خرید از سراسر دنیا


» آموزش تهیه کوکی قلبی خوشمزه

آموزش تهیه کوکی قلبی خوشمزه

کوکی خوشمزه و عالی، یکی از خوراکی های محبوب به ویژه برای پذیرایی از میهمانان به شمار می آید. اگرچه این روزها به علت شیوع ویروس کرونا، رفت و آمدها بسیار کمتر شده است، اما پس از ریشه کن شدن این بیماری، میتوان با تهیه کوکی های خوشمزه بار دیگر لذت دور هم جمع شدن را به بهترین نحو متبلور ساخت. بر همین اساس، در ادامه دستور و طرز تهیه یک کوکی خوشمزه قلبی و در عین حال متفاوت را بیان می کنیم.

مواد لازم و مورد نیاز

برای تهیه کوکی قلبی به 240 میلی لیتر یا معادل یک پیمانه کره، 180 میلی لیتر یا سه چهارم پیمانه شکر، یک عدد تخم مرغ بزرگ، یک قاشق چای خوری عصاره وانیل، یک سوم قاشق چای خوری نمک، دو و نیم پیمانه آرد و 15 عدد شکلات سفت نیاز داریم.

برای تهیه خمیر کوکی در ابتدا شکر و کره را در ظرفی ریخته و با استفاده از مخلوط کن برقی و با سرعت بالا هم می زنیم. هم زدن را تا جایی که ترکیب کاملا پف و خامه ای شکل شود، ادامه می دهیم. پس از اتمام پروسه هم زدن، به مخلوط شکل گرفته عصاره وانیل و تخم مرغ را اضافه کرده و برای به خورد هم رفتن مواد، شروع به هم زدن ترکیب می کنیم.

در مرحله بعد و در یک ظرف جداگانه، در ابتدا نمک و آرد را با هم مخلوط کرده و سپس الک می کنیم. سپس مواد خشک را به خمیر خود اضافه کرده و با استفاده از یک قاشق چوبی شروع به هم زدن مواد کرده تا خمیری یکدست و یکنواخت شکل بگیرد. در ادامه خمیر را به دست آمده را به دو قسمت تقسیم کرده و به شکل توپ درآورده و داخل یک پلاستیک قرار می دهیم. در این مرحله خمیر را به مدت یک شب تا صبح یا مدت زمانی در حدود 5 ساعت درون یخچال نگهداری می کنیم.

نحوه پختن کوکی

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

برای پختن کوکی های خوشمزه و متفاوت لازم است که نسبت به گرم کردن فر بر روی 191 درجه سانتیگراد یا 375 درجه فارنهایت اقدام کنیم. همچنین در این مرحله با استفاده از کاغذ روغنی، سینی داخل فر را می پوشانیم. پس از انجام این مراحل، به سراغ شکلات ها رفته و آنها را خرد می کنیم. برای خرد شدن بهتر شکلات ها میتوان آنها را در یک پلاستیک قرار داده و سپس با وارد کردن ضربه به خرد کردن شکلات اقدام کرد. همچنین میتوان با استفاده از یک گوشت کوب به این کار مبادرت ورزید. پس از خرد شدن، شکلات ها را کنار می گذاریم.

در ادامه، خمیر را از یخچال بیرون آورده و روی سطح مورد نظر خود قرار می دهیم. توجه داشته باشید که قبل از قرار دادن خمیر باید بر روی سطح مورد نظر کمی آرد بپاشیم. پس از قرار دادن خمیر بر روی سطح، با استفاده از وردنه خمیر را صاف می کنیم. لازم به ذکر است که حداقل 6 میلیمتر باید ضخامت خمیر باشد. پس از صاف کردن و رسیدن به ضخامت مورد نظر، خمیر را با استفاده از قالب قلبی، به شکل قلب درآورده و آن را بر روی کاغذهای روغنی قرار داده شده در سینی فر می گذاریم.

خمیرهایی که به شکل قلب درآورده ایم را میتوان با یک قالب قلبی کوچکتر از وسط خمیر جدا کرده و به شکل قلب درآورد. سپس داخل خمیرهایی که با قالب کوچکتر خالی نموده ایم با استفاده از شکلات های خرد شده پر می کنیم. پس از انجام دادن این مرحله، سینی را داخل فر گذاشته و تا زمانی که شکلات ها کاملا ذوب شده و رنگ کوکی ها متمایل به قهوه ای شده باشد، آنها را در فر قرار می دهیم. پس از پشت سر گذاشتن این مرحله، کوکی ها را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم سرد شوند. در مرحله بعد کوکی ها را از سینی برداشته و به ظرف مورد نظر خود انتقال می دهیم.

کوکی های قلبی برای پذیرایی از میهمان و به عنوان یک عصرانه خوشمزه و متفاوت، میتواند در برنامه روزانه بسیاری از افراد قرار گیرد.  

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده