دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» پیاده روی و تاثیر آن بر کاهش وزن

پیاده روی و تاثیر آن بر کاهش وزن

تاثیر ورزش کردن بر روی سلامتی و تناسب اندام بر هیچ فردی پوشیده نیست. افراد برای اینکه بتوانند تناسب اندام خود را حفظ کنند باید روزانه حداقل 30 دقیقه فعالیت و تحرک مناسب داشته باشند. علاوه بر این، ورزش برای سلامتی قلب و پیشگیری از دیابت و سرطان نیز توصیه می شود. سلامتی جسم و داشتن روحیه شاد باعث طول عمر می شود.

یکی از ورزش های بسیار آسان ، ارزان و قابل دسترس برای عموم، پیاده روی و راه رفتن با سرعت مناسب است. بالا رفتن متابولیسم بدن به کاهش وزن کمک شایانی می کند. هر فرد برای انجام فعالیت های روزانه خود به انرژی نیاز داشته که متناسب با فعالیت های هر فرد میزان انرژی دریافتی متغیر است.

از سوی دیگر، یکی از علت های اضافه وزن عدم تناسب کالری دریافتی و کالری مصرفی افراد است. در حقیقت عدم فعالیت یکی از مهمترین علت های چاقی محسوب می شود. بنابراین با پیاده روی، کالری بیشتری سوزانده می شود که در این حالت سبب کاهش وزن فرد می گردد. به طور میانگین با پیاده روی 1/6 متر فرد می تواند حدود 100 کالری بسوزاند. البته وزن افراد نیز در این زمینه بسیار تاثیرگذار می باشد. اگر بدوید برای 1/6 متر حدود 123 کالری خواهید سوزاند. در مسیرهای شیب دار و یا تپه ها کالری سوزی بیشتر است.

اگر افراد با رژیم گرفتن بخواهند وزن خود را کاهش دهند، علاوه بر چربی سوزی بافت عضلانی بدن آنها نیز از بین می رود. این امر اثرات نامطلوبی بر روی بدن برجای می گذارد. از طرف دیگر، ورزش کردن مداوم موجب تقویت بافت عضلانی و از بین رفتن چربی می شود. همچنین این کار میتواند سرعت کاهش وزن را به طور قابل توجهی ثابت نگه داشته و از افت شدید آن جلوگیری کند.

به طول کلی، اضاقه وزن از علل بروز بیماری های قلبی و دیابت تلقی می گردد. اکثر افراد در ایران به دلیل سبک زندگی و عدم تحرک کافی ااز اضافه وزن رنج می برند.

ورزش های هوازی از جمله پیاده روی به کاهش وزن افراد کمک شایانی می کند. بر اساس تحقیقات صورت گرفته، در 12 هفته و هر هفته 3 جلسه پیاده روی تاثیر بسزایی در کاهش وزن از خود برجای می گذارد.

انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل! مطلب مرتبط انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل!

از دیگر تاثیرات مثبت پیاده روی اثرگذاری آن بر خلق و خو و نشاط فرد است. با ورزش کردن ترشح هورمون های سروتونین و نوراپی نفرین در مغز افزایش یافته و احساس افسردگی کاهش پیدا می کند. همچنین ترشح اندروفین باعث نشاط و بهبود خلق و خو می گردد. در نتیجه اضطراب و استرس را نیز کاهش خواهد داد.

بعد از کاهش وزن، حفظ وزن از مسائل مهم و حائز اهمیت می باشد. زیرا اکثر افراد بعد از کاهش وزن، ورزش را کنار گذاشته و به سبک زندگی پیشین خود بازمی گردند. به همین جهت، دوباره افزایش وزن را تجربه می کنند. بر اساس یافته های علمی، پس از رسیدن به وزن ایده آل، با پیاده روی 150 الی 200 دقیقه در هفته میتوان به تثبیت وزن کمک شایانی کرد.

 در پایان چند پیشنهاد برای تغییر سبک زندگی که میتواند مفید واقع شود. برای پیاده روی از یک قدم شمار ( گام شمار) استفاده کنید تا انگیزه شما را تقویت کند. گوش دادن به موسیقی مورد علاقه نیز میتواند در حین پیاده روی خوشایند باشد. پیاده روی با اعضای خانواده و یک دوست و یا یک گروه کوچک پیاده روی میتواند انگیزه شما را برای ورزش کردن بیش از پیش کند. برای انجام کارهای روزمره مانند خرید کردن تا حد امکان از وسیله نقلیه شخصی استفاده نکنید.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   آموزش تصویری حرکات بدنسازی   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده