خرید از سراسر دنیا


» مکان های عجیب و غریب دنیا (بخش دوم)

مکان های عجیب و غریب دنیا (بخش دوم)

جزیره سوکوترا

جزیره شگفت انگیز سوکوترا (Socotra Island) در قاره آسیا و کشور یمن واقع شده است. ظاهر و نمای این جزیره دور افتاده همانند لوکیشن فیلم های علمی تخیلی به نظر می رسد. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که این جزیره در حدود شش میلیون سال پیش از قاره آفریقا جدا شد. از دیگر نکات شگفت انگیز جزیره سوکوترا میتوان به تنوع زیستی بالای این منطقه اشاره نمود. همچنین درختان و پوشش گیاهی این جزیره بسیار بی نظیر و دیدنی می باشد. درخت ستبر بطری و درخت خون اژدها از جاذبه های عجیب این جزیره محسوب می شوند.

مثلث برمودا

بدون تردید، مثلث برمودا یکی از مکان های شگفت انگیز و عجیب و غریب دنیا به شمار می آید. مثلث برمودا (The Bermuda Triangle) در اقیانوس اطلس شمالی و میان پرتوریکو، فلوریدا و برمودا واقع شده است. در طی سالیان گفته میشد که در این منطقه ده ها هواپیما و کشتی، به صورت مرموز ناپدید شده اند. اگرچه هنوز صحت و سقم این مسائل به درستی تایید نشده است.

خطوط نازکا

خطوط نازکا (The Nasca Lines) یکی از مکان های عجیب واقع شده در آمریکای جنوبی و کشور پرو می باشد. در این مکان اشکال هندسی و تصاویر حیوانات کنده کاری شده به وسیله قوم باستانی نازکا ایجاد شده است. گفتنی است که مشاهده خطوط نازکا در دشت های بی آب و علف سن خوزه از بالا امکان پذیر می باشد. هر کدام از این اشکال با استفاده از یک خط ممتد کشیده شده و در حدود 200 متر طول برخی از این اشکال برآورد شده است.

کوه های تیانزی

کوه های تیانزی (The Tianzi Mountains) در کشور چین و در استان هونان قرار گرفته است. قله های مه اندود، آهکی و سرسبز این کوه زیبایی و جذابیت بی نظیری را در این منطقه ایجاد نموده است. لازم به ذکر است که کوه های شناور به تصویر کشیده شده در فیلم آواتار، برگرفته از کوه های تیانزی می باشد.

باداب سورت

باداب سورت (Badab e Surt) به عنوان یکی از مکان های شگفت انگیز دنیا در کشور ایران واقع شده است. وجود استخرهای پلکانی تراورتنی، این منطقه زیبای شمال ایران را به یکی از مکان های عجیب دنیا مبدل ساخته است. گفتنی است که تراورتن نوعی سنگ آهک بوده که در چشمه های آب گرم و از رسوب کلسیم ایجاد می شود. وجود اکسید آهن بالا در چشمه های این منطقه سبب ایجاد رنگ قرمز این استخرهای پلکانی شده است.

دریاچه هیلییر

دریاچه هیلییر (Lake Hillier) در جزیره بزرگ ریچرچ در استرالیا و در سال 1802 کشف گردید. یکی از جذابیت این دریاچه رنگ صورتی آن در تمام طول سال می باشد. علت این امر از وجود نوعی جلبک، هالو باکتری های صورتی و شوری بسیار بالای دریاچه هیلییر ناشی می شود.

پاموک کاله

پاموک کاله یا قلعه پنبه ای در جنوب غربی ترکیه، ثبت شده در فهرست یونسکو می باشد. وجود استخرهای آب گرم و چشمه های معدنی، از برجسته ترین ویژگی های پاموک کاله (Pamukkale) محسوب می شود. چشمه های این منطقه از بالای کوه به استخرهای آن سرازیر شده و به علت وجود سنگ های آهکی از دور سفید و شبیه برف به نظر می رسند.

چاه تور

در ساحل ایالت اورگان آمریکا، یک حفره کاسه ای شکل وجود دارد که با عنوان چاه تور (Thors well) شناخته می شود. این چاه آب دریا را به داخل برده و در هنگام مد و با فشار زیادی خارج می سازد. در گذشته این مکان یک غار دریایی بوده که با ریزش سقف آن آب به داخل آن نفوذ پیدا می کند. چاه تور در حدود شش متر عمق داشته و در مواقع بالا آمدن سطح آب دریا باید از فاصله دور به تماشای آن ایستاد.

گذرگاه غول

از دیگر مکان های عجیب و شگفت انگیز موجود در جهان، میتوان به گذرگاه غول (The Giants Causeway) اشاره کرد. در حدود 60 میلیون سال پیش، در اثر انفجار آتش فشان عظیم، حجم بالایی از مواد مذاب به سمت قسمت های اطراف این منطقه جاری شد. به تدریج و در اثر سرد و سفت شدن مواد مذاب، شکاف های مختلفی در این منطقه ایجاد گردید. در این مکان بالغ بر 37 هزار ستون چند ظلعی وجود داشته که به علت منظم بودن این ستون ها، افسانه های محلی ساخت آن را به یک غول نسبت می دهند. ناگفته نماند که گذرگاه غول در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده و در کشور ایرلند شمالی قرار دارد.

دریاچه خالدار

دریاچه خالدار (Spotted Lake) در منطقه بریتیش کلمبیا کشور کانادا واقع شده است. از این دریاچه در فرهنگ اوکانگان به عنوان یک مکان مقدس نام برده می شود. در فصل تابستان و در اثر گرما آب دریاچه تبخیر شده که در نتیجه این امر استخرهای معدنی چند تکه ای ایجاد می گردد. رنگ این استخرها با یکدیگر بسیار متفاوت است. همچنین دریاچه خالدار در شهر کوچک اوسویوس و در قسمت شمال غربی آن قرار گرفته است.  



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده