دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» نگاهی به زیباترین گل های جهان

نگاهی به زیباترین گل های جهان

گل ها جزئی ثابت و جدا نشدنی بسیاری از مراسم های مختلف مانند ازدواج، جشن و حتی تشییع جنازه به شمار می آیند. برای ابراز علاقه افراد به یکدیگر، هدیه دادن گل به خوبی حس عشق و علاقه را انتقال می دهد. گل های زیبا و خوشبو در اقصی نقاط دنیا یافت می شوند. در این بین، برخی از گل ها از جذابیت و زیبایی بصری فوق العاده ای برخوردار هستند. دیدن این گل ها حس خوشایند و دلپذیری را به بیننده منتقل می سازد. در این مقاله قصد داریم نیم نگاهی به برخی از گل های زیبا و جذاب موجود در جهان داشته باشیم.

گل همیشه بهار

بدون تردید، گل همیشه بهار از جمله گل های بسیار زیبا و دوست داشتنی به شمار می رود. رنگ های نارنجی و قرمز روشن این گل، زیبایی و جذابیت قابل توجهی را به بیننده القا می سازد. با نزدیک شدن به گل همیشه بهار رنگ طلایی و زیبای این گل به خوبی به چشم می آید. شکل ظاهری منحصر به فرد و متمایز، در کنار تنوع رنگ و لبه های خاص اطراف گلبرگ ها، زیبایی مسحور کننده و مثال زدنی برای این گل به ارمغان آورده است.

زنبق

زیبایی و جذابیت با تار و پود گل زنبق گره خورده است. همین زیبایی و جذابیت سبب علاقه وافر کلود مونه به عنوان یکی از نقاشان توانا به گل زنبق گردیده است. برخورداری از رگه هایی از رنگ های سفید، زرد، آبی و بنفش، جلوه بی بدیل و بی نظیری را به این گل بخشیده است.

یاس خوشه ای

از دیگر گل های جذاب و منحصر به فرد دنیا میتوان به گل یاس خوشه ای اشاره نمود. جلوه شگفت انگیز این گل در پرتو وجود رنگ سفید و بنفش به خوبی متجلی می شود. برخورداری از گلبرگ های کشیده، زیبایی و دلنشینی این گل را دو چندان ساخته است.

رز

بدون اغراق، گل رز از جمله گل های بسیار زیبا و جذاب دنیا به شمار می رود. قدمت گل رز به 500 سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد. این گل را نماد و سمبل اشتیاق، زیبایی، ایمان، افتخار و عشق می شناسند. از سوی دیگر، زیبایی و جذابیت گل رز نظر بسیاری از پرورش دهندگان و دوستداران گل را به سمت گل رز معطوف ساخته است. در اقصی نقاط دنیا افزون بر 100 نوع گل رز وجود داشته که از زیبایی منحصر به فرد و متمایزی بهره می برند. گل های رز در طیف رنگی متنوعی مانند نارنجی، سفید، صورتی، زرد و قرمز وجود دارند. در این میان، گل رز قرمز به سبب نماد عشق بودن، برای بسیاری از افراد بسیار خاص و ویژه تلقی می گردد.

ارکیده

در سطح جهان بیشتر از 25 هزار گونه گل ارکیده یافت می شود. این نمونه گل زیبا در انواع مختلف دارای طول عمر بلند، کوتاه و اندازه و ابعاد بزرگ و کوچک موجود می باشد. برخورداری از رنگ های زیبا و پر انرژی، از ویژگی های منحصر به فرد گل ارکیده محسوب می شود. طیف رنگی گل ارکیده در رنگ های متنوعی مانند بنفش، قرمز، زرد و صورتی به چشم می خورد. برخی از گونه های این گل به گیاهان و حیوانات بسیار شباهت دارد. به عنوان نمونه گل ارکیده ابرویی زنبوری بسیار شبیه به یک زنبور ماده به نظر می آید.

لاله

مرکز گل لاله در باغ کوکنهوف کشور هلند می باشد. در این باغ 32 هکتاری میلیون ها گل لاله در طول سال پرورش داده می شود. در اقصی نقاط دنیا بیش از 150 گونه گل لاله وجود دارد. تنوع و زیبایی و جذابیت بی نظیر، گل لاله را به یکی از زیباترین و محبوب ترین گل های جهان مبدل کرده است. این گل شکلی مانند فنجان داشته و باز شدن آن در فصل بهار صورت می گیرد. یکی از نقاط منفی گل لاله طول عمر کوتاه این گل می باشد. طول عمر این گل ها در حدود 5 الی 7 روز است.

لوتوس یا لاله مردابی

لاله مردابی نماد زیبایی، نظم آفرینش و پاکی می باشد. این گل به عنوان یکی از گل های آبی دنیا در آب های کم عمق رشد می کند. گل لاله مردابی قادر به حیات خود در آب و هوای سرد نمی باشد. همچنین لوتوس برای رشد و نمو به نور خورشید نیاز مبرم دارد. این گل در صبح ها باز و در شب بسته می شوند. طیف رنگی این گل صورتی و سفید بوده و بر روی آب شناور باقی می ماند. گل لاله مردابی علاوه بر جذابیت قابل توجه، از رایحه بسیار خوبی نیز بهره مند است.

گازانیا

گازانیا بومی آفریقای جنوبی بوده و از شمایلی مانند مینای چمنی برخوردار است. این گل بسیار خوش رنگ و دارای برگ های دراز و سبز می باشد. رسیدن نور کافی در رشد مطلوب گل گازانیا بسیار تاثیرگذار و مؤثر است. از اوایل تابستان تا اوایل پاییز این گل رشد و نمو می کند. سفید، صورتی، قرمز، زرد و نارنجی از رنگ های متنوع این گل محسوب می شود. گل گازانیا در روزهای سرد و دارای دمای پایین، باز نمی شود.

کوکب

بدون اغراق، گل کوکب از زیباترین گل های جهان به شمار می رود. برخورداری از اندازه های مختلف و رنگبندی متنوع در زیبایی و جذابیت این گل بسیار مؤثر است. در حال حاضر بیش از 42 گونه مختلف کوکب در سطح جهان یافت می شود. این گل بومی مکزیک بوده و اندازه آن از 5 تا 50 سانتیمتر متغیر می باشد. گل کوکب در اواسط بهار تا اوایل سرما میتواند شکوفه بدهد. بریدن ساقه این گل، برای افزایش شکوفه دهی راهکار مناسبی محسوب می شود.

قلب خونین

به طور کلی، قلب نماد و سمبل عشق است. این امر در گل قلب خونین به خوبی متبلور شده است. این گل در آب و هوای خنک از رشد مطلوبی برخوردار بوده و در بهار شکوفه می دهد. همچنین قلب خونین در رنگ های سفید، زرد، قرمز و صورتی موجود می باشد. هنگامی که قطرات آب بر روی این گل آویزان می شوند، شکل گل شبیه به قلبی می ماند که از آن خون می ریزد. نام گذاری این گل هم بر همین اساس صورت گرفته است.

مرغ بهشتی

گل مرغ بهشتی بومی آفریقای جنوبی بوده و در هنگام شکوفه دهی همانند مرغ بهشتی به نظر می آید. مرغ بهشتی به عنوان یکی از پرندگان زیبای جهان به شمار می آید. زیبایی و جذابیت و شبیه بودن این گل به این پرنده، دلیل نام گذاری گل به مرغ بهشتی می باشد. این گل در فضای باز از رشد مناسبی برخوردار بوده و به نور فراوان آب احتیاج دارد. 


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده