خرید از سراسر دنیا


» دو روش ساده برای تهیه ذرت مکزیکی خوشمزه

دو روش ساده برای تهیه ذرت مکزیکی خوشمزه

ذرت مکزیکی از میان وعده های خوشمزه ای محسوب می شود که نه تنها در ایران بلکه در اقصی نقاط دنیا بسیار پرطرفدار و محبوب تلقی می گردد. ذرت مکزیکی در مناطقی از مکزیک و آمریکای جنوبی از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد. از سوی دیگر، در سطح شهر و خیابان های کشور دکه های مختلف ذرت فروشی به چشم می خورد. از آنجایی که با شیوع ویروس کرونا رفت و آمدها با محدودیت های زیادی روبرو شده است، به تبع آن امکان تهیه ذرت مکزیکی در این شرایط برای بسیاری وجود ندارد. بر همین اساس، تصمیم گرفتیم در این بخش دو روش سریع برای تهیه ذرت مکزیکی را در خانه به مخاطبان آموزش دهیم.

روش اول

مواد لازم و مورد نیاز برای تهیه ذرت مکزیکی عبارت است از:

یک قاشق چای خوری نمک، دو فنجان آب، یک فنجان آب مرغ یا سوپ سبزیجات، دو فنجان ذرت جدا شده از بلال، آب لیمو، سس تند، کره آب شده، فلفل قرمز، پنیر پیتزا، سس مایونز و آب لیمو.

طرز تهیه

در ابتدا برگ های ذرت را از چوب آن جدا نموده و درون ماهیتابه ریخته و بر روی گاز قرار می دهیم. در ادامه یک فنجان آب مرغ یا سوپ سبزیجات به آن افزوده و چهار فنجان آب نیز درون ماهیتابه اضافه می کنیم. پس از اضافه کردن نمک اجازه میدهیم تا آب جوش بیاید. پس از جوش آمدن آب شعله را کم کرده و روی درجه متوسط قرار می دهیم. استفاده از برگ بو طعم بسیار خوبی به ذرت های پخته شده می دهد. در ادامه اجازه داده تا دو سوم مایع موجود در ماهیتابه بخار شود.

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

سپس میتوان ذرت ها را امتحان کرده و چنانچه سفت به نظر رسیدند، با افزودن یک فنجان آب نسبت به پختن و نرم شدن ذرت ها اقدام می کنیم. اجازه دهید یک سوم مایع به منظور سرو و ریختن در فنجان ها درون ماهیتابه باقی بماند. در نهایت ذرت ها را همراه با مایع باقی مانده درون فنجان ها ریخته و مواد لازم برای سس را به ذرت ها اضافه می کنیم.

ناگفته نماند که برای جدا کردن ذرت از چوب میتوان آن را با زاویه 45 درجه بر روی تخته آشپزی قرار داده و با کمک یک چاقوی تیز، چاقو را از بالا به پایین ذرت کشیده تا دانه ها از چوب جدا شوند. همچنین لازم است که تیغه چاقو را از بدن و دست های خود دور نگه داشت. با این روش میتوان به خوبی دانه های ذرت را از چوب آن جدا کرد.

روش دوم

چنانچه دوست دارید همانند ذرت های تهیه شده در مغازه ها، ذرت خود را آماده کنید، می بایست از دستور پخت، یک فنجان آب مرغ یا سوپ سبزیجات را حذف نمایید. ترکیبات لازم و مورد نیاز برای این روش عبارت است از:

آب لیمو، دو قاشق غذاخوری پنیر پیتزا رنده شده، یک چهارم قاشق غذاخوری فلفل چیلی، یک هشتم قاشق چای خوری فلفل قرمز، دو قاشق غذاخوری سس مایونز کم چرب، نصف قاشق چای خوری نمک، یک عدد فلفل تند خرد شده، دو قاشق غذاخوری کره و دو فنجان ذرت تازه.

طرز تهیه

برای تهیه ذرت مکزیکی به این روش در ابتدا لازم است که ذرت ها را خوب پخته تا آب آن کاملا بخار شود. در صورتی که پس از پخت آب ذرت باقی مانده باشد میتوان ذرت ها را آبکشی کرد. در مرحله بعد ماهیتابه را روی گاز گذاشته و کره را داخل آن داغ می کنیم. در ادامه به آن فلفل قرمز افزوده و در حدود دو دقیقه فلفل و کره را تفت می دهیم. سپس دانه های ذرت را در ماهیتابه ریخته و نمک را اضافه می کنیم. برای مدت زمانی در حدود چهار دقیقه این ترکیب را تفت داده و در این حین پنیر پیتزا را به ترکیب اضافه می کنیم.

سپس ماهیتابه را از روی گاز برداشته و اجازه می دهیم تا سرد شود. سپس مایونز را به ترکیب افزوده و آن را به خوبی هم می زنیم. در ادامه ذرت ها را در فنجان یا کاسه ای که در نظر گرفته ایم سرو می نماییم. برای تهیه سس ظرف دیگری را برداشته و فلفل چیلی را با فلفل قرمز ترکیب می کنیم. سپس آب لیمو و پنیر رنده شده را اضافه کرده و سس تهیه شده را بر روی ذرت ها ریخته و ذرت مکزیکی تهیه شده را میل می کنیم. ناگفته نماند که برای تهیه ذرت مکزیکی از کنسروهای تازه ذرت هم میتوان استفاده به عمل آورد.

همچنین بسته به طبع و ذائقه افراد میتوان از ترکیبات دیگری مانند قارچ نیز در ترکیب ذرت ها استفاده کرد. بر این اساس، مقداری قارچ را در ظرفی تفت داده و به ذرت ها اضافه می کنیم.  

در این زمینه باید خاطر نشان نمود که ارزش غذایی یک فنجان ذرت مکزیکی برابر است با:

5 گرم شکر، 536 گرم سدیم، 19 گرم چربی، 11 گرم پروتئین، 29 گرم کربوهیدارت و کالری آن برابر با 308 کیلو کالری می باشد.  

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده