بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» عجیب ترین اتفاقات رخ داده در جهان

 عجیب ترین اتفاقات رخ داده در جهان

در جهان همواره اتفاقاتی بعضا عجیب و غریب رخ می دهد که موجبات شگفتی همه انسان ها را بر می انگیزد. از سوی دیگر، کشفیات و تحقیقاتی که دانشمندان در جهت شناخت بهتر این کره خاکی انجام داده اند، آنها را با پدیده ها و رخدادهایی روبرو ساخته که به نوبه خود غیر قابل درک و بسیار کمیاب و نادر می باشند. اتفاقاتی که در برخی مواقع با علم و تحقیقات دانشمندان همخوانی و تناسب ندارد. در ادامه به بررسی برخی از این اتفاقات عجیب و در عین حال نادر در اقصی نقاط دنیا می پردازیم.

رویداد تونگوسکا

قسمت دورافتاده ای از سیبری در اثر برخورد جسمی در سال 1908 منفجر شد. دانشمندان معتقدند که این جسم یک شهاب سنگ بوده که باعث این اتفاق شده است. گفته می شود که این انفجار 185 برابر قوی تر از انفجار بمب اتم در شهر هیروشیما ژاپن بوده است. در اثر این انفجار مهیب افزون بر 80 میلیون درخت از بین رفتند. دانشمندان در تحقیقات خود به گودال یا چاله ای که ناشی از این انفجار در سطح زمین ایجاد شده باشد، دست پیدا نکردند. بر همین اساس، آنها معتقدند که شهاب سنگ ابتدا در فضا منفجر شده و به صورت مستقیم با زمین برخورد نداشته است. همچنین دانشمندان تخمین می زنند که اتفاقاتی از این دست در سطح دنیا هر یک یا دو قرن به وقوع می پیوندد.

گودال گواتمالا

گودال گواتمالا به عنوان یکی از حوادث عجیب وقوع یافته در این کره خاکی، در وسط خیابانی در کشور گواتمالا و در سال 2010 اتفاق افتاد. علت اصلی این واقعه، شالوده ضعیف شهر و نشتی لوله های آب بوده که منجر به ایجاد گودال بزرگی در یکی از خیابان ها شده است. رطوبت و جذب آب در این خیابان پس از گذشت مدت زمانی سبب بروز گودال و فرو بردن یک ساختمان به اعماق آن شد.

مه دونورا

فیلم‌ها، سریال‌ها و برنامه‌های ویژه تلویزیون در نوروز ۱۴۰۳ + زمان پخش مطلب مرتبط فیلم‌ها، سریال‌ها و برنامه‌های ویژه تلویزیون در نوروز ۱۴۰۳ + زمان پخش

به طور کلی، یکی از وقایع طبیعی موجود بر روی زمین انفجار هوا بوده که در شرایط خاصی بروز پیدا می کند. از سوی دیگر، اطراف بسیاری از روستاها را تپه ها و کوه های بزرگی فرا گرفته است. از طرف دیگر، معمولا دمای هوای نزدیک به زمین گرم است. در برخی مواقع و به علت شرایط خاصی، دمای سرد در پایین قرار گرفته و دمای گرم به وسیله هوای سرد حبس می گردد. این پدیده نادر که غالبا برای ساعت ها یا حتی چند روز به طول می انجامد، با بخار و مه همراه می شود. در سال 1948 این پدیده نادر در شهر کوچک دونورا واقع در ایالت پنسیلوانیا اتفاق افتاد. هنگامی که این رخداد در شهر صنعتی دونورا به وقوع پیوست در حدود 5 روز ادامه پیدا کرد. صنعتی بودن این منطقه و به تبع آن، آلودگی ایجاد شده سبب بروز بیماری های تنفسی در میان ساکنان این منطقه شد. در اثر این واقعه حدود شش هزار نفر به بیماری های تنفسی مبتلا شده و در حدود 22 نفر در طی این پنج روز جان خود را از دست دادند.

درخشش آب در تاسمانی

یکی از پدیده های نادر و در عین حال زیبا و رمانتیک، درخشش آب در سواحل تاسمانی می‌باشد. علت بروز این پدیده ایجاد درخشش در آب، وجود میلیون‌ ها جلبکی بوده که با حرکت امواج سبب ایجاد درخشش می ‌شوند. بنا به گفته دانشمندان این نوع از جلبک ها به علت برخورداری از یک مکانیزم دفاعی از این حالت برای دفع خطر و ترساندن شکارچی ها استفاده به عمل می آورند.

هجوم موش ها در شمال هندوستان

در قسمت شمال شرقی هندوستان همواره اتفاقات عجیب و بعضا نادر و کمیاب رخ می دهد. یکی از این اتفاقات که در ایالت میزورام بروز پیدا کرد، هجوم میلیون‌ ها موش در هر ۴۸ سال یک بار بود. این موش ها به خیابان ها هجوم برده و هر آنچه را که در سر راه خود بود، می بلعیدند. دانشمندان همواره از این رویداد به عنوان افسانه یاد می کردند تا این که این اتفاق و رویداد عجیب در سال ۲۰۰۸ بار دیگر تکرار شد. وجود جنگل بامبو به مساحتی در حدود ده هزار مایل مربع در نزدیکی منطقه میزورام علت مهم این حادثه می باشد. شایان ذکر است که در این منطقه و هر ۴۸ سال یک بار گل ها و شکوفه های این جنگل میوه داده که به تدریج این میوه ها از درختان بر روی زمین ریخته و منبع غذایی بسیار خوبی برای موش ها به حساب می آید. به همین جهت این منطقه هر ۴۸ سال یک بار مورد هجوم میلیون ها موش گرسنه قرار می گیرد. این موش ها برای پیدا کردن منابع غذایی به سطح شهر روانه شده و علاوه بر ایجاد قحطی و از بین بردن منابع غذایی، سبب بروز بیماری های مختلفی در این منطقه می‌شوند.

ناپدید شدن رودخانه ای در کشور کانادا

در سال ۲۰۱۷ و در اثر تحقیقات یک تیم زمین شناسی اتفاق عجیبی کشف گردید. در این منطقه محققان ظرف چند روز شاهد رودخانه‌ اسلیمز بودند. از آنجایی که آب این رودخانه از طریق یخچال های طبیعی تامین می گردید، به علت افزایش دمای آب و هوا یخچال ها ذوب شده و مسیر رودخانه کاملا تغییر کرده بود. به همین جهت رودخانه اسلیمز برای مدتی در حدود چهار روز کاملا ناپدید شد.

اپیدمی خنده در کشور تانزانیا

از دیگر رخدادهای عجیب و نادر اتفاق افتاده بر روی این سیاره خاکی میتوان به بروز اپیدمی خنده در کشور تانزانیا اشاره کرد. قضیه از این قرار بود که در سال ۱۹۶۲ یک دختر مدرسه ای ناگهان به اپیدمی خنده دچار شد. این حالت برای مدت زمانی در حدود یک سال ادامه پیدا کرد. خنده های این دختر مدرسه ای به صورت کاملا غیر اداری و ناخودآگاه صورت می گرفت. به مرور زمان این وضعیت در میان سایر مردم این کشور نیز شایع گردید. بر اساس آمار و ارقام موجود رقمی در حدود ۱۰۰۰ نفر مبتلا به این اپیدمی شده که در نتیجه آن بیش از ۱۴ مدرسه در این کشور تعطیل گردید. اگرچه علت اصلی این واقعه همچنان ناشناخته باقی مانده است، اما بنابر گفته یکی از دانشمندان دانشگاه تگزاس، علت اصلی بروز اپیدمی خنده وجود یک اختلال عصبی روانی بوده که در شرایط پر استرس ظهور پیدا می کند.

هجوم عنکبوت های سمی درکشور هند

در هنگام برگزاری یک فستیوال سالانه در روستایی در شمال شرقی هندوستان با نام سادیا و در سال ۲۰۱۲ تعداد زیادی از عنکبوت سمی به این روستا هجوم آوردند که سبب وحشت و ترس مردم آنجا شدند. این عنکبوت ها که مشخص نبود از کجا وارد این روستا شده اند، مرگ دو نفر را با خود به همراه داشتند. لازم به ذکر است که در اطراف این منطقه پیش از این حتی یک عدد از این نوع عنکبوت های سمی هم دیده نشده بود.



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده