بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» فهرستی از جذاب ترین فیلم های علمی و تخیلی

فهرستی از جذاب ترین فیلم های علمی و تخیلی

در ادامه بررسی برترین فیلم های سینمای جهان، تصمیم گرفتیم برترین و جذاب ترین فیلم های علمی و تخیلی را نیز مد نظر قرار دهیم. فیلم های علمی و تخیلی همواره نگاه بسیاری از علاقمندان به ویژه نوجوانان و جوانان را به خود معطوف ساخته است. در حال حاضر فیلم های زیادی در این ژانر تولید و در معرض دید مخاطبان به نمایش در می آید. بر همین اساس، در ادامه فهرستی از فیلم های جذاب و دیدنی در این زمینه را عنوان می کنیم.

A Space Odyssey: 2001

ادیسه فضایی: 2001 محصول سال 1968 و به کارگردانی استنلی کوبریک ساخته شده است. در این فیلم تخیل و خلاقیت به معنای واقعی کلمه در نگاه بیننده تداعی می شود. فیلم ادیسه فضایی پروسه تکامل انسان را به بهترین نحو روایت می کند. جلوه های ویژه استفاده شده، از نقاط عطف فیلم محسوب می شود. همچنین کارگردانی بی چون و چرای استنلی کوبریک در این فیلم را نیز نمیتوان نادیده گرفت.

Planet of the Apes

سیاره میمون ها، محصول سال 1968 از دیگر فیلم های جذاب عملی تخیلی بوده که ماجرای چهار فضانورد را روایت می کند که در سال 1972 سیاره زمین را ترک کرده و به سیاره ناشناخته ای وارد می شوند. آنها در این سیاره در می یابند که زندگی عادی و معمولی مانند زندگی انسان ها در جریان است. در این سیاره ناشناخته میمون های جنگجویی روزگار می گذرانند که اعتقاد دارند از هر نظر از انسان ها بهتر و بالاتر هستند. شخصیت پردازی دقیق و قوی میمون ها، در کنار پرداختن به جزئیات، از نقاط قوت فیلم سیاره میمون ها محسوب می شود.

E.T. the Extra Terrestrial

کپشن های خاص در مورد حسادت برای پست اینستاگرام مطلب مرتبط کپشن های خاص در مورد حسادت برای پست اینستاگرام

علاقمندان و مخاطبان فیلم های علمی و تخیلی، به خوبی با فیلم ای تی، موجود فرا زمینی آشنا هستند. این فیلم ساخته کارگردان مشهور سینما، استیون اسپیلبرگ در سال 1982 است. بسیاری معتقدند که این فیلم در زمره بهترین و برترین آثار اسپیلبرگ به شمار می آید. ماجرای فیلم در مورد یک موجود بیگانه به نام ای تی می باشد. بازی فوق العاده درو بریمو و هنری توماس، به عنوان دو کودکی که با ای تی تعامل دارند، در یاد و خاطره علاقمندان به این فیلم باقی مانده است.

Alien

از دیگر فیلم های علمی و تخیلی جذاب و دیدنی میتوان به فیلم بیگانه محصول سال 1979 و به کارگردانی ریدلی اسکات اشاره کرد. داستان فیلم برگشت تعدادی فضانورد به خانه را روایت می کند. در این میان، حضور موجودی بیگانه و ترسناک سدی بر سر راه فضانوردان می باشد. فضانوردان برای زنده ماندن باید به مقابله با این موجود عجیب و خشن بپردازند.

Star Wars

فیلم جنگ ستارگان محصول سال 1977 و ساخته جورج لوکاس می باشد. ماجرای این فیلم که در فضا اتفاق می افتد، به نوبه خود بسیار مهیج و جذاب در نگاه بیننده تلقی می شود. تلاش های لوکاس در مقام کارگردان، فیلم جنگ ستارگان را به یکی از موفق ترین فیلم های علمی تخیلی تاریخ سینما مبدل ساخته است.

Solaris

سولاریس به عنوان یکی دیگر از فیلم های جذاب علمی و تخیلی، ساخته تارکوفسکی می باشد. این فیلم ماجرای دانشمندان یک ایستگاه فضایی که در حال چرخش به دور سیاره سولاریس است را روایت می کند. هنگامی که دانشمندان به این سیاره نزدیک می شوند، مشکلات و حوادث مختلفی برای آنها به وجود می آید. برای بررسی این مشکلات یک روانشناس به ایستگاه فضایی وارد می شود. این روانشناس در می یابد که بسیاری از مشکلات به وجود آمده ناشی از تاثیر سیاره سولاریس بر روی ایستگاه فضایی می باشد. شایان ذکر است که نسخه بازسازی شده این فیلم را استیون اسپیلبرگ در سال 2002 ساخته است. با این حال نسخه اصلی فیلم سولاریس ساخته شده توسط تارکوفسکی بسیار خاص و منحصر به فرد می باشد.

Close Encounters of the Third Kind

بدون تردید، فیلم برخورد نزدیک از نوع سوم محصول سال 1977 از داستانی بسیار قوی و تاثیرگذار برخوردار است. محتوای اصلی این فیلم حول محور اجسام فضایی ناشناخته می چرخد. در بخش هایی از فیلم به تصویر کشیدن نورهای عجیب در آسمان شب، زیبایی و جذابیت را به خوبی در این فیلم متجلی ساخته است. لازم به ذکر است که کارگردان فیلم برخورد نزدیک از نوع سوم، اسپیلبرگ می باشد.

Robocop

پلیس آهنی محصول سال 1987 از آن دسته فیلم هایی محسوب می شود که در کشور ما از طرفداران و علاقمندان زیادی برخوردار است. کارگردان فیلم پاول فرهوفن به خوبی توانسته دو موضوع طبیعت انسانی و تکنولوژی را به هم پیوند دهد. بازی بسیاری زیبا و جذاب پیتر ولر در فیلم پلیس آهنی زیبایی و جذابیت این فیلم را دو چندان ساخته است.

The matrix

فیلم ماتریکس ساخته شده در سال 1999 در زمان خود به عنوان یکی از فیلم های مطرح و پر بیننده مبدل گردید. جلوه های ویژه به کار رفته در این فیلم مخصوصا جلوه های مربوط به عبور گلوله از نقاط عطف آن محسوب می شود. واچوفسکی به عنوان کارگردان فیلم ماتریکس به خوبی توانسته انتقال انسان از طریق تکنولوژی به مکان های جدید را روایت کند.

Star Trek 2: The Wrath of khan

فیلم جذاب و زیبای پیشتازان فضا: خشم خان، از دیگر فیلم های برتر در ژانر علمی و تخیلی محسوب می شود. به یقین میتوان ابراز نمود که این فیلم از لحاظ ساخت بسیار خوب و قوی عمل کرده است. ماجرای اصلی فیلم بر روی فضا معطوف شده است. بازی فوق العاده زیبای لئوتارد نیموی، در کنار موسیقی تاثیرگذار جیمز هورنو، جذابیت های این فیلم را بیش از پیش نمایان می سازد.

Mad max: Fury Road

فیلم مد مکس: جاده خشم با برخورداری از سکانس های فوق العاده و جذاب، بیننده را به تماشای آن ترغیب می کند. ماجرای فیلم ساکنان زمین های بایر که پس از جنگ های صورت گرفته بر سر نفت، جان سالم به در برده اند را به تصویر می کشد. بدون تردید، سکانس های فوق العاده هیجانی این فیلم، چشم هر بیننده و مخاطبی را به آن معطوف می سازد. ناگفته نماند که فیلم مد مکس در سال 2015 و توسط جورج میلر ساخته و پرداخته شده است.

The Terminator

بدون اغراق، فیلم جذاب نابودگر ساخته جیمز کامرون، همواره یکی از گزینه های محبوب مخاطبان فیلم های علمی و تخیلی به شمار می رود. ماشین ها و ربات هایی که با سفر در زمان در کنار انسان ها حضور پیدا کرده اند، ماجرایی جذاب و فوق العاده را پدید آورده است. بازی زیبای آرنولد شوایتزنگر در قالب یک ماشین تکامل یافته، در کنار بازی ستان وینستون به عنوان مرد جیوه ای، لحظات مهیج و هیجان انگیزی را در این فیلم ایجاد می کند. از سوی دیگر، برخورداری از جلوه های ویژه بی نظیر، از دیگر نقاط قوت فیلم نابودگر به حساب می آید. گفتنی است که این فیلم را جیمز کامرون در سال 1984 ساخته است.

Jurassic Park

پارک ژوراسیک از دیگر فیلم های پرطرفدار در ژانر علمی تخیلی بوده که در سال 1993 ساخته و پرداخته شده است. زنده شدن دایناسورها و تقابل با انسان ها همواره بن مایه اصلی بسیاری از فیلم های سینمای جهان بوده است. در فیلم پارک ژوراسیک حیات دوباره دایناسورها به خوبی در قاب تصویر به نمایش درآمده است. علاوه بر این، بازی بسیار درخشان جف گلدبام در نقش دکتر ایان ملکولم از دیگر نقاط مثبت این فیلم محسوب می شود.

Ex Machina

اکس مشینا به عنوان یکی دیگر از فیلم های علمی و تخیلی جذاب، محصول سال 2015 می باشد. الکس کارلند در مقام کارگردان و فیلمنامه نویس، به خوبی توانسته لحظات هیجان انگیز و مهیجی را در فیلم اکس مشینا به مخاطبان عرضه کند. ماجرای فیلم از جایی شروع می شود که کارمند یکی از شرکت های بسیار بزرگ تکنولوژی، برنده یک هفته اقامت در جزیره ای که متعلق به مدیر عامل شرکت است، می شود. در ادامه در می یابیم که این کارمند برای ارزیابی هوش مصنوعی یک ربات انسان نما برگزیده شده است.

Arrival

از دیگر فیلم های قابل توجه در ژانر علمی و تخیلی میتوان فیلم ورود محصول سال 2016 را عنوان نمود. این فیلم را دنی ویلنوو کارگردانی کرده است. در فیلم ورود تکامل انسان در سطحی بالاتر به تصویر کشیده شده است. امی آدامز در مقام یکی از شخصیت های اصلی فیلم، به خوبی به ایفای نقش پرداخته است.

Eternal Sunshine of the Spotless Mind

درخشش ابدی یک ذهن پاک، با بازی زیبای جیم کری در نقش جول و کیت وینسلت در نقش کلمنتاین، از دیگر فیلم های جذاب در این بخش محسوب می شود. ماجرای فیلم در مورد یک دختر و پسر جوان بوده که درصدد پاک کردن خاطرات به جای مانده از یکدیگر می باشند. میشل گندری در مقام کارگردان، به خوبی توانسته ذهن و قلب مخاطبان را درگیر فیلم درخشش ابدی یک ذهن پاک نماید. ناگفته نماند که این فیلم محصول سال 2004 است.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده