ثروتسازی با هیپنوتیزم

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» نگاهی به 10 فیلم برتر سینمای ایران در سال 1400

نگاهی به 10 فیلم برتر سینمای ایران در سال 1400

در سال 1400، سینمای کشور سال نسبتا پر باری را پشت سر گذاشت. در این سال فیلم های مختلفی به اکران درآمدند که برخی از آنها با استقبال گسترده مخاطبان مواجه گردید. در این مقاله به معرفی تعدادی از فیلم های پرفروش و برتر ایرانی در سال 1400 می پردازیم.

گشت ارشاد 3

گشت ارشاد 3 از جمله فیلم های کمدی به اکران درآمده و پرفروش در سال 1400 می باشد. ژانر کمدی در سینمای کشور همواره از ژانرهای محبوب و پرطرفدار به حساب می آید. ماجرای فیلم گشت ارشاد 3 درباره زندگی دو شخصیت با نام های حسن و عطا است. عطا و حسن پس از چندین سال زندگی در کشور آمریکا، به ایران باز می گردند. حمید فرخ نژاد به عنوان یکی از شخصیت های اصلی دو سری قبل، در سری جدید حضور ندارد. همچنین، در گشت ارشاد 3، امیر جعفری در کاراکتر حاج عباس به ایفای نقش می پردازد.

فیلم گشت ارشاد 3 با فروش بالغ بر 40 میلیارد تومان، عنوان دومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران را به خود اختصاص داد. اگرچه از نظر منتقدان، گشت ارشاد 3 به خوبی قسمت های قبلی تهیه نشده است، اما تماشای یک بار دیدن این فیلم کمدی و جذاب خالی از لطف نمی باشد.

دینامیت

دینامیت از دیگر فیلم های کمدی و موفق اکران شده در سال 1400 محسوب می شود. در این فیلم سرتاسر کمدی بازیگران طراز اول و پر کاری مانند پژمان جمشیدی، احمد مهران فر و محسن کیایی حضور دارند. این فیلم به نوعی تعامل افراد دارای ویژگی های شخصیتی کاملا متضاد را در مقام طنز به تصویر می کشد.

نادر سلیمانی، زیبا کرمعلی و نازنین بیاتی، دیگر بازیگران این فیلم جذاب و کمدی می باشند. ضمنا، کارگردانی این فیلم را مسعود اطیابی بر عهده داشته است.

قهرمان

جدیدترین اثر اصغر فرهادی نیز در لیست بهترین فیلم های ایرانی سال 1400 حضور دارد. بازی درخشان و متفاوت امیر جدیدی، از نقاط عطف این فیلم به شمار می رود. فیلم قهرمان ماجرای بدهکاری زندانی را روایت می کند که تعدادی سکه یافته، اما به جای فروش سکه ها، راه دیگری را انتخاب می کند. در این مسیر اتفاقات مختلفی برای شخصیت اصلی فیلم رخ می دهد. فیلم قهرمان در جشنواره کن توانست به صورت مشترک با فیلم کوپه شماره 6، جایزه بزرگ هیئت داوران را به دست آورد.

امیر جدیدی، محسن تنابنده، احسان گودرزی و سحر گلدوست، از بازیگران اصلی این فیلم می باشند.

درخت گردو

فیلم درخت گردو در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد و سیمرغ بهترین کارگردانی را به چنگ آورد. ماجرای فیلم به زندگی واقعی شخصی به نام قادر مولان پور و در دوران جنگ می پردازد. برای تجربه زندگی واقعی مردم در دوران جنگ، فیلم درخت گردو از انتخاب های خوب می باشد. کارگردانی این فیلم را محمد حسین مهدویان بر عهده داشته است. از بازیگران فیلم هم می توان به پیمان معادی، مینا ساداتی، مهران مدیری و مینو شریفی، اشاره نمود.

خورشید

فیلم خورشید را به جرات می توان از بهترین فیلم های اکران شده در سال 1400 نامید. ماجرای جدیدترین اثر مجید مجیدی، درباره کودکان کار است. در جشنواره فیلم فجر، فیلم خورشید بسیار موفق و درخشان ظاهر شد. کسب سیمرغ بلورین بهترین عکس، بهترین طراحی صحنه، بهترین فیلم نامه و بهترین فیلم، به خوبی بر این موضوع صحه می گذارد. همچنین، فیلم خورشید موفق شد در جشنواره فیلم ونیز، جایزه فانوس جادویی را به دست آورد. علی نصیریان، جواد عزتی، روح الله زمانی و طناز طباطبایی، از بازیگران اصلی این فیلم هستند.

پوست

فیلم پوست اولین فیلم بلند بهرام و بهمن ارک در مقام کارگردانی می باشد. در این فیلم داستان های ترس، عاشقانه و روایت های بومی در هم آمیخته شده است. فیلم پوست از بهترین و در عین حال متفاوت ترین فیلم های سینمایی ایرانی در سال 1400 می باشد. زبان فیلم ترکی بوده و فیلم برداری آن در شهرستان اسکو انجام گرفته است. ماجرای این فیلم در مورد مردی با نام آراز بوده که عاشق مارال است، اما این وصلت به دلایل مختلفی سر نمی گیرد. آراز در پی یافتن دلایل انجام نشدن این وصلت بر می آید و در این راه اتفاقات مختلفی برای او رخ می دهد.

جواد قامتی، هادی افتخار زاده، ناصر هاشمی، محمود نظر علیان و فاطمه مسعودی، در فیلم پوست به ایفای نقش می پردازند.

آتابای

آتابای از فیلم های عاشقانه اکران شده در سال 1400 به کارگردانی نیکی کریمی می باشد. این فیلم به زبان ترکی است. فیلم درباره شخصی به نام کاظم بوده که در رشته معماری دانشگاه تهران مشغول به تحصیل است. کاظم به علت شکست عاطفی تصمیم می گیرد به زادگاه خود بازگردد. همچنین، کاظم عهده دار سرپرستی خواهر زاده اش که به سن نوجوانی قدم گذاشته نیز می باشد.

هادی حجازی فر، جواد عزتی و سحر دولت شاهی در این فیلم حضور دارند.

دشت خاموش

دشت خاموش به کارگردانی احمد بهرامی، در جشنواره فیلم ونیز موفق شد برنده جایزه بهترین فیلم شود. درون مایه فیلم به روابط انسانی میان چند خانواده و شرایط کاری سخت آنها اختصاص دارد. این خانواده ها در محدوده یک کوره آجر پزی زندگی خود را سپری می کنند. علی باقری، تورج الوند، مهدیه نساج و فرخ نعمتی، از بازیگران اصلی فیلم دشت خاموش هستند.

بندر بند

تازه ترین اثر منیژه حکمت توانست در بخش نوآوری فیلم جشنواره کلکته، تندیس طلایی ببر بنگال را کسب نماید. فیلم بندر بند، دارای ژانر درام اجتماعی است. این فیلم ماجرای یک گروه موسیقی سه نفره را روایت می کند که برای شرکت در یک مسابقه باید به سمت تهران حرکت کنند. در این میان، اتفاقات و حوادث گوناگونی برای این گروه بروز پیدا می کند.

پگاه آهنگرانی، امیر حسین طاهری و رضا کولغانی، در این فیلم حضور دارند.

جنایت بی دقت  

فیلم جنایت بی دقت به کارگردانی شهرام مکری، موفق شد در جشنواره فیلم داکا، جایزه بهترین فیلم نامه را به خود اختصاص دهد. این فیلم 5 روایت مختلف و مختص به دوره های زمانی خاصی را در بر می گیرد که به نوعی با یکدیگر در ارتباط هستند. برای تماشایی یک فیلم جدید و متفاوت، فیلم جنایت بی دقت گزینه خوبی است.

بابک کریمی، سیاوش چراغی پور، بهزاد دورانی، عادل یراقی و محمد ساریان، نقش های اصلی این فیلم را بر عهده دارند. 



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده