دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» حیوانات خطرناک و کشنده جهان (بخش دوم)

حیوانات خطرناک و کشنده جهان (بخش دوم)

در این کره خاکی علاوه بر انسان ها، انواع و اقسام حیوانات و جانوران هم وجود دارند. برخی از این گونه های حیوانی در هنگام مورد حمله و تهاجم واقع شدن، عکس العمل های مهلک و وحشتناکی از خود نشان داده و حتی در برخی از موارد سبب مرگ تعدادی از انسان ها می شوند. بر اساس آمار و ارقام موجود، حیوانات خطرناک موجود در اقصی نقاط دنیا، به صورت سالانه موجبات از پای درآوردن تعدادی زیادی از انسان ها را فراهم می آورند. در ادامه این مبحث به بررسی بخش دوم این حیوانات مهلک و کشنده می پردازیم.

پشه ها

به طور کلی، حشرات و پشه ها، در این کره خاکی بیشتر از هر حیوان و جانوری، زمینه مناسب برای مرگ و میر انسان ها را فراهم آورده اند. حتی در برخی موارد و در مقایسه با عوامل انسانی، پشه ها در زمینه مرگ و میر، رقم بیشتری را در بر می گیرند. یکی از اصلی ترین عامل مرگ و میر انسان، بیماری هایی مانند مالاریا است. عامل اصلی شیوع مالاریا به پشه ها بر می گردد. بر اساس آمار سالانه رقمی در حدود 725 هزار نفر به علت ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می دهند.

مگس تسه تسه

گفتنی است که یکی از عامل های مهم در زمینه شیوع بیماری خواب در قاره آفریقا، به مگس تسه تسه اختصاص دارد. در اثر ابتلا به این بیماری 250 الی 300 هزار نفر به صورت سالانه می میرند. نیش زدن این پشه با علائمی مانند نوسانات خلقی، درد مهلک و غیر قابل تحمل و تب های وحشتناک همراه است. در اثر نیش زدن مگس تسه تسه قربانی به صورت عمیق به خواب فرو رفته و جان خود را از دست می دهد.

سگ

شاید برای بسیاری قرار دادن سگ ها در ردیف حیوانات خطرناک دنیا عجیب و غیر قابل باور باشد. با این وجود، این حیوان خانگی دوست داشتنی و محبوب در این دسته قرار می گیرد. سگ های هار به علت ایجاد عفونت، زمینه مرگ 25 هزار انسان را به صورت سالانه ایجاد می کنند. کشور هند در این زمینه و از نظر آمار و ارقام در مقایسه با سایر کشورها سرآمد است. در این کشور سالانه و به علت ابتلا به هاری در حدود 20 هزار نفر جان خود را از دست می دهند.

کرم لوله ای آسکاریس

کرم انگلی آسکاریس از دیگر حیوانات خطرناک دنیا بوده که فرآیند تخم ریزی را در روده های انسان انجام می دهد. این کرم با حرکت جریان خون به سمت ریه ها حرکت می کند. از آنجایی که کرم لوله ای آسکاریس از جثه بسیار ریز برخوردار است، در بیشتر مواقع فرد متوجه ورود این کرم به بدنش نمی شود. ورود این کرم انگلی به بدن انسان سالانه سبب مرگ و میر حدود 4500 انسان می شود.

کروکودیل آب شور

کروکودیل آب شور یکی از حیوانات بزرگ جثه و مهلک موجود بر روی کره زمین محسوب می شود. این کروکودیل سالانه جان حدود هزار انسان را می گیرد. این موجود به علت برخورداری از فک قدرتمند و قوی، از لحاظ فشار ناشی از گاز گرفتن قدرتی برابر با کوسه بزرگ سفید دارد.

اسب آبی

از دیگر حیوانات بزرگ جثه و خطرناک این کره خاکی، میتوان به اسب آبی اشاره نمود. اسب آبی سالانه رقمی در حدود 500 نفر را با دندان های بزرگ و 50 سانتیمتری خود به کام مرگ می کشاند.

ببر چامپاوات

یکی از تیره ببرهای بنگال، به ببر چامپاوات تعلق پیدا می کند. در تمام طول تاریخ، این موجود در زمره ببرهای مهلک و آدمخوار محسوب می شود. در اواخر قرن نوزدهم ببر چامپاوات سبب کشته شدن 436 انسان شده است.

کوسه بزرگ سفید

یکی از کوسه های مهلک و کشنده بر روی زمین، کوسه بزرگ سفید است. فشار و نیروی تولید شده در اثر گاز گرفتن کوسه سفید 14 برابر بیشتر و بالاتر از فشار گاز یک انسان می باشد. رقمی در حدود 220 انسان تاکنون توسط کوسه سفید بزرگ جان خود را از دست داده اند.

گوزن

یکی از مهلک ترین حیوانات موجود در آمریکای شمالی، به گوزن ها تعلق پیدا می کند. در این نواحی گوزن ها با پریدن جلوی خودروهای در حال حرکت باعث کشته شدن خود و سرنشینان خودرو می شوند. در اثر این تصادفات در حدود 120 انسان از این طریق جان خود را از دست داده اند.

بوفالوی آفریقایی

بوفالوی آفریقایی سبب مرگ و میر حدود 200 نفر به صورت سالانه می شود. این حیوان با جثه بزرگ خود، در صورت تهدید شدن به مهاجم حمله می کند. در برخی از مواقع بوفالوی آفریقایی به منظور حفاظت از فرزندان خود، به سمت خودروهای در حال حرکت حمله کرده و خود را به ماشین ها می کوبد.

فیل

در محیط های باغ وحش از فیل به عنوان یک حیوان خطرناک نام می برند. چراکه این حیوان از محافظان و مسئولان باغ وحش کینه به دل گرفته و در مقام انتقام از آنها بر می آید. گفتنی است که در زمان های گذشته فیل ها افرادی را که آنها را آزار داده نقش بر زمین کرده و پایشان را بر روی سر قربانی قرار می دادند.

کرگدن

کرگدن با وزنی در حدود سه تن، یکی از حیوانات سنگین وزن و خطرناک دنیا محسوب می شود. در صورتی که این حیوان تهدیدی علیه خود و بچه هایش احساس کند، از خود بی خود شده و با سرعتی در حدود 60 کیلومتر و با استفاده از شاخش به مهاجم حمله ور می شود.  


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده