خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» برترین فیلم های جنگی سینمای جهان (بخش اول)

برترین فیلم های جنگی سینمای جهان (بخش اول)

به طور کلی، ساخت فیلم های جنگی در سینما از طرفداران و علاقمندان بسیار زیادی برخوردار می باشد. بر همین اساس، بسیاری از کارگردانان مطرح سینمای جهان با به تصویر کشیدن جنگ های معروف اتفاق افتاده، آثاری بعضا بی بدیل و بی نظیر را تولید می نمایند. در این مقاله با برخی از فیلم های جنگی که با استقبال تماشاگران و منتقدین مواجه شدند، بیشتر آشنا می شویم.

Lawrence of Arabia

بدون تردید، یکی از آثار ماندگار و به نوعی شاهکار در سینمای جهان به فیلم لورنس عربستان اختصاص پیدا می کند. این فیلم زیبا و دیدنی محصول سال 1962 داستان یک افسر زبده بریتانیایی با نام توماس ادوارد لورنس را روایت می کند. لورنس به منظور متحد کردن قبایل عرب و برای ایستادگی در برابر امپراطوری عثمانی که با بریتانیا در جنگ بود، به عربستان اعزام می شود. بن مایه اصلی فیلم وقایع و رخدادهای مرتبط با این جنگ را به تصویر می کشد.

Army of Shadows

ارتش سایه ها محصول سال 1969 روایت مردی است که در یکی از گروه های مقاومت فرانسه و در بحبوحه جنگ جهانی دوم عضویت دارد. در ادامه داستان، شخصیت اصلی فیلم به علت خیانت یکی از اعضای گروه به اسارت نیروهای نازی در می آید. اگرچه قهرمان فیلم پس از مدتی موفق به فرار از اردوگاه های نازی می شود، اما وقایع و رخدادهای فیلم فضایی پر از استرس و تنش را برای مخاطب خلق می نماید.

Le Petit Soldat

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

فیلم سینمایی سرباز کوچک از دیگر فیلم های دیدنی تاریخ سینما بوده که در سال 1963 ساخته شده است. درون مایه فیلم در مورد یک سرباز فرانسوی بوده که از خدمت فرار کرده و به الجزایر پناه می برد. سرباز فرانسوی در کشور الجزایر به یکی از حزب های سیاسی فرانسوی تشکیل شده ملحق می شود. ژان لوک گدار به عنوان کارگردان، یکی از آثار برجسته و شاخص سینما را با ارائه فیلم سرباز کوچک خلق نموده است.

Gone with the wind

برباد رفته محصول سال 1939 از دیگر فیلم های جذاب در این ژانر بوده که مورد استقبال بسیاری از مخاطبان و منتقدین قرار گرفت. این فیلم که مرتبط با وقایع و اتفاقات جنگ داخلی آمریکا می باشد، داستان زنی بوده که در گیر و دار این جنگ، تلاش می کند زنده بماند. در این میان ماجرای عاشقانه ای برای زن پیش آمده، که داستان فیلم را پیش می برد.

Ran

فیلم آشوب روایت یک امپراطور بوده که تصمیم می گیرد از سلطنت کنار رفته و مناطق تحت فرماندهی خود را بین سه پسرش با شرط تبعیت از برادر بزرگتر تقسیم نماید. در این میان، یکی از فرزندان امپراطور از تصمیم اتخاذ شده سرپیچی می کند. داستان اصلی فیلم آشوب حول محور وقایع شکل گرفته ناشی از این سرپیچی می باشد. ناگفته نماند که این فیلم محصول سال 1985 است.

Dunkirk

کریستوفر نولان با ساخت دانکرک، یکی از برترین فیلم های جنگی تاریخ سینما را به خود اختصاص داده است. ماجرای این فیلم حوادث واقعی جنگ جهانی دوم را به تصویر می کشد. در سال 1940 در اثر پیشروی گسترده آلمان ها، بخش اعظمی از نیروهای متفقین در ساحل دانکرک فرانسه زمین گیر شدند. وقایع اتفاق افتاده در این نبرد تاریخی به خوبی در فیلم دانکرک به نمایش درآمده است. همچنین، این فیلم محصول سال 2017 می باشد.

The Hurt Locker

فیلم مهلکه تولید سال 2009 ماجرای یک دسته خنثی سازی بمب ارتش آمریکا که در خاک عراق خدمت می کنند را روایت می کند. مخاطب با مشاهده این فیلم اتفاقات و وقایع متمایزی را تجربه می کند. بنابر نظر بسیاری از منتقدان، مهلکه در ردیف بهترین فیلم های ساخته شده با موضوع جنگ آمریکا و عراق محسوب می شود.

Apocalypse Now

اینک آخر الزمان، اثر دیدنی و جذاب فرانسیس فورد کاپولا می باشد. داستان فیلم ماجرای یک سروان آمریکایی جوان بوده که برای انجام ماموریتی به کشور ویتنام اعزام می شود. نسخه اولیه این فیلم در سال 1979 به نمایش درآمد. عوامل سازنده این فیلم در سال 2001 نسخه احیا شده آن را ارائه دادند. در این نسخه از فیلم مشکلات و نقاط ضعف نسخه قدیمی به خوبی برطرف شده است.

Platoon

فیلم جوخه از دیگر فیلم های برتر جنگی بوده که در سال 1987 به مرحله تولید رسیده است. ماجرای فیلم داستان یک دانشجوی انصرافی بوده که برای شرکت در جنگ ویتنام داوطلب می شود. این شخص به محض وارد شدن به میدان جنگ با تعارض گسترده ای در مورد آرمان های خود مواجه می گردد.

Patton

فیلم پاتن، زندگی ژنرال جورج اس پاتن، به عنوان یکی از قهرمانان میدان جنگ جهانی دوم را روایت می کند. این فیلم که در سال 1970 تولید شده، تمام زوایای زندگی این ژنرال بزرگ را در معرض نمایش قرار می دهد. تماشای این فیلم جذاب برای علاقمندان به فیلم های جنگی خالی از لطف نمی باشد.   



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده