ثروتسازی با هیپنوتیزم


» مقابله با کرونا از طریق مصرف مواد غذایی مفید

مقابله با کرونا از طریق مصرف مواد غذایی مفید

به طور کلی، تقویت سیستم ایمنی با استفاده از مواد غذایی مفید، در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا بسیار تاثیرگذار است. در حال حاضر با توجه به شیوع کرونا در کشور ما بسیاری از مردم، از ابتلای خود و اعضای خانواده به این بیماری نگران هستند. از طرفی با توجه به اینکه تاکنون هیچگونه دارویی برای درمان این ویروس کشف نشده، بنابر توصیه پزشکان تقویت سیستم ایمنی بدن و رعایت اصول بهداشت فردی، در این زمینه تاثیر بسزایی از خود برجای می گذارد. از سوی دیگر، به منظور بهبود بخشیدن سیستم ایمنی بدن، مواد غذایی طبیعی و متنوعی در دسترس افراد قرار داشته که در درمان یا پیشگیری از بیماری از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشند.

در ادامه به فهرستی از مواد غذایی مفید برای مقابله و پیشگیری از کرونا ویروس اشاره می کنیم.

مواد غذایی حاوی آهن

بدون تردید، کم خونی از مؤلفه های تاثیرگذار در تضعیف سیستم ایمنی بدن محسوب می شود. به همین جهت، مناسب است که افراد سطح آهن خون خود را در وضعیت بهینه و مطلوب نگه دارند. مصرف مواد غذایی نظیر سبزیجات دارای برگ مانند اسفناج، زرده تخم مرغ، ماهی و گوشت قرمز به صورت طبیعی آهن بدن فرد را تامین می کنند.

چای سبز

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند فلاونئیدها بوده که جایگزین مناسبی برای قهوه و چای محسوب می شود. آنتی اکسیدان های موجود در این نوشیدنی، علاوه بر کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن، در ایجاد احساس آرامش افراد بسیار تاثیرگذار و مؤثر است.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

انواع بادام

بادام ها منبعی غنی از مواد مغذی و مورد نیاز بدن نظیر فیبر، منیزیم و ویتامین E می باشند. استفاده یک چهارم لیوان بادام به صورت روزانه علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، برای به حداقل رساندن احتمال ابتلا به بیماری کمک شایانی می نماید.

کیوی

میوه کیوی در افزایش قدرت بدن بسیار مؤثر و اثر بخش است. برخورداری این میوه از ویتامین C، ویتامین K و پتاسیم برای تقویت سیستم ایمنی بدن نقش بسزایی ایفا می نماید. علاوه بر این، کیوی یک عامل مؤثر و تقویت کننده سیستم ایمنی و گلبول های سفید محسوب می شود.

کلم بروکلی

کلم بروکلی سرشار از مواد معدنی و انواع ویتامین ها می باشد. وجود مواد غذایی نظیر فیبر، آنتی اکسیدان های مختلف و مقادیر بسیار بالای ویتامین های A، E و C، کلم بروکلی را در ردیف سبزیجاتی سالم و مقوی برای افزایش مقاومت بدن قرار داده است.

اسفناج

از دیگر سبزیجات مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن، میتوان به اسفناج اشاره کرد. برخورداری اسفناج از آنتی اکسیدان های مختلف و مواد مغذی در افزایش سیستم ایمنی و ارتقای مقاومت بدن در برابر بیماری ها تاثیر مطلوبی از خود برجای می گذارد. از آنتی اکسیدان های مفید در اسفناج میتوان ویتامین E، ویتامین C، کارتنوئیدها و فلاونئیدها را عنوان نمود.

فلفل قرمز

فلفل قرمز منبعی غنی از ویتامین C بوده که حتی میزان ویتامین موجود در آن به مراتب از مرکبات بیشتر می باشد. بر همین اساس، مصرف فلفل قرمز در بهبود بخشیدن و ارتقای سیستم ایمنی بدن تاثیرگذار است.

مرکبات

بسیاری از افراد در هنگام مبتلا شدن به سرماخوردگی، مصرف ویتامین سی را در دستور کار قرار می دهند. چراکه ویتامین سی در تقویت و بهبود بخشیدن سیستم ایمنی بدن کمک شایانی می کند. به همین جهت و با مصرف ویتامین C بدن از آمادگی بیشتر و بالاتری برای مبارزه با بیماری ها برخوردار می گردد. پژوهشگران معتقدند که ویتامین سی در افزایش گلبول های سفید و به تبع آن، تقویت سیستم ایمنی بدن تاثیرگذار است.

به طور کلی، مرکبات، به علت برخورداری از میزان بسیار بالای ویتامین C برای پیشگیری و درمان عفونت ها مفید می باشند. از آنجایی که کرونا نیز نوعی ویروس بوده، مصرف مرکبات در تقویت سیستم ایمنی بدن، جهت مبارزه با این ویروس مفید و مؤثر هستند. لیمو ترش، لیمو شیرین، گریپ فروت، نارنگی و پرتقال، از مرکبات دارای میزان بسیار بالای ویتامین سی محسوب می شوند. مصرف ویتامین سی به صورت روزانه برای حفظ سلامتی و تندرستی افراد از موارد مهم و حائز اهمیت تلقی می گردد.

گوجه فرنگی، کلم، هویج، سبوس گندم، روغن زیتون، لبنیات، مرغ و زردچوبه، از دیگر مواد غذایی مفید و مؤثر در این زمینه به حساب می آیند.   


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده