خرید از سراسر دنیا


» نگاهی به قوانین عجیب و غریب وضع شده در جهان

نگاهی به قوانین عجیب و غریب وضع شده در جهان

در اقصی نقاط این کره خاکی، قوانین عجیب و غریبی وضع شده است که اطلاع از این قوانین باعث بهت و حیرت همگان می شود. از سوی دیگر، حتی خواندن این قوانین و مقررات تعجب و حیرت بسیاری از افراد را با خود به همراه خواهد داشت. در این زمینه میتوان به غیر قانونی بودن بنزین در اتوبان های آلمان و اجازه نداشتن عبور مرغ ها از خیابان در کشور گرجستان اشاره نمود. در ادامه به بررسی برخی دیگر از این قوانین عجیب و غریب می پردازیم.

کشور آلمان  

بدون تردید، رانندگی با ماشین های باکیفیت آلمانی برای هر راننده ای تجربه ای لذت بخش و جذاب محسوب می شود. این امر با وجود اتوبان های بزرگ کشور آلمان بیش از پیش اهمیت و ضرورت می یابد. اما در این میان تمام شدن بنزین در اتوبان در این کشور میتواند به معضل و چالش بزرگ و جدی تبدیل گردد. چراکه بر اساس قوانین آلمان تمام شدن بنزین در سطح اتوبان های این کشور یک عمل غیر قانونی تلقی می گردد. بر این اساس، هر راننده و شهروند آلمانی باید قبل از هر چیز برای این موضوع برنامه ریزی کرده باشد.

قوانین عجیب کشور فرانسه

در کشور فرانسه هم قوانین عجیب و غریبی برای شهروندان این کشور وضع شده است. بر این اساس، قرار دادن نام ناپلئون بر روی خوک ها عملی غیر قانونی شناخته می شود. چراکه انتخاب اسامی سران دولتی برای حیوانات نوعی توهین به آنها در این کشور محسوب می گردد. لازم به ذکر است که از سال 2013 این موضوع به عنوان اتهام و جرم مجرمانه تلقی نمی گردد، اما همواره به شهروندان فرانسه توصیه اکید می شود که از انتخاب این اسامی به ویژه برای خوک های جلوگیری به عمل آورند.

قوانین عجیب و غریب کشور یونان

کپشن های خاص در مورد حسادت برای پست اینستاگرام مطلب مرتبط کپشن های خاص در مورد حسادت برای پست اینستاگرام

کشور یونان به سبب وجود آثار و بناهای تاریخی همواره یکی از مقاصد گردشگران به شمار می آید. اما دیدن این جاذبه های باستانی و تاریخی با قوانین مختص به خود همراه است. به عنوان نمونه استفاده از کفش های پاشنه بلند در چنین محیط هایی ممنوع می باشد. چراکه استفاده از این نوع کفش ها و قدم زدن در مکان های باستانی سبب آسیب و صدمه رساندن به این بناها می شود.

قوانین عجیب وضع شده در کشور گرجستان

از دیگر قوانین بسیار عجیب و غریب در سطح دنیا میتوان به قوانین وضع شده در کشور گرجستان اشاره کرد. در این کشور شهروندان باید از عبور مرغ های خود از خیابان خودداری کنند. به عبارت دیگر، همه شهروندان باید مراقب مرغ و جوجه های خود باشند.

کشور کانادا

در شهر پترولیا کشور کانادا هرگونه صدای بلند ممنوع و غیر قانونی می باشد. بر این اساس، صداها و اصواتی بلند نظیر آواز خواندن، سوت زدن و فریاد زدن در این شهر عملی ممنوع و غیر قانونی تلقی می گردد.

کشور ایتالیا

در شهر ونیز ایتالیا غذا دادن به کبوترهای میدان سنت مارک ممنوع و دارای جریمه می باشد. بر این اساس، افرادی که به این کبوترها غذا دهند، برای آنها جریمه ای در حدود 700 دلار در نظر گرفته می شود. هدف از وضع این قانون عجیب و غریب جلوگیری از بروز آسیب و صدمه به بناهای تاریخی و حفاظت از سلامت پرنده ها عنوان شده است.

کشور سوئیس

عدم پوشش مناسب شهروندان و گردشگران در کشور سوئیس و در هنگام کوهپیمایی عملی غیر قانونی تلقی می گردد. این قانون در پی عبور مردی با پوشش نامناسب از کنار یک خانواده و در سال 2009، هنگام گردش در کوه های آلپ، در کشور سوئیس مورد تصویب قرار گرفت.

کشور مکزیک

دوچرخه سواری بدون احتیاط و خطرناک در کشور مکزیک عملی غیر موجه و غیر قانونی محسوب می شود. بر این اساس، دوچرخه سواران تحت هیچ شرایطی نباید پاهای خود را از روی پدال دوچرخه بردارند. چراکه در غیر این صورت کنترل دوچرخه از دست راکب آن خارج می شود. این قانون در کشور مکزیک به منظور تامین امنیت و سلامت دوچرخه سواران و در سال 1892 به تصویب رسید. ناگفته نماند که در این کشور دوچرخه سواری بدون دست عملی خلاف قانون و غیر موجه قلمداد نمی گردد.

کشور دانمارک

شهروندان کشور دانمارک در هنگام انتخاب اسم برای فرزندان خود، نباید از اسامی خارج از دستورالعمل های رسمی این کشور عمل کنند. بر این اساس، انتخاب نام های عجیب برای کودکان در دانمارک عملی غیر موجه تلقی می گردد. در دستورالعمل رسمی این کشور بیشتر از 7000 نام مورد تایید قرار گرفته که شهروندان باید یکی از این نام ها را برای کودک خود انتخاب نمایند. البته هر شهروندی که بخواهد نام دیگری را برای فرزندان خود انتخاب نماید، باید در ابتدای امر تاییدیه دولت را به دست آورد.

کشور سنگاپور

شاید یکی از قوانین عجیب و غریب موجود در دنیا به کشور سنگاپور اختصاص داشته باشد. در این کشور جویدن آدامس عملی غیر قانونی و غیر موجه به حساب می آید. بر این اساس، گردشگران و مسافران میتوانند از قرص های نعناع برای خوشبو کردن دهان خود استفاده نمایند. این قانون با هدف تمیزی و نظافت اماکن عمومی به تصویب رسیده است. ناگفته نماند که این قانون شامل آدامس های مخصوص بهداشت دهان نمی شود.

کشور انگلستان

بر اساس قانونی عجیب در کشور انگلستان در دست گرفتن ماهی سالمون در وضعیت مشکوک عملی ممنوع و غیر قانونی به شمار می رود. این قانون که در سال 1986 به تصویب رسید با عنوان قانون Salmon Act شناخته می شود. اگرچه در متن این قانون منظور از شرایط و وضعیت مشکوک به خوبی روشن نشده است. ممکن است برای بسیاری این قانون بسیار عجیب و غریب به نظر آید، اما باید در این زمینه خاطر نشان نمود که این قانون در این کشور به مرحله اجرا درآمده است.   


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده