خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» 10 کشور عاری از ویروس کرونا

10 کشور عاری از ویروس کرونا

در ماه های اخیر شیوع ویروس کرونا در ابعاد جهانی، بسیاری از کشورهای کوچک و بزرگ را درگیر خود ساخته است. بر همین اساس، کمتر کشوری در سطح جهان وجود داشته که مصون از شیوع کرونا ویروس باشد. در این میان کشورهایی در اقصی نقاط دنیا وجود دارند که عاری از شیوع و گسترش این ویروس می باشند. شاید برای بسیاری از مخاطبان این مقاله تصور کشوری بدون ویروس کشور کمی سخت و غیر قابل باور باشد. اما در این زمینه باید خاطر نشان نمود که برخی از کشورهای کوچک و بعضا ناشناخته در دنیا وجود داشته که هیچگونه آثاری از ابتلا به این بیماری در آنها دیده نشده است. در ادامه با 10 کشور فاقد ویروس کرونا بیشتر آشنا می شویم.

میکرونزیا

کشور میکرونزیا از 600 جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده که در میان آب های اقیانوس آرام قرار گرفته است. جالب است بدانید که جمعیت این کشور در حدود 112 هزار نفر برآورد شده است. میکرونزیا در سال 1986 استقلال خود را از کشور آمریکا اعلام نمود، اما با این حال در زمینه های مختلف با کشور آمریکا قراردادهای همکاری گسترده ای دارد. علاوه بر این، حفظ و حراست از مرزهای این کشور بر عهده آمریکا قرار دارد. همچنین، مردم کشور میکرونزیا اجازه سفر به آمریکا برای زندگی و کار را دارند. تاکنون هیچ نشانه ای از شیوع ویروس کرونا و ابتلای فردی به این بیماری در این کشور مشاهده نشده است.

جزایر مارشال

جزایر مارشال با 58 هزار نفر جمعیت از دیگر کشورهای مصون از بیماری کرونا می باشد. وسعت این کشور را مجموعه ای از جزایر مرجانی موجود در اقیانوس آرام تشکیل می دهند. همچنین، این کشور دقیقا در بالای خط استوا قرار گرفته است. زبان رسمی این کشور انگلیسی و مارشالی و پایتخت آن ماجورو می باشد. ناگفته نماند که واحد پولی جزایر مارشال دلار آمریکا می باشد.

تووالو

کشور تووالو با جمعیتی در حدود 11 هزار نفر، سومین کشور عاری از ویروس کرونا در سطح جهان به شمار می آید. این کشور که در اقیانوس آرام و از 9 جزیره کوچک تشکیل شده است، با کشورهایی مانند ساموآ، فیجی و کریباتی همسایه می باشد. لازم به ذکر است که تووالو در ردیف کشورهای بسیار کوچک موجود در سطح جهان قرار دارد. واحد پولی این کشور دلار استرالیا و پایتخت آن فونافوتی می باشد.

وانواتو

چهارمین کشور فاقد کوید 19، کشور وانواتو بوده که از جمعیت در حدود 272 هزار نفر برخوردار می باشد. این کشور نیز در اقیانوس آرام قرار گرفته و از 80 جزیره کوچک و بزرگ متشکل شده است. گفتنی است که بخش اعظمی از جزایر این کشور به علت آتشفشانی بودن، غیر قابل سکونت می باشند. پورت ویلا نام پایتخت و واتو واحد پولی کشور وانواتو محسوب می شود.

کریباتی

از دیگر کشورهای عاری از شیوع کرونا میتوان به کشور کریباتی اشاره نمود. بخشی از این کشور در پایین خط استوا و بخشی دیگر از آن در بالای خط استوا واقع شده است. همچنین، کشور کریباتی از 33 جزیره مختلف واقع در اقیانوس آرام تشکیل شده است. این کشور 123 هزار نفر جمعیت داشته و پایتخت آن تاراوا آتول می باشد. همچنین، دلار استرالیا، واحد پول رسمی کشور کریباتی به حساب می آید.

پالائو

کشور پالائو با 17 هزار نفر جمعیت، از دیگر کشورهای بدون ویروس کرونا به شمار می رود. این کشور نیز همانند دیگر کشورهای قرار گرفته در اقیانوس آرام، از 200 جزیره آتشفشانی ایجاد شده است. از نظر جغرافیایی پالائو در 800 کیلومتری شرق کشور فیلیپین قرار دارد. واحد پول رسمی این کشور دلار آمریکا و پایتخت آن ملکئوک می باشد.

جزایر سلیمان

جزایر سلیمان به عنوان یکی دیگر از کشورهای واقع در اقیانوس آرام، هیچ آثاری از ابتلا به کرونا در میان مردم آن دیده نشده است. اقتصاد اصلی این کشور حول محور صادرات الوار و چوب می چرخد. جزایر سلیمان با حدود 600 هزار نفر جمعیت در مقایسه با کشورهای عنوان شده، از جمعیت قابل توجهی برخوردار می باشد. پایتخت رسمی این کشور هونیارا می باشد. همچنین، دلار جزایر سلیمان به عنوان واحد پولی این کشور شناخته می شود.

تونگا

این کشور از حدود 170 جزیره کوچک و بزرگ قرار گرفته در اقیانوس آرام ایجاد شده است. تونگا در حوالی کشورهای شناخته شده ای مانند نیوزیلند واقع شده است. ماهیگیری و کشاورزی، عمده اقتصاد این کشور را تشکیل می دهد. پایتخت اصلی این کشور با جمعیت 100 هزار نفر، نوکو آلوفا و واحد پولی تونگا، پاآنگا می باشد.

نائورو

کشور نائورو در بین راه کشورهای هاوایی و استرالیا واقع شده است. این کشور با جمعیتی در حدود 10 هزار نفر، یکی از کشورهای کم جمعیت موجود در سطح دنیا به شمار می آید. در گذشته کشور نائورو به عنوان یکی از کشورهای ثروتمند جهان به حساب می آمد. اما در طول سی سال و در اثر سیاست های اشتباه و نادرست، به تدریج این کشور در ردیف یکی از فقیرترین کشورهای دنیا قرار گرفت.

ساموآ

ساموآ به عنوان یکی دیگر از کشورهای حاشیه اقیانوس آرام، از مجموع 9 جزیره مختلف به وجود آمده است. مهمترین منابع اقتصادی این کشور شامل ماهیگیری و کشاورزی می شود. ساموآ با جمعیتی در حدود 145 هزار نفر، فاقد هرگونه مبتلا به ویروس کرونا می باشد. همچنین، تالا واحد پول رسمی و آپیا، پایتخت اصلی این کشور محسوب می شود. 



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده