بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» طرز تهیه کاپوچینو خوشمزه و فوری

طرز تهیه کاپوچینو خوشمزه و فوری

کاپوچینو از نوشیدنی های محبوب و پرطرفدار است. این نوع نوشیدنی ایتالیایی از ترکیب کف شیر بخار داده شده، قهوه اسپرسو و شیر گرم تهیه می شود. در هر نوشیدنی کاپوچینو حدود 100 گرم کالری، 18 گرم کربوهیدرات، 13 گرم قند و 3 گرم چربی موجود می باشد. این نوشیدنی در ایتالیا با وعده صبحانه میل می شود. در این مقاله آماده کردن یک کاپوچینو خوشمزه را به صورت سریع آموزش می دهیم.

مواد لازم

200 میلی لیتر شیر پر چرب

نصف قاشق چای خوری شکر

نصف فنجان قهوه اسپرسو دم کرده

برای تهیه این نوشیدنی محبوب و خوشمزه ابتدا شیر و شکر را داخل شیر جوش ریخته و مخلوط کنید. سپس شیر جوش را بر رو شعله قرار داده و صبر کنید تا کاملا گرم شود. لازم است بدانید که شیر نباید به مرحله جوش خوردن برسد. در ادامه ظرف شیر را از روی شعله برداشته و با استفاده از همزن (دستی یا برقی) آن را کاملا بهم زده تا کف شیر تولید گردد. هم زدن شیر را از یک طرف انجام دهید.

در مرحله بعد قهوه اسپرسو را دم کنید و سپس یک سوم آن را داخل فنجان بریزید. در ادامه شیر و کف را داخل فنجان ریخته تا کاملا با قهوه مخلوط شود. پس از مخلوط شدن این ترکیبات، کف شیر بر روی سطح فنجان قرار می گیرد. همچنین، می توانید روی کف ایجاد شده را با مقداری پودر وانیل، دارچین و شکلات داغ تزئین کنید. پس از اتمام این مرحله کاپوچینو شما آماده شده و می توانید نوش جان کنید.

شایان ذکر است که ترکیبات اصلی کاپوچینو را یک سوم فنجان فوم یا کف شیر، یک سوم فنجان شیر داغ و یک سوم فنجان قهوه اسپرسو شامل می شود. ضمنا، فنجان انتخابی شما بهتر است که پهن و چینی باشد.

برای خوردن کاپوچینو عموما کف موجود بر روی آن را با قاشق برداشته و میل کرده و سپس کاپوچینو را هم زده و نوش جان می کنند.

انواع مختلف کاپوچینو

کاپوچینو طعم دار: این نوع کاپوچینو از نوشیدنی های محبوب کشور آمریکا به حساب می آید. کاپوچینو طعم دار معمولا با اضافه کردن طعم هایی مانند تمشک، دارچین، کارامل، نعناع، وانیل و شکلات به آن تهیه می شود.

کاپوچینو خشک: کاپوچینو خشک با نام های مختلفی مانند کاپوچینو اسکورو و دارک کاپوچینو نیز شناخته می شود. این نوع نوشیدنی از قهوه اسپرسو و کف شیر تهیه می گردد.

کاپوچینو تر: کاپوچینو چیارو یا تر از مخلوط کردن کف شیر بخار داده شده یا شیر گرم تهیه می شود. در این نوع کاپوچینو غالبا مقدار شیر داخل فنجان از کف آن بیشتر است.

کاپوچینو یخی: کاپوچینو یخی با افزودن مقداری یخ به آن تهیه و سرو می شود.

کاپوچینو سنتی: از دیگر انواع کاپوچینو می توان به کاپوچینو سنتی، اشاره نمود. این نوع غالبا با کف شیر بخار داده شده و اسپرسو دوبل آماده می شود. 



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


صفر تا صد جوانی که توانست! (50%تخفیف+هدیه ویژه) صفر تا صد جوانی که توانست! (50%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده