دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» دمنوش های مؤثر برای تقویت ایمنی بدن

دمنوش های مؤثر برای تقویت ایمنی بدن

بدون تردید، یکی از راهکارهای مؤثر و تاثیرگذار برای مصون ماندن از بسیاری بیماری ها و حفظ سلامت و تندرستی، تقویت و بهبود بخشیدن مقاومت بدن می باشد. مقاوم ساختن سیستم ایمنی بدن، از بروز بیماری های مختلف به میزان قابل توجهی جلوگیری به عمل می آورد. در این میان، استفاده از دمنوش های گیاهی علاوه بر آرامش بخش بودن، در پیشگیری از بیماری های دستگاه تنفسی و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک شایانی می نماید. در ادامه این مبحث به معرفی گیاهان دارویی مؤثر و تاثیرگذار در این زمینه می پردازیم.

عناب

عناب یکی از گیاهان دارویی تاثیرگذار برای کاهش اضطراب و استرس می باشد. همچنین این گیاه به علت برخورداری از میزان بالای آنتی اکسیدان، در کند ساختن روند پیری پوست تاثیر بسزایی برجای می گذارد. علاوه بر این، عناب ضمن برطرف کردن گرفتگی صدا، در تقویت دستگاه گوارش نیز بسیار مفید و اثر بخش است. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که عصاره عناب، به علت برخورداری از آنتی اکسیدان و ویتامین سی، از حرکت و رشد رادیکال های آزاد و متعاقب آن، رشد سلول ها و تومورهای سرطانی جلوگیری به عمل می آورد.

برای تهیه دمنوش گیاهی عناب، در ابتدا می بایست 10 الی 15 عدد عناب را به مدت زمان 10 دقیقه در آب جوش قرار داده و سپس از صافی رد کرد. لازم به ذکر است که به علت شیرین بودن طبیعی عناب، به شیرین کردن دمنوش نیازی پیدا نمی شود. با این وجود میتوان برای شیرین کردن از نبات و عسل استفاده نمود. ناگفته نماند که دمنوش عناب به عنوان منبعی از آهن، برای کم خونی بسیار مفید و مناسب می باشد.

گل گاو زبان

بدون اغراق، از دمنوش های پر مصرف و در عین حال قدیمی مورد استفاده در میان مردم کشور میتوان به دمنوش گل گاو زبان اشاره نمود. پیشگیری کننده از افسردگی، نشاط آور، تقویت کننده کبد و کلیه و آرام بخش اعصاب، از فواید حائز اهمیت دمنوش گل گاو زبان به شمار می رود.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

برای تهیه یک دمنوش مؤثر و تاثیرگذار میتوان گل گاو زبان را به همراه به لیمو و سنبل الطیب، با استفاده از آب جوش در قوری دم کرد. چنانچه رنگ سیاه گل گاو زبان به مذاق مصرف کننده خوش نیامد، میتوان چند عدد لیمو عمانی را به قوری اضافه نمود.

چای سبز

در ساختار چای سبز کافئین و پلی فنول به فور یافت می شود. بر همین اساس، این ترکیبات در کاهش استرس بسیار مؤثر می باشند. همچنین دمنوش چای سبز برای آرامش و افزایش هوشیاری افراد بسیار اثر بخش است.

برای تهیه این دمنوش می بایست به میزان نصف قاشق غذاخوری پودر چای سبز را با یک فنجان آب جوش ترکیب نمود. در مرحله بعد باید این ترکیبات جوشانده شده تا پودر موجود در آن ته نشین گردد. همچنین قبل از مصرف دمنوش چای سبز میتوان محلول به دست آمده را از صافی عبور داد.

بابونه

بابونه از دیرباز برای درمان استرس و مشکلات عصبی و کاهش اضطراب بسیار مورد توجه قرار داشته است. به طور کلی، بابونه یک داروی گیاهی آرام بخش و مؤثر می باشد.

برای تهیه دمنوش بابونه در ابتدا باید دو لیوان آب جوش را با 3 الی 4 قاشق غذاخوری بابونه ترکیب کرد. سپس اجازه می دهیم این ترکیب در مدت زمانی حدود 5 دقیقه دم بکشد.  


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده