بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش و نحوه تهیه کوکوی عدس

آموزش و نحوه تهیه کوکوی عدس

برای این بخش آموزش و طرز تهیه کوکوی عدس یا پیاجو را برای علاقمندان و دوستداران هنر آشپزی در نظر گرفته ایم. پیاجو یا کوکوی عدس، از میان وعده های غذایی بسیار رایج و پرطرفدار در کشور بنگلادش محسوب می شود. علاوه بر این، پیاجو در کشور هندوستان هم طرفداران مختص به خود را دارد، با این تفاوت که طرز و نحوه تهیه آن در مقایسه با مردم بنگلادش بسیار متفاوت است. به طور معمول، هندی ها این غذا را با چای شیر صرف می کنند. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که کوکوی عدس از ترکیب مواد غذایی بسیار ساده و در عین حال در دسترس تهیه می گردد. همچنین در هنگام آماده شدن داخل این غذا نرم و لایه بیرونی آن ترد و خوشمزه است.

لازم به ذکر است که مواد اصلی و مهم این غذا پیاز و عدس بوده که با افزودن ادویه جات مختلف و فلفل تند طعم و مزه آن بهتر و خوشمزه تر می شود.

مواد لازم:

مواد لازم و مورد نیاز برای تهیه کوکوی عدس، روغن به میزان 1 الی 2 قاشق غذاخوری، آرد نخوچی به مقدار 1 قاشق چای خوری، پودر فلفل قرمز 1 قاشق غذاخوری، زردچوبه یک دوم قاشق چای خوری، نمک 1 قاشق چای خوری، فلفل سبز 5 الی 6 عدد، پیاز 2 عدد متوسط و عدس قرمز به میزان یک پیمانه می باشد.

طرز تهیه:

در ابتدا می بایست عدس را به خوبی شسته و برای مدت زمانی در حدود سه ساعت در آب بخیسانیم. چنانچه خیساندن عدس ها به هر دلیلی فراموش شد، میتوان عدس ها را به مدت نیم ساعت در آب داغ خیساند. در مرحله بعدی عدس ها را به طور کامل آبکشی کرده و سپس در داخل مخلوط کن قرار داده و آنها را مخلوط کرده تا به شکل خمیر درآید. برای مخلوط کردن عدس ها نیاز به استفاده از آب نمی باشد. ممکن است ظاهر مخلوط برای بسیاری خشک به نظر آید، اما در این زمینه باید خاطر نشان کرد که برای طبخ کوکوها به بهترین نحو، همین شیوه بسیار مؤثر و تاثیرگذار است.

هنگامی که خمیر کوکو آماده شد، آنها را در ظرف جداگانه ای ریخته و سپس آرد نخوچی، پودر فلفل قرمز، زردچوبه و نمک را به خمیر اضافه نموده و ترکیب به دست آمده را هم می زنیم. برای هم زدن بهتر مخلوط مناسب است از دست استفاده کنید. در مرحله بعد فلفل سبز و پیاز را خرد کرده و به ترکیب اضافه نموده و مجدد آن را به خوبی هم می زنیم. پس از انجام این مرحله، می بایست یک قاشق غذاخوری روغن را به ترکیب افزوده و مخلوط را هم زد.

پس از آماده شدن خمیر و در مرحله بعدی تابه را بر روی گاز گذاشته و روغن داخل آن ریخته تا داغ شود. در ادامه شعله را کم کرده و خمیر آماده شده را با دست در روغن ریخته تا به تدریج سرخ شوند. برای سرخ شدن دو طرف و داخل کوکوها، آنها را در روغن پشت و رو کنید. فرآیند سرخ کردن را تا زمانی که کوکوها متمایل به رنگ قهوه ای طلایی شوند، ادامه می دهیم. سپس در یک بشقاب که از قبل آن را با دستمال پوشانده ایم، کوکوها را قرار می دهیم.

گفتنی است که با انواع مختلف سس ها میتوان کوکوی عدس را امتحان کرده و میل نمود. پیشنهاد می شود برای یک بار هم که شده این غذا را با سس تند امتحان کنید. در صورتی که سس قرمز در دسترس نبود، میتوان کمی فلفل به سس قرمز اضافه نمود.

کوکوی عدس به عنوان نوعی از انواع کوکو در مدت زمانی در حدود 20 دقیقه برای تهیه و فراهم کردن مواد اولیه و مورد نیاز احتیاج دارد. زمان پخت تقریبی این غذا نیز در حدود 20 دقیقه است. علاوه بر این، برای سرو کردن در وعده های پیش غذا و میان وعده، کوکوی عدس گزینه مناسبی به شمار می رود. همچنین از آنجایی که رفته رفته به ماه مبارک رمضان نزدیک می شویم، این غذا را میتوان به عنوان افطار نیز مورد استفاده قرار داد.  


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده