بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» شگفت انگیزترین پدیده های طبیعی جهان

شگفت انگیزترین پدیده های طبیعی جهان

در گوشه و کنار این دنیای پهناور مکان ها و پدیده های طبیعی، زیبا و شگفت انگیزی وجود دارد. جذابیت و زیبایی این پدیده ها سیل عظیمی از گردشگران را به سمت و سوی آن سوق داده است. زیبایی و شگفت انگیز بودن این پدیده های نادر، ما را بر آن داشت تا در این بخش نگاهی دقیق تر به این شگفتی های طبیعی موجود بر روی کره زمین داشته باشیم. برای آشنایی بیشتر این مقاله را تا پایان دنبال کنید.

کاسکاتا دل مولینو

یکی از پدیده های بسیار زیبا و شگفت انگیز به منطقه کاسکاتا دل مولینو در کشور ایتالیا اختصاص دارد. به طور معمول و در اثر فعالیت کوه های آتشفشان، آب های موجود بر روی سطح زمین و پایین تر از آن گرم شده که در نتیجه چشمه های آرام بخش و گرمی را ایجاد می کند. در اقصی نقاط دنیا چشمه های آب گرم بسیار زیادی موجود می باشد. با این حال منطقه زیبا و شگفت انگیز مولینو واقع در کشور ایتالیا به دلیل برخورداری از آبشارهای گوگرد طبیعی، مکان مناسبی را برای گردشگران فراهم آورده است. همچنین این چشمه های آب گرم از خاصیت درمانی بالایی نیز برخوردار می باشند.

آبشار خون ویکتوریا

 از دیگر پدیده های نادر و طبیعی موجود بر روی کره زمین می توان به آبشار خون ویکتوریا اشاره نمود. به طور کلی، در گوشه و کنار این دنیا آبشارهای زیبا و متفاوتی به چشم می خورد. آبشار خون ویکتوریا به عنوان یکی از پدیده های عجیب و زیبا در قطب جنوب واقع شده است. رنگ عجیب و قرمز این آبشار از مهم ترین ویژگی های منحصر به فرد آن محسوب می‌شود. علت اصلی قرمز بودن رنگ این آبشار برخورد و واکنش آهن موجود در آب با هوا می باشد. در نتیجه این امر آب اکسید شده و به رنگ قرمز تغییر پیدا می کند.

جزیره وادهو

 جزیره زیبای وادهو در کشور مالدیو واقع شده است. ساحل جزیره وادهو به علت وجود موجوداتی با نام فیتو پلانکتون، از شب های نورانی برخوردار می باشد. علت تولید نور فیتو پلانکتون ها به علت مکانیسم دفاعی آنها می باشد. همین امر ساحل این جزیره را به یکی از مکان های برجسته تفریحی و توریستی در دنیا تبدیل کرده است. هر ساله گردشگران زیادی برای دیدن این پدیده نادر به جزیره وادهو سفر می کنند. 

آتشفشان گِل

یکی از پدیده های بسیار زیبا و در عین حال نادر در جمهوری آذربایجان، آتشفشان گل است. کوه های آتشفشانی در این منطقه به جای مواد مذاب از آنها گل فوران می کند. محل قرارگیری این آتشفشان ها در کرانه غربی دریای خزر و پارک ملی قبوستان می باشد. علت فوران گل از این کوه های آتشفشانی، ایجاد انفجار به علت وجود گازهای داخل زمین است. گفته می شود که گل های این منطقه به علت برخورداری از خاصیت درمانی برای مفاصل و پوست موثر و تاثیرگذار می باشد.

منطقه سالار د یونی

بزرگترین زمین نمک دنیا در منطقه سالار د یونی و در کشور بولیوی واقع شده است .اگرچه این مکان بیشتر شبیه کویر به نظر می آید، اما در حقیقت یک رودخانه از نمک می باشد. در سال های بسیار دور در این منطقه یک رودخانه نمک وجود داشته که با خشک شدن آن، لایه ای از نمک بر روی سطح رودخانه باقی مانده است. زیبایی و جذابیت این منطقه به ویژه در هنگام بارش باران فضایی زیبا و بی نظیری را ایجاد می سازد.

گودال آبی بزرگ

گودال آبی بزرگ به عنوان یکی از بهترین مکان ها برای غواصی در حوالی ساحل بلیز واقع شده است. گفتنی است که این مکان از حدود ۱۵۳ هزار سال قبل موجودیت داشته است. 124 متر عمق این گودال آبی بوده که به علت عمق زیاد آن رنگ آب در این قسمت متمایل به آبی تیره می باشد. ناگفته نماند که این گودال آبی در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است.

امواج بیولومینسنت

از دیگر پدیده‌ های نادر بر روی سطح زمین میتوان امواج بیولومینسنت را عنوان کرد. در واقع این امواج نوری بوده که از موجودات دریای با نام دینو فلاژلات تولید می گردد.

آتش آبی

آتش آبی از دیگر پدیده های جذاب و شگفت انگیز وقوع یافته بر روی این کره خاکی می باشد. این پدیده در اثر آتش گرفتن گازهای سولفور موجود در شکاف های کوه های آتشفشان ایجاد می گردد.

ابرهای عدسی شکل

پدیده نادر و زیبای ابرهای عدسی به عنوان یکی از پدیده های طبیعی دنیا در هنگامی اتفاق می افتد که دمای هوا سرد بوده و هوای مرطوب در بالای کوه ها در جریان باشد.

شفق قطبی

شفق قطبی از دیگر پدیده های طبیعی ایجاد شده در دنیا می باشد که نظر و توجه بسیاری از گردشگران و جهانگردان را به خود معطوف ساخته است. این پدیده در اثر تصادم و برخورد ذرات باردار در هنگام مواجهه لایه مگنتوسفر با باد خورشیدی بروز پیدا می کند. در هنگام بروز این پدیده شگفت انگیز منظره طبیعی از رقص نورهای مختلف ایجاد می شود.

حباب های یخ زده متان

هنگامی که حباب های گاز متان در زیر سطح رودخانه و در اثر تجزیه گیاهان منشعب می گردد، این پدیده نادر رخ می دهد. حباب های یخ زده متان در فصل گرم سال بر روی سطح آب آمده و می ترکند.

ابرهای ماماتوس

ابرهای ماماتوس به عنوان نوعی از ابرهای حباب شکل، در زیر پایه های ابرهای بارانی به وجود می آیند. هوای سرد اشباع شده یکی از دلایل اصلی وجود این ابرها می باشد. از آنجایی که این نوع از ابرها سنگین تر از هوای محیط بوده در قالب کیسه های هوایی به سمت پایین حرکت می کنند.

رعد و برق آتشفشانی

این پدیده غالبا در هنگام فوران قطعات یخی، سنگ و خاکستر از دهانه آتشفشان رخ می دهد. تغییرات استاتیک ایجاد شده در این قسمت، سبب ایجاد رعد و برق می شود.

رنگین کمان قرمز

پدیده جالب و شگفت انگیز رنگین کمان قرمز ناشی از شکست نور در قطرات آب می باشد. لازم به ذکر است که برای ایجاد این پدیده خورشید باید در فاصله بسیار نزدیکی از خط افق قرار گیرد.

ستون های نوری

یکی از پدیده های زیبا و جذاب اتمسفری به پدیده طبیعی ستون های نوری اختصاص پیدا می کند. ستون های نوری در اثر انعکاس نورهای مصنوعی یا طبیعی کریستال های یخ ایجاد می گردد.




بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده