بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» جاذبه های گردشگری کشور مکزیک

جاذبه های گردشگری کشور مکزیک

جاذبه های گردشگری کشور مکزیک

کشور مکزیک در جنوب آمریکای شمالی واقع شده است. این کشور به عنوان سومین کشور بزرگ آمریکای لاتین، پس از برزیل و آرژانتین شناخته می شود. کشور مکزیک از جاذبه‌های گردشگری متعددی برخوردار است. آثار به‌جامانده از تمدن مایا در جنگل‌های سرسبز و انبوه گرفته تا شهرهای بسیار قدیمی با معماری و فرهنگ متفاوت و خاص، برخی از جاذبه های گردشگری این کشور را شامل می شود. برای آشنایی بیشتر با جاذبه های گردشگری این کشور با ما همراه باشید.

معرفی کشور مکزیک

کشور مکزیک حدود ۱۲۲میلیون نفر جمعیت دارد. بیشتر از ۸۰ درصد جمعیت این کشور را دورگه ها تشکیل می دهند. مساحت کشور مکزیک حدود ۱٫۹۶میلیون کیلومتر مربع برآورد شده است. همچنین، مکزیک، از مهم‌ترین صادرکنندگان گوجه فرنگی، ذرت و شکلات به شمار می رود. مکزیکو سیتی به عنوان پایتخت مکزیک، از پرجمعیت ‌ترین شهرها و کلان‌ شهرهای جهان محسوب می شود. علاوه بر این، حدود نیمی از مردم مکزیک در مرکز این کشور زندگی می کنند و کمتر کسی در مناطق وسیع شمال و جنوب این کشور سکونت دارد.

 اسپانیایی، زبان رسمی کشور مکزیک و زبان آموزش در مدارس است. بیشتر مردم این کشور پهناور به همین زبان صحبت می‌کنند. بسیاری از مدارس دولتی و خصوصی مکزیک زبان انگلیسی را به ‌عنوان زبان دوم به دانش آموزان آموزش می‌دهند.

چیچن ایتزا

شهر چیچن ایتزا، از معروف‌ترین و پربازدیدترین مکان های‌ به‌جامانده از تمدن مایا به شمار می رود. این شهر در امتداد بزرگراه اصلی مریدا به کانکن قرار گرفته و حدود ۲۰۰ کیلومتر از ساحل دریای کارائیب فاصله دارد. از مهم ترین جاذبه های دیدنی این منطقه باستانی می توان به معبدهای باشکوه، مجسمه‌هایی به‌نام چاک مول و رصدخانه‌ای جذاب به‌شکل حلزون، اشاره نمود.

شبه‌جزیره یوکاتان

در شبه جزیره یوکاتان، زندگی سنتی و بومی در کنار عجیب ترین جاذبه های گردشگری جهان مانند ویرانه‌های بزرگ چیچن ایتزا و استراحتگاه‌های فوق‌العاده قرار گرفته است. وجود چشمه‌های زیر زمینی معروف به «سنوت» در شمال این منطقه، گله‌های فلامینگو و لاک‌پشت‌های دریایی در امتداد ساحل، از جذاب‌ترین و دیدنی ترین منظره‌های این شبه جزیره می باشند.

باخا کالیفرنیا

باخا کالیفرنیا با داشتن مناظر بیابانی منحصر به فرد، واحه‌های سرسبز و زندگی دریایی غنی، از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری برای بازدید در مکزیک می باشد. همچنین، تاریخچه انسانی منطقه باخا کالیفرنیا با میراثی از نقاشی‌های درون غارهای دوردست، دست‌کمی از جاذبه های طبیعی این منطقه ندارد. ضمنا، در این منطقه غذاهای لذیذ دریایی برای گردشگران تهیه می شود.

لازم به ذکر است که از جمله جادویی‌ترین مناظر دیدنی باخا، مهاجرت سالانه نهنگ خاکستری از ماه دسامبر تا آوریل می باشد. امکان مشاهده این موجودات باشکوه و جذاب در تالاب اوجو دی لیبره یا تالاب‌های سن ایگناسیو وجود دارد.

گوادالاخارا

شهر گوادالاخارای مکزیک بسیار زیبا و آرام، مملو از ساختمان‌های خاص و مدرن و میدان‌های کوچک و پرجنب‌و‌جوش می باشد. چیزی که هیچ گردشگری در سفر به این شهر نباید از دست بدهد، شنیدن نوای بسیار زیبای ماریاچی است. منظور از ماریاچی، گروه‌های نوازنده موسیقی سنتی در مکزیک می باشند.

پلایا دل کارمن

این منطقه در برهه ای از زمان به عنوان یک دهکده ماهیگیری آرام شناخته می شده است و مسافران زیادی در مسیر کوزومل در آن به گردش می پرداختند. منطقه پلایا دل کارمن اکنون به یک مرکز تفریحی جذاب تبدیل گردیده است. بسیاری از مردم مکزیکو سیتی گردش در این منطقه را برای سفرهای کوتاه خود، در نظر می گیرند. همچنین، مسافران کشتی‌های تفریحی نیز برای مدتی در این دهکده جذاب و زیبا به استراحت می پردازند. در ضمن، بخش شمالی دهکده آرام‌تر بوده و از هیاهوی گردشگران اثری دیده نمی شود.

وراکروز

علی رغم جاذبه‌های دیدنی وراکروز و ویرانه‌های باستانی اسرارآمیزش، تعداد بسیار کمی از گردشگران به این منطقه سفر می‌کنند. میدان مرکزی شهر، از بهترین مکان‌های دیدنی این منطقه بوده که جشن‌های عمومی و اجراهای زنده موسیقی معمولا در آن انجام می‌شوند.

آکاپولکو و ساحل اقیانوس آرام

سفر به منطقه شمال مکزیک از بخش آکاپولکو به پورتو والارتا، یعنی محدوده‌ای حدود ۸۰۰کیلومتر در امتداد سواحل زیبای اقیانوس آرام، بهترین فرصت برای آشنایی بیشتر با سبک زندگی آرام ساحلی در کشور مکزیک است. اگرچه در این منطقه نیز آثار تاریخی زیادی وجود دارد، اما سواحل ماسه‌ای احاطه‌شده با نخل‌های زیبا، کافه‌های ساحلی، تالاب‌ها و دهکده‌های کوچک و بزرگ، جاذبه‌ گردشگری غالب و دیدنی این منطقه هستند. این مناطق ساحلی منحصر به فرد، میزبان محبوب‌ترین و لذت‌بخش‌ترین استراحتگاه‌های کشور مکزیک می باشند.

اوآخاکا

ایالت اوآخاکا، از جذاب‌ترین مناطق برای گشت‌وگذار در کشور مکزیک به شمار می رود. در هیچ منطقه دیگری از مکزیک، جشن‌ها این‌قدر پرشور، بازارها تا این حد رنگارنگ و زبان‌های قدیمی هنوز به این اندازه رایج نمی باشد. همچنان در روستاهای این منطقه، سنت‌های بومی رواج داشته و حتی قدمت بعضی از آنها به پیش از فتح مکزیک توسط اسپانیایی‌ها بر می گردد.

علاوه بر سنت‌ها و جاذبه‌های قدیمی، ایالت اوآخاکا از نظر جاذبه های مدرن و امکانات نیز هیچ کم‌وکسری ندارد. رستوران‌های مجلل و امروزی، اقامتگاه‌های زیبا و جذاب و زندگی پرجنب‌وجوش، از دیگر چشم اندازهای منطقه اوآخاکا محسوب می شوند.

تولوم

منطقه تولوم، از زیباترین مکان‌های باستانی مکزیک بوده که بر روی صخره‌های ۱۵متری بالای دریای کارائیب قرار گرفته است. سواحل زیبا و سفید با آب‌های فیروزه‌ای رنگ و کلبه‌های کوچکی که با شمع روشن می‌شوند، از دیگر جاذبه های دیدنی‌ این منطقه هستند. همچنین، تولوم شهری پر رونق و پرهیاهو بوده که اغلب برای متمایز ساختن آن از ساحل، تولوم پوئبلو نیز نامیده می‌شود.

پوئبلا

شهر بسیار زیبای پوئبلا در قسمت شرق مکزیکو سیتی قرار گرفته است. این شهر با معماری استعماری و غذاهای خوبش شناخته می شود. پوئبلا پنجمین شهر بزرگ مکزیک بوده که با اتوبوس حدود ۲ ساعت تا مکزیکو سیتی فاصله دارد. گردشگران در مسیر سفر خود می توانند قله‌های پوشیده از برف پوپو کاتپتل و ایزتا چیهاتل را از نزدیک تماشا کنند.

مکزیکو سیتی

مکزیکو سیتی مانند بسیاری از کلان ‌شهرهای دنیا پرجمعیت و پر ازدحام است. با این وجود، این شهر مقصدی بسیار جذاب بوده و از نظر فرهنگی، سیاسی و هنری، پایتخت کشور پهناور مکزیک به حساب می آید.

کلان شهر مکزیکو سیتی، از جمله شهرهای بزرگ جهان است که حدود ۲۵میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند. در گوشه‌وکنار این شهر، آثار باستانی اصلی فرهنگ‌های پیشین کشور مکزیک مانند اهرام عظیم تئوتی‌ واکان و سایت باستان شناسی تولتک در تولا به چشم می خورد.

ضمنا، در مکزیکو سیتی گردشگران می توانند زندگی شهری اهالی این منطقه را از نزدیک تماشا کرده، در بازارها خرید کرده و غذاهای مشهور مکزیکی را نوش جان کنند.



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده