خرید از سراسر دنیا


» برترین و مشهورترین موزه های جهان

برترین و مشهورترین موزه های جهان

در اقصی نقاط دنیا موزه های بسیاری وجود دارد که هر ساله پذیرای گردشگران مختلفی از نقاط مختلف جهان است. در این میان برخی از موزه ها، به علت برخورداری از قدمت، سابقه و آثار تاریخی، از نام و آوازه جهانی و بین المللی برخوردار شده اند. در این مقاله قصد داریم به بررسی 10 موزه برتر و مشهور دنیا بپردازیم.

موزه آکروپولیس

موزه آکروپولیس (Acropolis) یکی از بناها و آثار تاریخی مهم و مشهور یونان بوده که در شهر آتن واقع شده است. بر اساس آمار و اطلاعات موجود هر ساله نزدیک به دو میلیون نفر از این موزه تاریخی دیدن می نمایند. علاقمندان به آثار و نشانه های امپراتوری روم شرقی یا بیزانس و امپراتوری روم میتوانند از موزه آکروپولیس دیدن کنند.

موزه بقایای جنگ ویتنام

موزه بقایای جنگ در کشور ویتنام و شهر هوشی مین قرار دارد. در این موزه آثار مرتبط با جنگ ویتنام نظیر هلیکوپتر ارتش آمریکا موجود است. در موزه بقایای جنگ از طریق اشیا و تصاویر تاثیرگذار، جنگ ویتنام به خوبی بازتاب داده شده است. همچنین در این موزه گیوتینی که به وسیله فرانسوی ها به ویتنام منتقل شده بود، وجود دارد.

موزه ملی مردم شناسی

کپشن های خاص در مورد حسادت برای پست اینستاگرام مطلب مرتبط کپشن های خاص در مورد حسادت برای پست اینستاگرام

یکی از پربازدیدترین موزه های کشور مکزیک، به موزه ملی مردم شناسی اختصاص دارد. در این موزه که در شهر مکزیکو سیتی واقع شده، آثار تاریخی و باستان شناسی و مردم شناسی از میراث و فرهنگ کشور مکزیک در معرض نمایش قرار گرفته است. مجسمه آزتک، سنگ تقویم آزتک و سنگ خورشیدی، از آثار برجسته و بارز موزه ملی مردم شناسی محسوب می شود.

موزه ملی جنگ جهانی دوم

موزه جنگ جهانی دوم در سال 2000 و در ایالت لوئیزیانا و در نیواورلئان آمریکا تاسیس گردید. در این موزه تاریخی اوضاع و احوال کشور آمریکا در بحبوحه جنگ جهانی دوم به خوبی منعکس شده است. در این موزه شیشه ای و بتنی گالری ها و فیلم های 4 بعدی از جنگ جهانی دوم موجود می باشد. همچنین وجود هواپیماهای جنگی از دیگر آثار قابل توجه در موزه ملی جنگ جهانی دوم به حساب می آید.

موزه لوور پاریس

بدون تردید، کمتر کسی را سراغ داریم که نام و آوازه موزه لوور پاریس را به گوش نشنیده باشد. موزه لوور از موزه های هنری شناخته شده و مطرح و مشهور کشور فرانسه به شمار می آید. در این موزه نقاشی های مشهوری مانند تابلوی مونا لیزا از آثار برجسته لئوناردو داوینچی موجود است. در این موزه هنرهای به جا مانده از کشور ایتالیا به ویژه در دوران رنسانس هم در معرض نمایش درآمده است. لازم به ذکر است که برای دیدن همه آثار موجود در این موزه به سال ها زمان و وقت نیاز می باشد. ناگفته نماند که طراحی موزه لوور توسط معمار آمریکایی چینی به نام آی ام پی (IM Pei) صورت گرفته است.

موزه ملی پرادو

موزه ملی پرادو در سال 1819 در شهر مادرید اسپانیا احداث شده است. در این موزه قدیمی و تاریخی مجموعه ای از هنرهای برتر اروپا و کشور اسپانیا موجود می باشد. بر همین اساس، از این موزه به عنوان یکی از مجموعه های هنری برتر و مشهور هنر اروپا در سطح دنیا نام برده می شود. همچنین در موزه پرادو آثار نقاشان مشهور اسپانیا مانند ولاسکوئز و گویا به چشم می خورد. علاوه بر این، بسیاری از شاهکارهای هنری اروپا را به خوبی میتوان در این موزه به چشم دید. شایان ذکر است که موزه پرادو یکی از گالری های هنری برجسته و معروف شهر مادرید تلقی می گردد.

موزه بریتانیا

(British Museum) یا موزه بریتانیا به عنوان یکی از موزه های برتر و مشهور بریتانیا در سال 1753 و در شهر لندن انگلیس احداث شد. بر همین اساس، از این موزه به عنوان اولین موزه عمومی دنیا یاد می کنند. در موزه بریتانیا آثار قوم شناسی، نسخه های خطی و آثار باستانی و کتاب های بسیاری موجود می باشد. سنگ روزتا یکی از آثار برجسته به نمایش در آمده در این موزه به حساب می آید. رقمی در حدود شش میلیون نفر به صورت سالانه از موزه بریتانیا دیدن می کنند.

موزه متروپولیتن

موزه متروپولیتن یا موزه کلان شهری هنر، در شهر نیویورک آمریکا قرار دارد. این موزه در خیابان پنجم نیویورک واقع شده که عموما موزه های بزرگی را در دل خود جای داده است. در موزه متروپولیتن آثار هنری و تاریخی مربوط به پنج هزار سال پیش و مربوط به اقصی نقاط دنیا موجود می باشد. ناگفته نماند که موزه کلان شهری هنر یکی از گالری های هنری قابل توجه و مشهور در نیویورک محسوب می شود.

بنای یادبود و موزه حملات یازده سپتامبر

در شهر نیویورک و به منظور زنده نگهداشتن یاد و خاطره افراد کشته شده در حملات تروریستی یازده سپتامبر، موزه و بنای یادبود حملات یازده سپتامبر احداث گردیده است. در این موزه آثار و تصاویری به نمایش درآمده که روایت کننده این حملات می باشد. همچنین این موزه در محل مرکز تجارت جهانی سابق بنا گشته و نام کسانی که در این حادثه جان خود را از دست دادند، در قسمت بیرونی موزه حک شده است.

موزه اورسی

موزه اورسی در ساحل غربی رود سن در شهر پاریس و در محل ایستگاه راه آهن قدیمی احداث شده است. در این موزه تاریخی و هنری آثار هنری و نقاشی های بسیار قدیمی موجود بوده که این امر محبوبیت و شهرت موزه اورسی را با خود به همراه داشته است. آثار هنری استادان قدیمی، پست امپرسیونیست و امپرسیونیست و نقاشی های مربوط به قرون سیزدهم الی هفدهم میلادی، بخشی از آثار دیدنی و قابل توجه این موزه هنری به شمار می آید.   



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده