خرید از سراسر دنیا


» برترین فیلم های معمایی و رازآلود جهان

برترین فیلم های معمایی و رازآلود جهان

فیلم های معمایی و رازآلود در میان بسیاری از مخاطبان سینما از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد. بسیاری اعتقاد دارند که نمونه یک فیلم خوب، فیلمی است که ذهن مخاطب را به شدت درگیر خودش سازد. این ویژگی در فیلم های معمایی ساخته شده به خوبی مشهود و ملموس می باشد. در ادامه شما را با برترین فیلم های رازآلودی که ذهن بیننده را برای ساعت ها درگیر می کند، آشنا خواهیم ساخت.

Mulholland Drive

فیلم سینمایی جاده مالهالند به عنوان یکی از فیلم های معمایی، یکی از شاهکارهای دیوید لینچ در مقام کارگردان این فیلم می باشد. این فیلم به گونه ای ساخته شده است که میتوان برداشت ها و تفسیرهای مختلفی از آن ابراز کرد. در این فیلم از صداها استفاده غیر معمولی می شود و ترکیب قابل توجهی از رنگ ها، بیننده را به پیگیری روند داستان مشتاق می سازد. ماجرای فیلم جاده مالهالند در مورد بازیگری تازه کار و شیفته شهرت با نام بتی می باشد. در ادامه بتی با زنی برخورد می کند که در اثر تصادف حافظه خود را از دست داده است. این شاهکار سینمایی با بازی شگفت انگیز بازیگران و فیلم برداری زیبا، مخاطب را به خوبی به تماشای فیلم ترغیب می نماید.

Primer

فیلم آغازگر به عنوان یک فیلم چالش برانگیز و رازآلود بوده که برای درک هرچه بهتر ماجرای آن به تماشایش برای چند مرتبه نیاز می شود. فیلم آغازگر روایت چند دانشمند جوان است که با تلاش بسیار موفق به ساخت ماشین زمان می شوند. این اختراع آنها پیامدهای و عواقب تاریکی را با خود به همراه دارد. این فیلم معمایی و در عین حال سرگرم کننده به شدت مخاطب را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

Moon

کپشن های خاص در مورد حسادت برای پست اینستاگرام مطلب مرتبط کپشن های خاص در مورد حسادت برای پست اینستاگرام

داستان فیلم ماه روایت فضانوردی با نام سم بل بوده که در پایگاه فضایی واقع در ماه به تنهایی ساکن است. در این پایگاه فرآیند استخراج هلیوم 3 از ماه به زمین صورت می گیرد. در زمان های نزدیک به پایان یافتن ماموریت سم، ناگهان مشکلی در این پایگاه به وجود می آید. سم راکول ایفاگر نقش سم بل به خوبی جدا افتادگی و تنهایی انسان را در این فیلم به مخاطب انتقال می دهد. این فیلم علمی و تخیلی تجربه ای سرگرم کننده و اثرگذار را برای مخاطب به ارمغان می آورد.

Blade Runner

فیلم علمی تخیلی تیغ رو تاثیرات و عواقب فناوری بر جامعه انسان را روایت می کند. بازی درخشان هریسون فورد ایفاگر نقش ریک دکارد به عنوان یک پلیس در شهر لس آنجلس از نقاط عطف فیلم محسوب می شود. فیلم تیغ رو درصدد درگیر ساختن مخاطب با داستان و ماجرای فیلم بدون تکیه بر جلوه های ویژه تصویری می باشد.

Fight Club

باشگاه مبارزه به کارگردانی دیوید فینچر و محصول سال 1999 می باشد. در این فیلم برد پیت و اد نورتون به ایفای نقش می پردازند. نورتون در این فیلم به عنوان یک فرد بی خواب و افسرده به این باور رسیده که اطرافیان و جامعه او را طرد کرده اند. او برای مقابله با این شرایط تصمیم می گیرد در جلسات گروه درمانی شرکت کند. در طی یکی از جلسه ها با برد پیت در نقش تایلر دردن آشنا شده و تحت تاثیر شخصیت ساده انگار و بی خیال دردن قرار می گیرد. فیلم باشگاه مبارزه از روندی بازیگوشانه و سرزنده برخوردار است. این فیلم به خوبی شرایط و وضعیت جامعه موجود را به چالش کشیده و نقدهای جسورانه به جامعه مصرف گرا روا می دارد. موسیقی جذاب، فیلم برداری فوق العاده، بازی درخشان بازیگران، کارگردانی بی نقص و فیلمنامه درخشان، از نقاط عطف فیلم باشگاه مبارزه به شمار می رود.

Jacob Ladder

فیلم نردبان جاکوب یک درام معمایی و رازآلود به کارگردانی آدرین لین می باشد. این فیلم سرشار از سکانس های ترسناک، تاریک و پر تنش است. ماجرای فیلم علی رغم ترسناک و بی رحمانه بودن، زیبا و شگفت انگیز روایت می شود. فیلم نردبان جاکوب با برانگیختن حس وحشت و ترس بیننده را به ادامه روند داستان کنجکاو می کند.

Inception

بدون تردید، تلقین یکی از فیلم های برتر معمایی سینمای جهان به شمار می رود. این ساخته کریستوفر نولان برای مدت ها مخاطب را تحت تاثیر خود قرار می دهد. مجرمی حرفه ای با نام دام کاب، به همراه افرادش با نفوذ به ناخودآگاه افراد، ایده های ارزشمند آنها را سرقت می کنند. فیلم تلقین با ماجرایی هیجان انگیز، در کنار موسیقی زیبا و فیلم برداری بی نظیر بیننده را تا پایان فیلم با خود همراه می سازد.

Donnie Darko

دانی دارکو ساخته سال 2001 روایت یک نوجوان است که در تصویرهای ذهنی خود همواره مردی را در لباس خرگوش و با نام فرانک ملاقات می کند. فرانک دانی را تشویق به انجام کارهای غیر قانونی و خلاف می کند. در این فیلم بارقه هایی از اشک، خنده، وحشت، عشق و امید در بخش های مختلف به وضوح دیده می شود. داستان پیچیده و معمایی فیلم دانی دارکو در کنار موسیقی مسحور کننده، بشدت ذهن مخاطب را درگیر ماجراهای فیلم می سازد.

Memento

فیلم یادگاری اثر کریستوفر نولان و برادرش جاناتان بوده که تبدیل به یکی از فیلم های رازآلود و معمایی سینمای جهان شده است. لئونارد شلبی پس از قتل همسرش قادر به خاطر سپردن اتفاقات و رخدادها نمی باشد. در این فیلم هیچ چیز به صورت حقیقی و قطعی نبوده و ثانیه به ثانیه مخاطب را کنجکاو می سازد تا از حقیقت ماجرا آگاه شود.

Shutter Island

جزیره شاتر اثر مارتین اسکورسیزی به عنوان یک تریلر روان شناختی در زمره فیلم های برتر معمایی جهان قرار دارد. این فیلم روایت ماجرای دو کلانتر ایالتی بوده که در مورد گم شدن یک بیمار و مجرم روانی تحقیق می کنند. این فیلم سرشار از پیچش ها و گره هایی است که احساس گنگی و گیجی را در بیننده بر می انگیزد. در این فیلم مارک روفالو، لئوناردو دی کاپریو و بن کینگزلی به ایفای نقش پرداخته اند.

Mr Nobody

فیلم آقای هیچکس ساخته ژاکو فان دورمال در سال 2029 رخ می دهد. این فیلم روایت آخرین انسان و انتخاب ها و سرگذشت او می باشد. در این فیلم جرد لتو به ایفای نقش می پردازد. فیلم آقای هیچکس یک تجربه ژرف و بی همتا را برای بیننده خلق می نماید. موسیقی شگفت انگیز، فیلم برداری باشکوه و بازی های درخشان، جذابیت و زیبایی این فیلم را دوچندان ساخته است.

Enemy

فیلم دشمن به کارگردانی دنی ویلنوو و با بازی جیک جیلنهال، از بهترین فیلم های معمایی جهان محسوب می شود. جیلنهال در نقش یک معلم تاریخ، به پیشنهاد دوستش به تماشای فیلمی مشغول می شود. در حین تماشای فیلم او در می یابد که یکی از بازیگرهای فیلم شباهت زیادی به او دارد. همین امر سبب به تکاپو افتادن جیک برای یافتن و ملاقات با بازیگر فیلم می شود. فیلم دشمن از ساختاری رویا گونه و وهم آلود برخوردار بوده که موسیقی فیلم به خوبی این امر را نمایان می سازد. فیلم دشمن به عنوان یک فیلم ساختار مند و پیچیده تماشاگر را به یک سفر ماجراجو در فضایی سوررئال رهنمون می سازد.       



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده