ثروتسازی با هیپنوتیزم

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» نگاهی به مکان های جذاب و دیدنی جزیره قشم

نگاهی به مکان های جذاب و دیدنی جزیره قشم

جزیره زیبای قشم به عنوان یکی از بزرگترین جزایر خلیج فارس و ایران، مکان های بی نظیر و بی بدیلی را در دل خود جای داده است. این جزیره که در تنگه هرمز واقع شده از جاذبه های گردشگری قابل توجهی مانند مراکز خرید گسترده، سواحل دیدنی، دره ها، جنگل ها و غارهای شگفت انگیز برخوردار می باشد. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که قشم در ردیف یکی از جزیره های دلفینی شکل خلیج همیشگی فارس به حساب می آید. در ادامه برخی از مهمترین جاذبه های گردشگری این جزیره زیبا و دیدنی را مورد بررسی قرار می دهیم.

قلعه پرتغالی ها

بنای این قلعه به قرن شانزدهم میلادی بر می گردد. گفته می شود که این قلعه برای مدت زمانی در حدود یک قرن مورد استفاده واقع شده است. در حال حاضر از این قلعه قدیمی تنها برج مراقبت، آب انبار و چند ستون باقی مانده است.

تنگه چاه کوه

بدون اغراق، تنگه زیبا و طبیعی چاه کوه، از جمله جاذبه ها و مقاصد گردشگری مهم قشم به شمار می آید. در ورودی این تنگه چاه های بسیاری به چشم می خورد. در بخشی از قسمت های این مکان، شاهد برخورد دیواره های تنگه به همدیگر هستیم. لازم به ذکر است که در نتیجه فرسایش سنگ های رسوبی و آب باران، این تنگه طبیعی و دیدنی ایجاد شده است.

غار نمکدان

غار نمکدان با برخورداری از طول 6850 متر، یکی دیگر از جاذبه های گردشگری منحصر به فرد و خاص جزیره قشم محسوب می شود. همچنین، از این غار به عنوان طولانی ترین غار نمکی موجود در جهان یاد می شود. این غار که در قسمت جنوب غربی قشم واقع شده، ماحصل تجمع آب دریا در گسل ها می باشد. وجود قندیل های نمکی و راه روهای طولانی، زیبایی و جذابیت ویژه ای به این غار نمکی بخشیده است.

بندر لافت

در کنار جنگل حرا، بندر زیبای لافت قرار گرفته است. بادگیرهای این بندر دیدنی چشم هر گردشگری را به خود معطوف می سازد. در این بندر زیبا و دیدنی جزیره قشم، ماهیگیری بسیار رایج و متداول می باشد. همچنین، وجود چاه های متعدد به منظور ذخیره آب تمیز، از دیگر جاذبه های تماشایی این بندر تلقی می گردد.

دره ستارگان

بر اساس باور عامه مردم قشم، این دره صخره ای در اثر افتادن ستاره ای از آسمان شکل گرفته است. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که این دره صخره ای در نتیجه فرسایش چند ساله و از ترکیب متریالی مانند سنگ شنی، رس و آهک، تشکیل شده است. وجود سنگ های گرد، فضاهای مسطح و توخالی و ستون های بلند، جذابیت و چشم اندازی وصف نشدنی را در این مکان به وجود آورده است.

جزیره هنگام

جزیره هنگام به عنوان یکی از مقاصد جذاب گردشگری در قسمت جنوبی قشم واقع شده است. بازی دلفین ها، یکی از جذاب ترین و دیدنی ترین جاذبه های جزیره هنگام به شمار می آید. همچنین، آکواریوم بزرگ خلیج فارس ماهی های متنوعی را در خود جای داده است. صخره های مرجانی، آهوهای زیبا و شن های مشکی، سایر جاذبه های تماشایی این مکان را شامل می شوند.

جنگل حرا

در بخش شمال شرقی قشم، جنگل حرا به خوبی جلوه نمایی می کند. در هنگام فرو نشستن آب و حالت جزر، ریشه های درختان حرا بر روی سطح آب به خوبی دیده می شوند. بسیاری از گردشگران در این جنگل ها به قایق سواری و ماهیگیری مشغول می شوند. برگ درختان نیز منابع غذایی لازم برای تغذیه دام ها را فراهم می آورد. در این جنگل گونه های حیوانی مختلفی مانند پلیکان، مرغ ماهی خوار، مار، میگو، خرچنگ و لاک پشت های دریایی یافت می شوند.

جزیره ناز

از دیگر جاذبه های گردشگری و زیبای قشم میتوان به جزیره ناز اشاره نمود. ساحل شنی و مملو از مرجان و صدف های رنگی، زیبایی وصف ناپذیری برای این مکان به ارمغان آورده است. تماشای جزر و مد دریا نیز در این جزیره بسیار زیبا و دیدنی می باشد. جالب است بدانید که بخشی از سکانس های سریال پایتخت در این جزیره فیلمبرداری شده است.

از آنجایی که جزیره قشم به عنوان یک منطقه آزاد اقتصادی محسوب می شود، بازارهای مختلفی و متنوعی در این جزیره به چشم می خورد. بازار بزرگ و پارک زیتون، از مکان های دیدنی و پر رفت و آمد قشم تلقی می گردند. همچنین، گردشگران داخلی زیادی برای خرید از بازارهای بزرگ و دیدنی جزیره قشم، هر ساله به این منطقه وارد می شوند. 



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده