خرید از سراسر دنیا


» نگاهی به جذاب ترین فیلم های جنگی سینما (بخش دوم)

نگاهی به جذاب ترین فیلم های جنگی سینما (بخش دوم)

در این مقاله قصد داریم برخی دیگر از فیلم های جذاب و دیدنی سینمای جهان در ژانر جنگی را مورد نقد و بررسی قرار دهیم. فیلم های جنگی در میان علاقمندان و مخاطبان هنر هفتم از جایگاه بسیار ویژه ای برخوردار می باشند. هر ساله کارگردانان و بازیگران مطرح سینمای جهان با طراحی و تولید فیلم های جدید و جذاب در این ژانر توقعات مخاطبان خود را به خوبی برآورده می سازند. در ادامه به معرفی برخی از این فیلم های جذاب و دیدنی می پردازیم.

Threads

فیلم رشته ها محصول سال 1984 یکی از فیلم های جذاب جنگی بوده که روایتگر ماجرای مرد و زن جوانی در شهر شفیلد انگلستان می باشد. این دو زن مرد به یکدیگر علاقمند بوده که در این میان جنگ اتحاد جماهیر شوروی با آمریکا صورت می گیرد. ادامه یافتن این جنگ منجر به انفجار بمب اتمی در نزدیکی شهر شفیلد شده که ماجرای عشق و علاقه این دو مرد و زن جوان را تحت شعاع قرار می دهد. در فیلم رشته ها عواقب و پیامدهای استفاده از جنگ افزارهای اتمی به خوبی انعکاس داده می شود.

The African Queen

فیلم ملکه آفریقایی از دیگر فیلم های جنگی تاریخ سینما بوده که در زمان اکران نظر بسیاری از منتقدان و مخاطبان را به خود معطوف ساخت. این فیلم محصول سال 1952 بوده و داستان آن در زمان جنگ جهانی اول اتفاق می افتد. ماجرای فیلم در مورد مرد و زنی است که در اندیشه نابود کردن یکی از قایق های جنگی آلمان می باشند.

Ben Hur

عدد فرشته 1403در فراوانی، عشق و موفقیت مطلب مرتبط عدد فرشته 1403در فراوانی، عشق و موفقیت

از دیگر فیلم های جذاب و دیدنی جنگی میتوان به فیلم بن هور تولید سال 1959 اشاره نمود. ماجرای فیلم در مورد مردی بوده که در برابر ظلم و استبداد امپراطوری روم ایستاده و عواقب و پیامدهای آن را نیز قبول می کند. داستان جذاب و تاثیرگذار فیلم بن هور از عوامل موفقیت و مخاطب پسند بودن آن می باشد.

Saving Private Ryan

بدون تردید، فیلم سینمایی نجات سرباز رایان، یکی از بهترین فیلم های ژانر جنگی در تاریخ سینمای جهان به شمار می آید. کارگردانی این فیلم بر عهده استیون اسپیلبرگ به عنوان یکی از مطرح ترین کارگردانان سینما قرار داشته است. در این فیلم تصویری تاثیرگذار و احساس برانگیز از جنگ به معرض نمایش در می آید. ناگفته نماند که فیلم نجات سرباز رایان محصول سال 1998 می باشد.

Letters from Iwo Jima

ماجرای فیلم نامه هایی از ایوو جیما روایت زیبا و در عین حال غم انگیز تعدادی از نیروهای ژاپنی در یکی از جزیره های این کشور و مقاومت آنها در برابر نیروهای آمریکایی می باشد. اگرچه تمامی این سربازان در این جنگ کشته می شوند، اما نامه های به جا مانده از این سربازان سبب ماندگار شدن دلاوری هایشان می شود. این فیلم در سال 2006 ساخته شده است.

Overlord

فیلم مافوق در سال 1975 تولید شده که روایتگر ماجرای یک سرباز بریتانیایی در بحبوحه جنگ جهانی دوم و تجربه حضورش در نبرد D Day می باشد. روایت خلاقانه و تاثیرگذار این فیلم نظر هر مخاطبی را به خود معطوف می سازد.

Of Men and war

فیلم درباره مردان و جنگ محصول سال 2015 ماجرای افرادی را که از میدان های جنگ به خانه و کاشانه خود بازگشته اند، به تصویر می کشد. در این فیلم تعدادی از سربازان آمریکایی پس از پایان دوران خدمت خود راهی خانه می شوند، اما خاطرات ناگوار و ناراحت کننده جنگ همواره روح و ذهن آنها را آزار می دهد. تداعی خاطرات آزار دهنده از این سربازان موجوداتی بسیار عصبانی و خشمگین ساخته است.

The Bridge on the river Kwai

فیلم پل رودخانه کوای محصول سال 1975 از دیگر فیلم های جنگی جذاب و مخاطب پسند سینمای جهان به شمار می رود. ماجرای این فیلم روایتی دقیق و هوشمندانه از دوران جنگ جهانی دوم می باشد. دیوید لین کارگردان نامدار انگلیسی با ساخت این فیلم به شهرت و محبوبیت بالایی دست پیدا کرد. همچنین، بازی درخشان و دیدنی الک گینس در نقش یک افسر بریتانیایی از نقاط عطف این فیلم به شمار می رود.

The Great Escape

از دیگر فیلم های بسیار دیدنی و تماشایی ژانر جنگی میتوان فیلم فرار بزرگ را عنوان نمود. این فیلم که در سال 1963 تولید شده از فیلم نامه زیبا و بازیگران فوق العاده ای بهره می برد. به تصویر کشیدن لوکیشن های زیبا و تداعی هیجان واقعی جنگ برای مخاطب، از نقاط قوت این فیلم محسوب می شود. کارگردانی و تهیه کنندگی این فیلم را جان استرجز بر عهده داشته است.  



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده