خرید از سراسر دنیا


» نگاهی به عجیب ترین گل های موجود در جهان

نگاهی به عجیب ترین گل های موجود در جهان

گل ها همیشه برای انسان به عنوان سمبل زیبایی و جذابیت شناخته می شود. زیبایی و جذابیت گل ها در کنار عطر و بوی خاص آنها، برای انسان ها همواره از بهترین هدیه ها به حساب می آید. در این میان، گل های عجیب و غریبی مانند صورت ببر، اردک پرنده و صورت میمون در سطح دنیا وجود دارند. این گل های عجیب و غریب را کمتر کسی از نزدیک دیده است. در این مقاله سعی داریم به معرفی برخی از عجیب ترین گل های دنیا بپردازیم.

گل ارکیده دمپایی بانو

گل ارکیده دمپایی بانو از گل های بسیار عجیب و غریب موجود در طبیعت می باشد. گلبرگ های میانی این گل ظاهری شبیه دمپایی دارد. به همین جهت، با نام گل ارکیده دمپایی نامیده می شود. گونه های مختلف این گل در مناطقی مانند اروپا و آمریکای شمالی یافت می شود. این نوع گل به عنوان یکی از گونه های کمیاب و حفاظت شده جهان محسوب می گردد.

ارکیده دست میمون

ارکیده دست میمون یا پنجه میمون از دیگر گل های عجیب و غریب دنیا به شمار می رود. این گل عجیب در کشور مکزیک رشد و گسترش پیدا می کند. بومیان مکزیک گلبرگ های پنجه ای مانند آن را به منظور درمان برخی بیماری ها برداشت می کنند. همچنین، در طب سنتی برای درمان ناراحتی های قلبی از گل ارکیده پنجه میمون استفاده می گردد.

ارکیده مریم مقدس

گل ارکیده مریم مقدس معمولا در مناطق ساحلی رشد و نمو پیدا می کند. در اولین نگاه به این گل، ارکیده های معمولی آن به شدت جلب توجه می کند. با نگاهی دقیق تر به ظاهر این نوع گل عجیب، تندیس تراشکاری شده مریم مقدس به چشم می خورد. تونل های شکل گرفته در داخل ارکیده مریم مقدس از مکان های خوب برای زندگی مورچه ها می باشد. ضمنا، مورچه ها به گلبرگ ها و ساختار این نوع گل زیبا هیچگونه آسیبی نمی زنند.

ارکیده مرغ ماهی خوار سفید

ظاهر این نوع گل عجیب شبیه به مرغ ماهی خوار در حال پرواز می باشد. گل ارکیده مرغ ماهی خوار در ردیف زیباترین و ظریف ترین گل های جهان طبقه بندی می شود. این نوع از گل های عجیب قابلیت رشد تا حدود 35 سانتیمتر را دارند.

ارکیده صورت ببری

گل ارکیده صورت ببری یا ارکیده ماه را می توان از دیگر گل های عجیب و غریب یافته شده در دنیا دانست. این نوع گل در کشور اندونزی به وفور یافت می شود. خطوط راه راه موجود بر روی این نوع ارکیده ظاهری شبیه به صورت ببر دارد. همین ویژگی دلیل اصلی نامگذاری ارکیده صورت ببری می باشد.

گل طوطی

گل طوطی به عنوان یکی از کمیاب ترین و نادرترین گل های عجیب دنیا تلقی می گردد. این نوع گل از جمله گیاه های بومی کشور تایلند به حساب می آید. همچنین، این گل نادر و خیره کننده در معرض انقراض قرار دارد.

ارکیده کبوتری

در داخل این نوع گل عجیب، کبوترهای کوچکی با بال های باز به چشم می خورد. بر همین اساس، این نوع گل با عنوان ارکیده کبوتری خوانده می شود. این گل عجیب به رنگ سفید مرمری بوده و در مجاورت یا بر روی درختان رشد و نمو پیدا می کند.

ارکیده زنبوری

گل ارکیده زنبوری به علت شباهت عجیبش به زنبور عسل، به این نام معروف شده است. پیوند و تکثیر این گیاه به علت شرایط رشد و نگهداری آن، بسیار سخت است.

ارکیده اردک پرنده

گل ارکیده اردک پرنده از جمله گل های بومی کشور استرالیا می باشد. این نوع گل ارکیده دارای ظاهر بسیار عجیب و در عین حال زیبایی است. ارکیده اردک پرنده تنها در استرالیا رشد و تکثیر می شود. به همین علت، امکان تکثیر این گل کمیاب و نادر در خارج از این کشور وجود ندارد.

گیاه سنگی

گیاه سنگی یا لیپتوس از دیگر گل های بسیار عجیب و نادر جهان به شمار می رود. این نوع گل کمیاب در کشور آفریقای جنوبی رشد می کند. لیپتوس دارای گل های زرد یا سفید بوده و در برابر خشکی بسیار مقاوم است. برای تکثیر این گل غالبا یک برگ از آن را جدا کرده و در بستری از سنگ ریزه قرار می دهند. جالب است بدانید که گیاه سنگی از دل سنگ رویش پیدا می کند.

گل میمونی

گل میمونی از گل های عجیب و در عین حال کمیاب جهان محسوب می شود. ترکیب گلبرگ های این نوع گل شباهت بسیار عجیبی به صورت میمون دارد. گل میمونی در تمام فصول سال شکوفا می شود. همچنین، این گل کمیاب و عجیب برای رشد و نمو به مقداری سایه و هوای سرد نیاز دارد.

ارکیده نوزاد قنداق شده

گلبرگ های این نوع گل عجیب شبیه نوزادی قنداق شده می باشد. این نوع گل ارکیده عطر و بویی مانند دارچین دارد. شکوفایی ارکیده نوزاد قنداق شده در فصل بهار صورت می گیرد. همچنین، برای نگهداری این گل به گلخانه و رطوبت بالا نیاز است.

نخود بیابانی استورت

نخود بیابانی استورت با نام علمی سواینسونا فورموسا، از مشهورترین گل های عجیب جهان می باشد. این نوع گل عجیب بومی کشور استرالیا بوده که گلبرگ هایی به رنگ قرمز دارد. گل سواینسونا فورموسا در فصل بهار یا تابستان شکوفا می شود. طول این گل نیز حدود 9 سانتیمتر می باشد. 


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده