دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» مهمترین چهره های درگذشته در سال 98

مهمترین چهره های درگذشته در سال 98

سال 98 با همه سختی ها و مشکلات به پایان رسید. در این سال اتفاقات، حوادث و رخدادهای کوچک و بزرگی را از سر گذراندیم. در واپسین ماه های سال 1398 شیوع بیماری کرونا هم بشدت جامعه و کشور ما را تحت شعاع خود قرار داد. گذشته از این مسائل، در سال 98 چهره های ورزشی و هنری مختلفی به علت های گوناگونی چهره در آغوش خاک کشیدند. در این بخش فهرستی از چهره های درگذشته در این سال را با یکدیگر مرور می کنیم.

جمشید مشایخی

بدون شک، جمشید مشایخی یکی از چهره های بزرگ سینما و تلویزیون کشور ما محسوب می شود. بازی های درخشان این چهره ماندگار در سریال و فیلم های مختلف، برای همیشه در ذهن مخاطبان ثبت گردیده است. جمشید مشایخی هنرمند مشهور تلویزیون، تئاتر و سینمای کشور در 13 فروردین ماه 1398 چشم از دنیا فرو بست. این بازیگر توانا در 6 آذر 1313 در تهران به دنیا آمده بود.

علی ابوالحسنی

علی ابوالحسنی از بازیگران سریال های طنز تلویزیون در سال 1351 در کرمانشاه به دنیا آمد. نقش آفرینی این بازیگر در سریال های طنز همچنان در یاد و خاطره مخاطبان باقی مانده است. مرحوم ابوالحسنی در روز 10 اسفند 1398 به علت عارضه قلبی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

ملکه رنجبر

بسیاری از مخاطبان نقش آفرینی ملکه رنجبر در سریال زیر آسمان شهر را به خوبی به یاد دارند. رنجبر در 10 شهریور 1317 در شهر رشت دیده به جهان گشود. این بازیگر سینما و تلویزیون کشور در 8 اسفند سال 98، به علت بیماری به دیار باقی شتافت.

شهلا ریاحی

بسیاری از علاقمندان و مخاطبان هنر هفتم، شهلا ریاحی را به عنوان اولین کارگردان زن سینمای کشور می شناسند. خانم ریاحی با ساخت فیلم مرجان، این عنوان را به دست آورد. این هنرپیشه مطرح سینما و تلویزیون کشور در 10 دی ماه سال 98 درگذشت. شهلا ریاحی زاده 17 بهمن 1305 در شهر تهران بود.

داریوش اسدزاده

داریوش اسدزاده در سوم شهریور ماه سال 98 و پس از تحمل یک دوره بیماری جان به جان آفرین تسلیم کرد. این بازیگر کهنه کار در سریال و فیلم های مختلفی به ایفای نقش پرداخته بود. مرحوم اسدزاده در رو اول آذر ماه سال 1302 در کرمانشاه به دنیا آمده بود.

پرویز بهرام

بدون تردید، کمتر کسی را سراغ داریم که صدای استاد پرویز بهرام را به گوش نشنیده باشد. پرویز بهرام برای سال های متمادی یکی از صداپیشه های شخصیت های مختلف در فیلم ها بود. استاد بهرام در روز ششم خرداد ماه سال 98 درگذشت. این دوبلور توانا و هنرپیشه تئاتر زاده چهارم مرداد 1312 در شهر تهران بود.

مجید اوجی

مجید اوجی تهیه کننده و نویسنده سینما و تلویزیون در هفدهم آبان ماه سال 98 و پس از تحمل یک دوره بیماری سرطان جان به جان آفرین تسلیم کرد. مرحوم اوجی در سال 1340 و در شیراز به دنیا آمده بود.

رضا عبدی

رضا عبدی در قالب شخصیت آمیز عبدالطمع در برنامه صبح جمعه با شما، در ذهن مخاطبان حک شده است. این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در بیست و سوم آبان سال 98 درگذشت. مرحوم عبدی زاده نهم آبان سال 1310 و در شهر تهران بود.

تورج شعبانخانی

تورج شعبانخانی به عنوان خواننده، آهنگساز و تنظیم کننده برای سال ها در عرصه هنر این مرز و بوم فعالیت داشت. مرحوم شعبانخانی در 18 آذر ماه سال 98 به دیار باقی شتافت. این آهنگساز و خواننده موسیقی پاپ در پانزدهم بهمن سال 1329 متولد شده بود.

بهنام صفوی

بهنام صفوی خواننده مطرح موسیقی پاپ کشور در پانزدهم تیر سال 1362 در شهر شیراز دیده به جهان گشود. مرحوم صفوی با خواندن قطعات و آهنگ های مختلف از جمله تیتراژ برنامه ماه عسل محبوبیت بسیاری زیادی به دست آورد. این خواننده خوش صدا، آهنگساز و تنظیم کننده در روز بیست و سوم اردیبهشت سال 98 به علت تومور مغزی از دنیا رفت.

سیامند رحمان

درگذشت سیامند رحمان در واپسین روزهای سال 1398 جامعه ورزش کشور را به شوک فرو برد. این وزنه بردار و قهرمان سنگین وزن کشور در یازدهم اسفند ماه و به علت عارضه قلبی درگذشت. در کارنامه این قهرمان با اخلاق ورزش معلولان، عناوینی مانند قهرمانی پارالمپیک لندن در سال 2012 و پارالمپیک ریو در سال 2016، دارنده یک نقره و پنج مدال طلا در رده بزرگسالان و جوانان به چشم می خورد. مرحوم رحمان موفق شد با مهار وزنه 310 کیلوگرمی نام خود را برای همیشه در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رساند. سیامند رحمان در یکم فروردین سال 1367 در اشنویه به دنیا آمده بود.

جعفر کاشانی

جعفر کاشانی فوتبالیست سابق ایران در دهم مهرماه سال 98 درگذشت. مرحوم کاشانی برای سال ها به عنوان رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس و مدیر عامل شاهین فعالیت داشت. جعفر کاشانی متولد یازدهم اسفند ماه 1322 در تهران بود.

سعید نوراللهی

سعید نوراللهی بازیگر سینما و تلویزیون ایران در ششم اردیبهشت ماه سال 98 و به علت سکته مغزی درگذشت. مرحوم نوراللهی در سریال متهم گریخت و فیلم های سینمایی لیلی با من است و مارمولک به ایفای نقش پرداخته بود. این بازیگر سینما و تلویزیون در سال 1330 و در شهر تهران به دنیا آمده بود.

نرجس خانعلی زاده

شاید برای بسیاری نام نرگس خانعلی زاده آشنا نباشد. نرگس خانعلی زاده به عنوان نخستین پرستار فوت شده به علت ویروس کرونا، برای همیشه در یاد و تاریخ این مرز بوم ثبت شده است. مرحوم خانعلی زاده در روز ششم اسفندماه سال 98 به علت ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داد. این درحال است که نرگس خانعلی زاده در 30 اردیبهشت 1374 در کلاچای به دنیا آمده بود.

فریبرز رئیس دانا، استاد دانشگاه، اقتصاد دان و نویسنده، هوشنگ ظریف نوازنده تار و موسیقی دان، اسکندر فیروز، بنیان گذار و اولین رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، محمود خیامی ملقب به پدر صنعت خودروسازی ایران، پروفسور فضل الله رضا چهره ماندگار و استاد دانشگاه، حسین دهلوی رهبر ارکستر، آهنگساز و موسیقی دان، مسعود عربشاهی تندیس ساز و نقاش، حسین آهی گوینده رادیو و شاعر، سید کمال طباطبایی تهیه کننده سینما و تلویزیون و ولی الله شیراندامی بازیگر سینما و تلویزیون، از دیگر چهره های درگذشته در سال 1398 بودند.

روحشان شاد و یادشان گرامی باد 


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده