بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» نگاهی به دیدنی ترین جاذبه های گردشگری ایران

نگاهی به دیدنی ترین جاذبه های گردشگری ایران

کشور ایران در هر چهار فصل سال از زیبایی و جذابیت دیدنی و وصف ناپذیری برخوردار می باشد. آثار باستانی بسیار کهن، امکان تاریخی منحصر به فرد، تنوع آب و هوایی، کوهستان های سرسبز و زیبا و سواحل بی بدیل، برخی از جاذبه های دیدنی و چشم نواز ایران را متجلی می سازند. از سوی دیگر، فرهنگ و تمدن غنی و با قدمت ایران نظر هر گردشگر و توریستی را از اقصی نقاط دنیا به خود معطوف می سازد. در ادامه با برخی از مکان های دیدنی و در عین حال حیرت انگیز کشورمان بیشتر آشنا می شویم.

بیستون و طاق بستان

بیستون و طاق بستان به عنوان دو مکان تاریخی موجود در استان کرمانشاه، مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی می باشد. مجسمه بزرگ هرکول و سنگ نگاره های مختلف، از جاذبه های دیدنی بیستون به شمار می آید. بر روی طاق بستان سنگ نگاره آناهیتا و اهورا مزدا با آخرین پادشاه ساسانی جلوه نمایی می کند. همچنین، دیدن غار شکارچیان که گفته می شود در 40 هزار سال پیش افرادی در آن ساکن بودند، در منطقه بیستون خالی از لطف نمی باشد.

کویر لوت

کویر لوت به عنوان اولین اثر طبیعی ثبت شده از کشور ما در فهرست میراث جهانی یونسکو، از دیگر مقاصد دیدنی و گردشگری ایران به شمار می آید. آرامش عجیب طبیعت این مکان، در کنار پشته های شنی، زیبایی و جذابیت خارق العاده ای را برای کویر لوت به ارمغان آورده است.

جزیره هرمز

از دیگر مقاصد گردشگری و دیدنی ایران میتوان به جزیره هرمز، اشاره نمود. آرامش بی نظیر و طبیعت جذاب این منطقه، در کنار خاک های به رنگ نارنجی، زرد و قرمز آن، زیبایی و جذابیت را به معنای واقعی کلمه محقق ساخته است. همچنین، گونه های حیوانی این مکان نیز از دیگر دیدنی های جزیره هرمز محسوب می شود. در این جزیره آهوهای فراوانی یافت می شود که برای علاقمندان به طبیعت میتواند قابل توجه و دیدنی باشد.

قلعه رودخان

قلعه هزار پله یا قلعه رودخان به عنوان یک دژ نظامی مستحکم و مقاوم بوده که در دوران ساسانیان ساخته شده است. این قلعه پس از چند قرن بار دیگر مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته است. برای بالا رفتن از این قلعه باید حدود هزار پله را طی نمود. بر همین اساس، این مکان دیدنی با نام قلعه هزار پله نیز شناخته می شود.

آرامگاه شیخ صفی الدین

این مکان که در شهر اردبیل واقع شده است، محل دفن شیخ صفی الدین به عنوان یکی از رهبران مسلک صوفی می باشد. در این مکان علاوه بر مقبره، یک مدرسه، مسجد و کتابخانه نیز به چشم می خورد. همچنین، معماری و هنر به کار رفته در ساخت این آرامگاه بسیار دیدنی و جذاب می باشد.

خانه های تاریخی کاشان

به طور کلی، در شهر کاشان، خانه های تاریخی دیدنی و زیبایی وجود دارند. تزئینات داخلی و درخت کاری های به کار رفته در این خانه ها چشم هر بیننده ای را به خود معطوف می سازد. دیدن فضای این خانه ها در فصل بهار یک تجربه خاطره انگیز و ماندگار تلقی می گردد. در این فصل علاوه بر هوای مطبوع و مناسب، گردشگران میتوانند مراسم گلاب گیری این شهر را نیز از نزدیک تماشا کنند.

پل های تاریخی اصفهان

شهر اصفهان مکان ها و ابنیه های تاریخی و دیدنی زیادی را در دل خود جای داده است. پل های تاریخی این شهر در میان گردشگران بسیار مورد توجه می باشند. پل خواجو و سی و سه پل، از پل های تاریخی معروف و دیدنی اصفهان به حساب می آیند. قدمت بالای این پل ها در کنار معماری و هنر شاهکار آن، این مکان ها را به یکی از مقاصد گردشگری و پرطرفدار ایران مبدل ساخته است.

سازه های آبی تاریخی شوشتر

شهر شوشتر واقع در استان خوزستان، از مجموعه ای از سیستم های آبیاری بسیار قدیمی و تاریخی برخوردار می باشد. گفته می شود که قدمت این سازه های آبی به قرن پنجم پیش از میلاد بر می گردد. دیدن این سازه های زیبا و چشم نواز از تپه های واقع در اطراف آن، اوج شکوه و عظمت مهندسی ایرانیان را در معرض نمایش قرار می دهد.

میدان نقش جهان اصفهان

بدون تردید، کمتر کسی را سراغ داریم که نام و آوازه میدان نقش جهان اصفهان را به گوش نشنیده باشد. این میدان به عنوان یکی از دیدنی ترین جاذبه های تاریخی ایران، هر ساله پذیرای طیف وسیعی از گردشگران خارجی و داخلی می باشد. در گذشته این مکان به عنوان محلی برای بازی چوگان مورد استفاده قرار می گرفت. در اطراف این شاهکار معماری ابنیه تاریخی دیگری مانند بازار سنتی اصفهان، مسجد شیخ لطف الدین، مسجد امام و عمارت عالی قاپو، قابل مشاهده می باشد.

تالاب انزلی

تالاب انزلی واقع در شمال کشور، یکی از جاذبه های گردشگری زیبا و دیدنی این منطقه به شمار می آید. با قایق سواری بر بستر این تالاب بسیاری از گونه های پرندگان، نیلوفرهای آبی و آبسراها را میتوان از نزدیک به نظاره نشست. همچنین، طیف رنگی تیره آب تالاب زیبایی و جذابیت این منطقه گردشگری را دو چندان می کند.

مسجد نصیر الملک شیراز

مسجد نصیر الملک یا مسجد صورتی واقع در شهر شیراز، به نوبه خود از زیباترین و دیدنی ترین مساجد ساخته شده در سطح کشور محسوب می شود. به محض وارد شدن به این مسجد زیبا، رنگین کمانی از نقش و رنگ، در نگاه بیننده جلوه می کند. لازم به ذکر است که مسجد نصیر الملک به علت طیف رنگی کاشی کاری و ریزه کاری ها با عنوان مسجد صورتی نیز شناخته می شود.

قلعه بابک

این قلعه که در استان آذربایجان شرقی واقع شده است، در ارتفاع 2300 الی 2600 متری از سطح دریا قرار دارد. گوشه و کنار این قلعه مرتفع را دره های عمیقی در بر گرفته است. برای وارد شدن به این قلعه به کمی آمادگی جسمانی و روحیه ورزشکاری نیاز می باشد.

دره ستارگان

دره ستارگان یکی از مقاصد گردشگری و جذاب جزیره قشم محسوب می شود. در این دره انبوهی از صخره ها وجود داشته که بر اثر فرسایش به شکل های عجیب و غریبی تغییر پیدا کرده اند. مناظر شگفت انگیز و دیدنی این منطقه در نوع خود تجربه ای بی بدیل و وصف ناشدنی به حساب می آید.

پرسپولیس

پرسپولیس به عنوان یکی از جاذبه ها دیدنی و حیرت انگیز ایران، پایتخت نخستین مهد تمدن و امپراتوری پارسی تلقی می گردد. با دیدن این مکان بی نظیر و جذاب، با ریز و جزئیات سرزمین پادشاهان قدیمی این مرز و بوم بیش از پیش آشنا خواهید شد.  



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده