بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» مروری بر برترین فیلم های تاریخی

مروری بر برترین فیلم های تاریخی

فیلم های تاریخی از جمله ژانرهای مورد توجه بسیاری از دوستداران و عاشقان هنر هفتم به شمار می آید. مروری بر وقایع و اتفاقات تاریخی مهم و اثرگذار در قالب فیلم های تاریخی، هر بیننده و مخاطبی را به خود مجذوب می سازد. اگرچه در بسیاری مواقع به دلایل مختلف فیلم های ساخته شده کاملا منطبق با واقعیت و حقیقت عرضه نمی شوند، اما برخی از فیلم های تاریخی به خوبی گره از حقایق و اتفاقات به وقوع پیوسته می گشایند. از سوی دیگر، نگاه تیزبین عده ای از کارگردانان، تا حد زیادی توانسته فیلم های تاریخی را به مرزهای واقعیت نزدیک سازد. بر همین اساس، در این مقاله تصمیم گرفتیم که مروری بر بهترین فیلم های تاریخ سینما در ژانر تاریخی داشته باشیم.

Apollo 13

بدون تردید، فیلم آپولو 13 یکی از بهترین فیلم های تاریخی سینمای جهان محسوب می شود. بازسازی سفینه فضایی و وقایع و اتفاقات آپولو 13، به خوبی در این فیلم به تصویر کشیده شده است. پرداختن به جزئیات به خوبی در این فیلم مشهود و ملموس می باشد. کارگردان این فیلم ران هاوارد، به بهترین نحو ماجرای سفینه فضایی آپولو 13 را به عنوان یکی از دستاوردهای مهم تاریخ بشری روایت می کند. لازم به ذکر است که این فیلم با دقت و به بهترین شکل، گوشه ای از تاریخ را در پیش روی بیننده به تصویر می کشد.

Gettysburg

فیلم تاریخی گتیزبرگ، داستان و ماجرای نبرد گتیزبرگ را روایت می کند. این فیلم محصول سال 1993 و به کارگردانی رونالد ماکسول ساخته و پرداخته شده است. بیشتر زمان فیلم به نمایش و به تصویر کشیدن نبرد گتیزبرگ اختصاص پیدا کرده است. کارگردان فیلم گتیزبرگ تمام سعی خود را کرده تا هر دو جبهه درگیر با این نبرد را با تمام ویژگی ها و جزئیات به مخاطب خود نمایش دهد. زمان طولانی فیلم هم به خوبی به این امر کمک کرده است. فیلم گتیزبرگ برای علاقمندان به ژانر تاریخی یکی از بهترین گزینه ها محسوب می شود.

Downfall

بازی مخفی دایرکت اینستاگرام! مطلب مرتبط بازی مخفی دایرکت اینستاگرام!

سقوط از دیگر فیلم های برتر تاریخی بوده که به کارگردانی اولیور هرشبیگل ساخته شده است. ماجرای اصلی این فیلم بررسی و روایت ده روز آخر زندگی هیتلر می باشد. اگرچه جزئیات مشخص و واضحی از روزهای آخر زندگی آدولف هیتلر موجود نیست، اما این فیلم به خوبی توانسته در این زمینه موفق باشد. در فیلم سقوط شخصیت هیتلر در شرایط و وضعیت های مختلفی به تصویر کشیده شده است.

A Night to Remember

شب به یاد ماندنی محصول سال 1958 ماجرای غرق شدن کشتی بزرگ تایتانیک را روایت می کند. اگرچه در سال 1997 جیمز کامرون نسخه جدیدی از کشتی تایتانیک را به تصویر کشید، اما وقایع و اتفاقاتی که در فیلم شب به یاد ماندنی به وقوع پیوسته را نمیتوان نادیده انگاشت. به عبارت دیگر، در این فیلم علاوه بر حضور شخصیت های بیشتر، نگاه واقع بینانه تری به غرق شدن کشتی تایتانیک شده است. تماشای فیلم شب به یاد ماندنی برای علاقمندان به فیلم های تاریخی خالی از لطف نمی باشد.

Come and See

بیا و بنگر، نام یکی دیگر از فیلم های تاریخی جذاب بوده که توسط الم کلیموف ساخته شده است. پس از کش و قوس های فراوان و مشکلات پیش آمده، کلیموف موفق شد این فیلم را ساخته و در معرض نمایش قرار دهد. ماجرای فیلم به بررسی روسیه و جنگ جهانی دوم می پردازد. در این فیلم آثار و نتایج و وقایع جنگ جهانی دوم در کشور روسیه به خوبی منعکس شده است.

The Last Emperor

فیلم زیبای آخرین امپراتور، به عنوان یکی از فیلم های تاریخی برتر تاریخ سینما، کاملا با واقعیت و حقیقت تطابق و همخوانی دارد. این فیلم به ماجرای ظهور و سقوط آخرین امپراتور چین می پردازد. از نظر بسیاری وقایع به تصویر کشیده شده در این فیلم به خوبی به مرز واقیعت نزدیک شده است. از سوی دیگر، کارگردانی بی عیب و نقص برناردو برتولوچی، در جذابیت و به تصویر کشیدن وقایع آن برهه از تاریخ نقش بسزایی ایفا می کند. طراحی لباس فیلم آخرین امپراتوری نیز به نوبه خود بسیار موفقیت آمیز و چشمگیر انجام شده است. در مجموع این فیلم به عنوان یکی از فیلم های برتر تاریخی سینمای جهان محسوب می شود.

Lincoln

لینکن ساخته کارگردان مشهور سینمای هالیوود، استیون اسپیلبرگ است. این فیلم به بررسی ماجرای زندگی آبراهام لینکلن می پردازد. لینکلن از آن دسته افرادی بوده که از هوش و توانایی بالایی برخوردار بوده است. در این فیلم اسپیلبرگ به خوبی ویژگی های معمولی لینکلن را به تصویر کشیده است. استفاده از لوکیشن های جذاب و مدرن از دیگر نقاط عطف این فیلم محسوب می شود.

Stalingrad

فیلم استالینگراد محصول سال 1993 ماجرای نبرد استالینگراد از زاویه دید آلمانی ها را روایت می نماید. از نبرد استالینگراد به عنوان یکی از نبردهای خونبار و بزرگ شکل گرفته در تاریخ بشر نام می برند. کارگردان فیلم جوزف ویلسمیر، صحنه های وحشتناکی از این نبرد تاریخی را به تصویر کشیده است. وقایع و اتفاقاتی که در فیلم استالینگراد روایت می شود کاملا مطابق با حقیقت و واقعیت است.

Das Boot

در فیلم کشتی به عنوان یکی دیگر از فیلم های تاریخی، مبارزات و درگیری های اتفاقات افتاده به خوبی منعکس شده است. ماجرای فیلم اتفاقات یک زیر دریای نیروی دریایی آلمان در جنگ جهانی دوم را روایت می کند. اتفاقات به وقوع یافته برای این زیر دریایی به خوبی در این فیلم ترسیم شده است. کارگردان فیلم کشتی، ولفگانگ پترسن می باشد.

Master and Commander: The Far Side of the World

از دیگر فیلم های تاریخی سینمای جهان میتوان به ناخدا و فرمانده: آخر دنیا، اشاره کرد. اگرچه اتفاقات و حوادث این فیلم کاملا ساختگی می باشد، اما الهام گرفته از اتفاقات و رویدادهای واقعی است. مبارزات بزرگ نیروی دریایی بریتانیا با دشمنان، از روی واقعیت ساخته و پرداخته شده است. طراحی کشتی ها و لباس ها در این فیلم بر مبنای منابع تاریخی انتخاب و طراحی گشته است. همچنین از دقت نظر ویژه کارگردان فیلم پیتر ویر به جزئیات داستان و گریم های شخصیت ها نیز نمیتوان به سادگی عبور کرد.

12 Year a Slave

فیلم جذاب و زیبای 12 سال بردگی، ماجرای دردها و رنج های ناشی از مسئله بردگی در آمریکا را روایت می کند. کارگردان این فیلم استیو مک کوئین، به خوبی توانسته جنبه و زاویه ای دیگر از موضوع بردگی را در معرض دید بیننده قرار دهد. بن مایه اصلی فیلم بر روی وضعیت دردناک و متاثر کننده برده ها در زمان های قدیم آمریکا معطوف شده است. پرداختن به جزئیات ریز داستان، نقطه عطف فیلم 12 سال بردگی می باشد. دیدن این فیلم به عنوان یکی از فیلم های تاریخی سینما، به علاقمندان و مخاطبان این نوع فیلم ها توصیه می گردد.

The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford

فیلم قتل جسی جیمز به دست رابرت فورد، به بررسی زندگی جسی جیمز افسانه ای و تاریخی می پردازد. جیمز یکی از چهره های افسانه ای کشور آمریکا بوده که بعد از مرگش به یکی از قهرمانان این کشور مبدل گردید. کارگردان این فیلم اندرو دامینیک به خوبی توانسته چهره جسی جیمز را در فیلم به نمایش گذارد. لازم به ذکر است که جزئیات شخصیتی جسی جیمز و قاتلش رابرت فورد به خوبی در این فیلم به تصویر کشیده شده است.   


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده