «برادران سیسترز»، جان سی ریلی و واکین فینیکس، نقش ۲ برادر را ایفا می‌کنند که هر دو آدم‌کشانی حرفه ای هستند. هر چند به‌ نظر می‌رسد که از نظر روحیات و اخلاق برای این کار مناسب نیستند. فیلم برادران سیسترز با الهام از رمان پاتریک دویت ساخته شده است. اگرچه برادران سیسترز در زمان اکران مخاطب زیادی پیدا نکرد، اما پایانی نفس‌گیر دارد که با هر فیلم وسترن دیگری متفاوت است.

روز خشم

فیلم روز خشم، اثری به کارگردانی تونینو والری، دستیار سابق لئونه کارگردان مشهور سینماست. اسکات رفتگری است که وقتی فرانک تالبی او را زیر بال و پر خودش می‌گیرد، وضعیت زندگیش کاملا تغییر می‌کند. والری بخش های از این فیلم را با صحنه‌های خشونت‌آمیز همراه می‌کند و شیفتگی را با نفرت در هم می‌آمیزد که دیدنش خالی از لطف نیست.

تیرانداز چپ‌دست

فیلم وسترن تیرانداز چپ دست از روی کتاب گور ویدال ساخته شده است. رئیس یک گاوداری، ویلیام بانی را استخدام می‌کند، اما زمانی که گروهی از دامداران رقیب، رئیسش را به قتل می رسانند، عصبانی می‌شود. در نهایت این خشم منجر به سقوط او می‌شود، اما قبل از سقوط او به‌چشم خودش می‌بیند که در حال تبدیل‌شدن به یک اسطوره است.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده